Citat:
Vem har påstått att de grävde ner lik i Auschwitz? de brändes upp vad jag vet. Så vad är poängen med gräva där? De har haft andra seriösa forskning där i det lägret, pågrund de ville veta om det förekom gasning eller inte. Undersökningen skedde från bägge lägren. "förnekarna" klantade till det med ta på fel ställe, en bit in i betongen där HCN kan inte träckas in m.m. Givetviss fann de inga spår av HCN... är det seriöst? Från "troende " sida tog de prover på rätt ställe och andra ställen de kunde evtuellt hitta, de hittade små spår som bekräfta stället hade blivit utsatt av HCN. Men man kan alltid ifrågasätta folk. Samma som med röd khemerna hur vet vi de dog av deras händer, finns det bevis för det?? de dog av sjukdomar av svält? ( du behöver ej svara, men förstår min point?) Konkreta bevis genom att gräva på ställen där liken påstås skall ha befunnits går inte att göra överallt, Auschwitz till exempel? Så hur skall man då kunna bedriva seriös forskning, eller undersökningar på vad som har hänt egentligen? Det går ju inte, ungefär som att en egyptolog inte får gräva på alla ställen runt pyramiderna efter bevis, för till exempel ett påstående som han eller hon har.
Jag har inte hört att detta varit omöjligt i Kambodjas så kallade "killing fields" där 1 miljoner människor dödades av röda Khmererna. Ändå skedde detta massmord rätt nyligen i jämförelse med den så kallade förintelsen.
Jag har inte hört att detta varit omöjligt i Kambodjas så kallade "killing fields" där 1 miljoner människor dödades av röda Khmererna. Ändå skedde detta massmord rätt nyligen i jämförelse med den så kallade förintelsen.
Citat:
Jo en historiker sprang på ett brev, efterforskade om detta brev. Till slut sprang de på burkar med en lösning, där fann de likdelar av judar med namn hela fade rullan. Så kroppsdelar är funna som kan bevisas har blivit utsatt för gas. Det är de kända vad jag vet, inte 6 miljoner men det bevisar det förekom, läser du sedan mer om det så finns det mer fler exemplar judar blivit utsatta för gas. Detta var bara ett exempel på seriös forskning om gasade judar.
Likdelar och vad vill du säga med det? Betyder det automatiskt att det är likdelar från 6 miljoner människor? Nej. Betyder de att de dog med intentionen att utrota dem? Det är inte säkert, de kan ha dött under arbete (sk. arbetsläger, alltså inte koncentrationsläger, en distinkt skillnad på avsikten vad som skall uträttas). Så en likdel är en likdel, det är fakta, allt annat ser ut att vara dina teorier.
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2015/07/22/remains-of-holocaust-victims-used-as-guinea-pigs-found-at-french-forensic-institute/?noredirect=on&utm_term=.93688e2793a0
Citat:
Menar du det inte stämmer? Visst förde de fram "tyskarnas grynhet" , men det gör inte förintelsen mindre sanning. Andra intressanta saker är ju Trentpark ett fångläger för tyska officerare i England, de blide inspelade av engelska underrättelsen. De nämnde just en del om "utrotningen av judar" Helst Amiral Engel, som hade varit på Himmlers tal i Posen hört han tala om det.
Allierade kände till förintelsen före 1945, och än sen då? Har du inte förstått att de allierade är de som skrev historian efter kriget också? Det är samma personer hela tiden bakom denna historia, de har monopol på "sanningen", den officiella sanningen iallafall.
Citat:
Jo det kunde de, det vet jag eftersom jag är fotointresserad själv. Men jag frågade dig vilka foto är manipulerade? Oftast visas det ej är så. Som denna bild: https://www.researchgate.net/profile/Sonia_Cogollo-Ospina/publication/321391147/figure/fig4/AS:566756205121536@1512136617136/Figura-6-Sonderkommando-en-Auschwitz-Birkenau-agosto-1944-Fotografia-tomada-por.png
Foto-manipulationer fanns redan under WW2, tex, bilder av Stalin med endast partikamrater som var kvar i livet, så Trotskij och de andra likviderade personerna försvann "helt plötsligt" ur fotografier med Stalin. Stalin levde faktiskt under andra världskriget, och det bevisar att tekniken fanns, om man nu ville fotomanipulera av någon anledning, t.ex. för att revidera om historian.
Den visar de brände kroppar på marken för hinna med. Denna blir oftast anklagad för vara förfalskad, men är bekräftad är äkta.