Så sa hon. Och det är inget konstigt med det uttalandet. Det hade varit svårt. Det säger ju sig självt, eftersom det är organiskt. Hon påstår alltså inte att det per automatik skulle vara oanvändbart. Har du något personligt agg mot just presstaleskvinnan?
Eftersom du tycks ha tillgång till allt vad presstaleskvinnan har sagt, så skulle jag uppskatta om du kunde lägga upp det i tråden. Har sökt, men inte funnit det ursprungliga.
Jag kommenterade bara vad 'PaterNoster' skrev i en kommentar till 'Reimer'.
Alltså exakt VAD hade varit svårt att göra? Analys på "organiskt material"? Kan det vara så att presstaleskvinnan i själva verket menade material från mänsklig vävnad? T ex hudavfall? Huden är ju som du naturligtvis väl känner till att betrakta som människans största organ.
Jag hävdar f ö att en skjorta i 100% bomull (alltså organiskt material) även efter 5 månader liggande i gräs generellt bör ger mer info än t ex en kork till en PET-flaska (oorganiskt) som legat där bredvid, om vi utgår från att fynden emanerar från samma person.
Som svar på din avslutande fråga: Nej.
I min kommentar till 'PaterNoster' skrev jag tydligt och inledningsvis att presstaleskvinnan kanske hade blivit felciterad. Såg du inte det?
Jag återanvänder en del av ditt:
Har du något personligt agg mot just mig?
Om 'Ja' skulle jag välkomna ett PM från dig.
Upprinnelsen till hela situationen startar i eller vid hennes bostad.
Hon lämnar bostaden med en jävla fart, ytterdörren lämnas öppen.
Jag tror att hon har sprungit efter någon som lämnat bostaden i ett
upprört tillstånd, någon som hon bryr sig om eller någon som
hon är helförbannad på.
Min gissning är fortfarande att det va någon hon brydde sig om.
Hon kommer ifatt personen i närheten av planket, sedan vet vi ungefär
vad som hände.
Detta scenario har jag belyst ett par gånger med lite varianter beroende på vilka parametrar man väger in. Bl.a. blodspår som MV var 100% säker på från början.
För Alla, och då menar jag alla normala människor är det fullständigt klarlagt att SD misshandlade LW i bilen.
Sedan att han inte dömdes för det i lagens mening är en annan sak.
Resultatet ser vi, mord.
Släpp detta nu, ynka kvinnofientliga idiot.
Precis! Hade polisen tyckt det var ett solklart fall av rättmätigt våld, hade utredningen lagts ner betydligt fortare än efter 8 månader.
Precis! Hade polisen tyckt det var ett solklart fall av rättmätigt våld, hade utredningen lagts ner betydligt fortare än efter 8 månader.
Du har fel i det. Så lättvindigt lägger man numer INTE ner en misshandelsanmälan i nära relation. Det tas på största allvar därför har det följdriktigt getts tid. Nedläggningsbeslutet där det framgår att "visst tvång" förekommit är väl genomtänkt.
Varför några få faktaresistenta postare ideligen fejkar till incidenten är en psykologiskt gåta att fundera över ty inte har det med vad som skaffades i bilen att göra..
Klokt skrivet, följer man normerna minskar motiven till bla mord betänkligt.
Slutar folk dessutom att köra mot rött och inte kör över hastighetsgränsen kommer trafikolyckorna nära nog försvinna.
Den riktiga stora tragedin i detta fallet, är nog som lonnrot skriver, hade LW levt exemplariskt med man och bullbak så hade hon nog levt idag.
Om inte annat hade hennes man öppnat dörren den ödesdigra natten.
Normerna finns där för att förhindra sådana som MGM att bete sig så som han gjorde.
Hade SD varit hemma med fru och bullbak, hade han inte varit misstänkt nu.
- SD blev anmäld av LW två ggr till polisen
- varit otrogen
- ägnat mer tid åt geo än barnen efter allt som hänt
- ej visat sorg över en älskarinna/vän blivit mördad
Hur kan man låta bli att misstänka honom som en tänkbar GM?
[quote=Tufsankatt|65521565]- SD blev anmäld av LW två ggr till polisen
- varit otrogen
Hur kan man låta bli att misstänka honom som en tänkbar GM?[/QUOTE]
Precis, så där kan vi inte ha det, å har han inte dödat någon,
ännu, så kommer han säkert å göra det, för att inte tala om otroheten,
in med honom bara, helst på livstid.
Jag fick uppgiften att på Mello-mys(t) GC6CKK4, hade HD loggat och LW raderat. HD blev skitarg på LW och SD hotade LW med uteslutning från groundspeak.
Uppgiften säger att LW stod på sig, men efter mordet har HD gått in och loggat den igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Intensiva intressen, svartsjuka och imitation?
Ännu en motsättning kring HD
Sedan. När jag nu alltmer läst i tråden om HDs fuskloggande av burkar hon själv inte varit vid blir HD bara mer svår att få ihop. Hon nämner knappt ens sin hobby på jobbet men samtidigt, sett till loggtexterna så verkar den viktigare än det mesta numera för HD. Ännu en motsägelse kring en redan paradoxal HD.
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har svårt att tro att groundspeak lägger tillbaka en logg på det sättet.
Så hon kan återloggat den sen. Hon kan ju varit förbi cachen senare och därmed berättigad till loggning enligt konstens alla regler. Det man i så fall kan gälla om är datum och FTF, om man är lagd åt det hållet.
Historien kring LW's cache Mello-Mys(t) är intressant.
Enligt uppgift kan det ha uppstått en konfrontation mellan HD och LW, efter att LW tagit bort HD's logg.
Nu ligger det ju uppenbarligen en digital logg skriven av HD på cachesidan, och om det stämmer att hon har återloggat den efter LW's död är det faktiskt synnerligen anmärkningsvärt.
EGT försöker förklara detta med att HD "kan ha varit förbi cachen senare och därmed är berättigad till loggning".
Förvisso, MEN om man tittar på fotografier av själva pappersremsan, visar det sig dock att HD inteverkar ha varit på platsen själv, varken tillsammans med SD när han FTF-loggade cachen, men inte heller vid något senare tillfälle:
Bild på remsan där endast SD's alias finns nedskrivet (dvs. HD själv har inte varit på plats):
Varför är det då så oerhört viktigt för HD att logga den cachen, till den grad att hon väljer att fusklogga? Och varför verkar hon inte vilja acceptera att LW raderade loggen?
Så kan det i förlängningen ha bidragit till att deras konfrontation, i kombination med makens otrohetsaffär, faktiskt ledde till en allvarligare schism mellan henne och LW än vad hon till synes verkar vilja ha gett sken av inför sin omgivning?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-13 kl. 09:40.
- SD blev anmäld av LW två ggr till polisen
- varit otrogen
Hur kan man låta bli att misstänka honom som en tänkbar GM?[/QUOTE]
Precis, så där kan vi inte ha det, å har han inte dödat någon,
ännu, så kommer han säkert å göra det, för att inte tala om otroheten,
in med honom bara, helst på livstid.
Bara på otrohet ska han inte låsas in (hade själv varit inlåst), men när man lägger ihop allt som framkommit funderar jag hur man kan försvara honom från att vara MGM.
Polisiärt är det förmodade mordet uppklarat. Vad som nu är, är att få honom lagförd.
Hans förslagna personlighet, intressen, polisens dröjsmål, ger en känsla av att filuren(geocaching) trixat med spår för att vilseleda utredarna.
Efter dom släppt honom efter första förhöret är han under full span för att kunna lagföras. Finns ingen anledning ta in en blånekande Möller,sk personlighet innan dess.
Har du helt övergett dina tankar som föranledde ovan post som du skrev 22/5?
Man kan även vända på det hela och säga att så noggrant och
minutiöst kontrollerad som han blev utan att åklagaren åtalade honom
så kan han inte vara skyldig.
Som du ser så har alla mynt två sidor.
Egentligen så vill jag inte sitta å försvara honom, jag tycker han är ett
riktigt praktsvin å samma sak med LW, åtminstone när det gäller HD som
skulle vara hennes kompis, men han är ingen överbevisad mördare,
åtminstone inte i nuläget.
Har du helt övergett dina tankar som föranledde ovan post som du skrev 22/5?
Inte till mig... men ändå.
Som jag sagt tidigare och även lagt upp en del gamla inlägg i tråden så kommer en hel del funderingar.
Många ggr är det bra tips från tråddeltagare som inte är här längre och som i fallet som Du visar här, en del som är inne och vill bara ställa till det i fallet med LW.
Ps... hoppas Du får svar från S-J... ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-13 kl. 09:31.
(riktat till skribenten 'snor-johan')
Tänker mig att Sir Arthur Conan Doyle skulle rotera i sin grav om han såg hur hatiskt du uttrycker dig. Kan du med stolthet visa din mor hur du skriver?
OnT: Tror också jag att anmälan om gnuggningen i bilen togs på allvar. Man lär ha tittat noga på ärendet innan man från utredningshåll landade att detta inte var fråga om misshandel.
Kanske att LW:s tidigare anmälan som togs tillbaka (eftersom hon tänkte att något skulle bli "värre") låg i botten att denna ev misshandel avskrevs...