2018-10-13, 12:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig om att berättelserna i bilen gick isär... så svårt att bevisa vad som hände!
Har lite svårt att förstå varför LW ville ha in SD på fika efter vad som hänt tidigare. Känner att hon borde hållit sig långt bort från honom. Vem vet... kvinnan kanske var kär och trodde inget ont om honom... men känner att men ringer väl inte till polisen för att någon inte vill ta en fika mitt i natten...

Jag undrar om LW kan ha varit en kvinna som beskrivs av någon (om jag minns rätt) med skinn på näsan och som kanske hade stor tilltro av att kunna hantera situationer och personer genom både den utbildning hon hade men också genom den erfarenhet hon fått genom sin jobb.

Så tror jag också att många människor har svårt att tro att något händer andra, inte mig.
Jag tror också att mgm inte upplevs som "farlig", utan har en välpolerad yta. Är (oftast) trevlig och är en aktiv och sportig person.

Med facit i handen, borde LW brutit kontakten helt.

Vilket hon kanske (förmodligen??)gjorde???

Återkommer ofta till detta. Alla vet när det är som farligast i kontrollerande förhållanden.

Jag hoppas, hoppas att det finns mycket dokumenterat. I LWs mobil t ex. I andras mobiler? Någon kompis som sparat bilder, sms åt LW? Eller att hon själv sparat på annat ställe än mobilen (som säkerhet).

Och som du så träffande säger - man ringer inte till polisen för att någon nekar fika.
Citera
2018-10-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har fel i det. Så lättvindigt lägger man numer INTE ner en misshandelsanmälan i nära relation. Det tas på största allvar därför har det följdriktigt getts tid. Nedläggningsbeslutet där det framgår att "visst tvång" förekommit är väl genomtänkt.

Varför några få faktaresistenta postare ideligen fejkar till incidenten är en psykologiskt gåta att fundera över ty inte har det med vad som skaffades i bilen att göra..

LW UPPLEVDE iaf händelsen så pass fel att hon anmälde.
Citera
2018-10-13, 12:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Några av de uppgifter du tar upp här kommer från polisen, medan annat är av mer oklart ursprung. T.ex. tror jag att punkt 3 (hörvittnet) nu måste betraktas som en sk. trådsanning. Jag tror att det handlar om de uppgifter som den gråhåriga tanten lämnade på marknaden, men att de här uppgifterna sedan förvanskades genom viskleken. Polisen verkar ha delvis andra uppgifter än de ni har.

Tänkte samma lika när jag såg punkt 3.

Det har väl inte kommit från varken media eller polis. Källa?
Angående damen så hade hon sett någon inte hört.
Citera
2018-10-13, 12:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
SD ksn firtfarande vara oskyldig....

Dream on. Wishful thinking.

Även om han mot förmodan vore oskyldig
så är det ändå synd om HD och deras barn.
Och framförallt så är det synd om LW
och alla hennes anhöriga och vänner.

Sluta leka och bli vuxen!
Jag skiter i eran geocaching.
Jag lovar att jag aldrig kommer att cacha en
enda burk.
Barnungar!
Citera
2018-10-13, 12:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hon behöver ju inte logga den, nicket med teamnamnet står ju där....

Nej, det gör det inte. Det står "H Team Dsson".

HD's och SD's gamla gemensamma teamnamn var endast "Team Davidsson". Bokstaven "H" är hans eget nick (Herr Team Davidsson), dvs. utan frun.

Det geocachealias som står på remsan är således endast SD's eget individuella nick.

(Och om HD skulle ha återloggat den senare som du påstår, så hade borde det ha funnits ett "Systerh*x" på remsan. Vilket inte finns).
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-13 kl. 12:54.
Citera
2018-10-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
För Alla, och då menar jag alla normala människor är det fullständigt klarlagt att SD misshandlade LW i bilen.
Sedan att han inte dömdes för det i lagens mening är en annan sak.
Resultatet ser vi, mord.

Släpp detta nu, ynka kvinnofientliga idiot.

Ja, det finns mördare som går fria för att de inte gått att döma, av olika orsaker. Likafullt är de mördare. Misshandel var det, men i vilken grad vet bara de inblandade.
Citera
2018-10-13, 12:59
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Eftersom du tycks ha tillgång till allt vad presstaleskvinnan har sagt, så skulle jag uppskatta om du kunde lägga upp det i tråden. Har sökt, men inte funnit det ursprungliga.

Jag kommenterade bara vad 'PaterNoster' skrev i en kommentar till 'Reimer'.

Alltså exakt VAD hade varit svårt att göra? Analys på "organiskt material"? Kan det vara så att presstaleskvinnan i själva verket menade material från mänsklig vävnad? T ex hudavfall? Huden är ju som du naturligtvis väl känner till att betrakta som människans största organ.

Jag hävdar f ö att en skjorta i 100% bomull (alltså organiskt material) även efter 5 månader liggande i gräs generellt bör ger mer info än t ex en kork till en PET-flaska (oorganiskt) som legat där bredvid, om vi utgår från att fynden emanerar från samma person.

Som svar på din avslutande fråga: Nej.
I min kommentar till 'PaterNoster' skrev jag tydligt och inledningsvis att presstaleskvinnan kanske hade blivit felciterad. Såg du inte det?
Jag återanvänder en del av ditt:
Har du något personligt agg mot just mig?
Om 'Ja' skulle jag välkomna ett PM från dig.

Felciterad av vem? Uttalandet kom direkt från kvinnans mun i videon på Nerikes Allehanda, NA. Det kostar 1 krona att se informationen där. Kan ju vara värt eftrersom Mörderbro börjar bli populärt för mördare. Räknar in Arboga också eftersom kungen inte ser någon skillnad.
Citera
2018-10-13, 13:10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.

Ingen vidare planering om man låter offret skrika i flera minuter.
FP är ju dessutom illa vald för att vara planerad.
Vad var planen?
Att polisen nog inte letar där?

Det är ju så långsökt som helst om man inte har kontakter inom polisen
som fixar att inte letar där.

Om BP är annan än FP och flytten har skett efter att polisen sökt i området kan det kallas planering. Men att en BO skriker borde man ju ha planerat in.
Senast redigerad av PeterNoster 2018-10-13 kl. 13:28.
Citera
2018-10-13, 13:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är en riktig iakttagelse.
Din fråga får mig osökt att tänka på nedanstående saga.

" Ni minns kanske sagan om den lille herrn som hade en bit tyg, som han ville göra en rock av och som han gick till Mäster skräddare med, och frågade om denne kunde sy honom en rock.

Jo, den kunde Mäster skräddare, och när blev den klar? Om en månad . Då kom han tillbaka och då fanns beskedet att det bidde ingen rock, men det bidde ett par byxor, dvs. nästkommande månad. Då dök den lilla herrn upp igen men då sa Mäster Skräddare att det bidde inga byxor, däremot en väst, om han väntar en tredje månad. Därpå blev det ett löfte om en mössa, som efter än fjärde månad bidde ett par vantar. Till slut bidde det bara en tumme."

☆ Självsvådligt bytt ut veckor mot månader för att bättre relatera till utredningsläget snart 5 mån efter mitt inlägg.

I förgrämelse över att det endast återstår en säck med tummar så nedlåter sig ett obalanserat klientel till en tävling om vem som på det mest ohederliga sättet kan misskreditera MGM

En säck med tummar? Tror du har fel. Det vävs och skräddas en fängelsekostym.
Citera
2018-10-13, 13:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ytterligare ett uttalande om att Du inte kan släppa det här med geo... när Du nu känner alla inblandade varför känner Du inte att geo är prio långt ner på skalan? Varför inte ägna tankar till barnen och HD i stället?

Har barnen eller HD mördat henne?
Citera
2018-10-13, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tolkar alltså tidningsartiklarna som att polisen redan tidigt utgick från att LW hade mördats i sin egen eller i SD:s bostad. Undersökningarna av de två bostäderna verkar ha varit mer omfattande och tidskrävande än den man gjorde på fyndplatsen. Enligt en tidigare artikel i Aftonbladet trodde sig polisen också ha funnit blod både i SD:s bostad och i hans bil.

En annan sak är hur polisen tänker nu. En möjlig förklaring till de nya utredningsåtgärderna (bl.a. på andra sidan motorvägen) kan ju vara att resultaten från NFC var nedslående, och att man inte lyckades säkra DNA från LW i SD:s bostad och bil. Jag tror att det fortfarande är oklart för polisen var själva brottsplatsen är, och att det kanske var den man sökte nu.

Tror du han kört bil på gång- och cykelvägar?
Citera
2018-10-13, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ingen vidare planering om man låter offret skrika i flera minuter.
FP är ju dessutom illa vald för att vara planerad.
Vad var planen?
Att polisen nog inte letar där?

Det är ju så långsökt som helst om man inte har kontakter inom polisen
som fixar att inte letar där.

Om BP är annan än FP och flytten har skett efter att polisen sökt i området kan det kallas planering. Men att en BO skriker borde man ju ha planerat in.

Jag tycker den visat sig mycket bra. När han drog till USA, hade kroppen inte hittats. Det tog 5 dagar innan en hundägare av en slump upptäckte kroppen.

Hundsöket var inriktat på rakt motsatt håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in