2018-10-13, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Kanske missförstod teorin, men uppfattade det som att du menade att hon mördades på en helt annan plats, och att gm därefter la kroppen i sin bil, körde till fp och lämnade den där. Och det scenariot menar jag är svårt att få ihop med uppgifterna vi har fått om Norgechatten, öppen dörr, hörvittnet och skriken.

Med troligt händelseförlopp menar jag att alla dessa 4 uppgifter passar ihop med varandra. Alltså att hon
1. är hemma med sonen, slår in paket och chattar fram till 23.10, sen plötsligt slutar svara och 2.lämnar hemmet med öppen dörr, varpå 3. grannen hör hur en man och kvinna går från hennes hus och pratar i riktning mot planket, 4. där Dalaan hör en kvinnas dödsskrik vid 23.30.

Så står det i min bok också.
Citera
2018-10-13, 03:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Upprinnelsen till hela situationen startar i eller vid hennes bostad.
Hon lämnar bostaden med en jävla fart, ytterdörren lämnas öppen.

Jag tror att hon har sprungit efter någon som lämnat bostaden i ett
upprört tillstånd, någon som hon bryr sig om eller någon som
hon är helförbannad på.
Min gissning är fortfarande att det va någon hon brydde sig om.

Hon kommer ifatt personen i närheten av planket, sedan vet vi ungefär
vad som hände.

Jag tror du är nära sanningen.
Citera
2018-10-13, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det låter ju lite otroligt att du skulle kunna läsa polisförhören och sedan sitta här och skriva och berätta, men polisen i Örebro kanske inte tar så hårt på det där med förundersökningssekretess?

Jag tänker inte avslöja hur jag tar del av informationen. Men polisen håller hårt på förundersökningssekretess. Annars hade ju tråden varit mer omfattande än idag med vart utredningen lutar.
Citera
2018-10-13, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Finns det överhuvudtaget något som kan kallas bevisning mot SD i nuläget?

Ja, det gör det. Det fanns redan vid försöket för häktningen. Men värderades olika av åklagaren och tingsrätten.
Citera
2018-10-13, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Är det din gissning eller är det faktiska uppgifter?..

Det är min bestämda uppfattning och inget jag gissar. SD kommer få en del att förklara.
Citera
2018-10-13, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Din sista mening får mig att tro att utredningen är långt framskriden och att det inte kan handla om dråp/"hastigt mod"?

Då har du uppfattat mitt inlägg helt korrekt.
Citera
2018-10-13, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Då har du uppfattat mitt inlägg helt korrekt.

Bara för att vara helt tydlig.
Menar du att det är ett planerat mord?
Citera
2018-10-13, 06:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Nej. Men han är ju en dokumenterat misshandlare, fuskare, bedrager sin fru och ger ett allmänt obehagligt intryck och skäligen misstänkt för mord. Det räcker en bra bit.
Nu släpper jag den här diskussion. Bättre att få fast mördaren.
Ditt inlägg tydliggör att du använder tråden för att på ett mycket obehagligt sätt saluföra dina hat-demoner.
Om du på det inte vill avslöjas också vara storljugare kan du väl vara bussig att länka det fetade?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-13 kl. 07:18.
Citera
2018-10-13, 07:04
Medlem
Honan6s avatar
Om skadorna på Lena visar ett aktivt mordförlopp om ca 5 minuter (tiden dalaans stötvis hörde de dödsförskräckta skriken), så har mördaren haft möjlighet att hindra sig under dessá minuter, men valde istället att döda. GM har då medvetet och med vilje släckt Lenas liv. Det bör ge mördaren livstid.

Det verkar handla om en vidrigt kallsinnig mördare som antagligen inte ångrar sitt dåd.
Citera
2018-10-13, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag är rädd du kanske gör det svårare, inte lättare, för folk att förstå hur de ska leva.

Det är svårt att redogöra för sånt ”litegrann”.

I detta fall kan man starkt misstänka att en sorglös skörlevnad på ett normativt område bidragit till en händelseutveckling som lett till ett brott på lagens och straffrättens område.

Det är därför normerna finns. Inte för att sätta käppar i hjulet för folks njutningslystnad.

Mordet överskuggar allt, men vill man undvika att hamna där så ska man sköta sig. Alla som vill kan förstå detta. Från alla kulturer o religioner. Man kör på vägarna enligt trafikreglerna. Och minimerar risk för skada på annans person eller fordon.

Man kan teoretiskt köra mot rött ljus i en korsning där man inte ser några andra bilar eller tåg, men det anses som en grov förseelse för att riskerna är betydande och för att erfarenheten säger att den enskilde trafikanten inte alltid är den bäste att avgöra att inga tåg verkligen kommer susande.

Vart du åker är normalt din egen sak. Så länge isbjörnarna har is i magen. Men jag är beredd här och nu att inskränka löjliga fritidsinteessens excesser i miljöförstöring, för allt söder och öster om Uppsala i alla fall, där det finns gott om biltrafik som det är.

Klokt skrivet, följer man normerna minskar motiven till bla mord betänkligt.
Slutar folk dessutom att köra mot rött och inte kör över hastighetsgränsen kommer trafikolyckorna nära nog försvinna.

Den riktiga stora tragedin i detta fallet, är nog som lonnrot skriver, hade LW levt exemplariskt med man och bullbak så hade hon nog levt idag.
Om inte annat hade hennes man öppnat dörren den ödesdigra natten.

Normerna finns där för att förhindra sådana som MGM att bete sig så som han gjorde.
Hade SD varit hemma med fru och bullbak, hade han inte varit misstänkt nu.
Citera
2018-10-13, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om du inte vill vill avslöjas som storljugare kan du väl vara bussig att länka det fetade?

För Alla, och då menar jag alla normala människor är det fullständigt klarlagt att SD misshandlade LW i bilen.
Sedan att han inte dömdes för det i lagens mening är en annan sak.
Resultatet ser vi, mord.

Släpp detta nu, ynka kvinnofientliga idiot.
Citera
2018-10-13, 07:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
För Alla, och då menar jag alla normala människor är det fullständigt klarlagt att SD misshandlade LW i bilen.
Sedan att han inte dömdes för det i lagens mening är en annan sak.
Resultatet ser vi, mord.

Släpp detta nu, ynka kvinnofientliga idiot.

Endast för faktaresistena, onormala människor negligeras det att det är det fullständigt klarlagt att det inte var fråga om misshandel.

Läs och lär : I nedläggningsbeslutet finns att läsa att mannen har ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång”.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-13 kl. 07:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in