Citat:
Ursprungligen postat av
NinoRojo
Det handlar inte ett dugg om att märka ord. Du skrev om sex miljoner döda judar i lägren. Det handlar om grundläggande fakta om Förintelsen och vad historieskrivningen faktiskt säger. Den befogade frågan är vad som får dig att "ifrågasätta" en historieskrivning som du inte tycks ha tagit del av, ens i grova drag. Det får du gärna svara på.
Du hakar upp dig på ord, det är de som är ditt störta fel. Sedan amplifierar du betydelsen av det, sedan försöker du diskreditera resterande av vad den person säger. Precis vad en annan användare här påpekade, du skjuter budbäraren inte budet. Det är egentligen en billig taktik (på barnnivå), som alla ändå måste förstå. Det visar mera att DU inte har mycket att bevisa vad gäller 6 miljoner döda judar, alltså hård fakta (räknat i antal döda kroppar/skelett menar jag).
Citat:
http://www.saob.se/artikel/?unik=I_0001-0227.rjK3
Resten av ditt inlägg består av persontjafsande och off topic, vilket jag själv har bidragit till, så den delen släpper jag.
Det stämmer att Off-T är aldrig bra, för det kan bli en varning tilldelat för brott mot den regeln!
Citat:
Jag kan lägga till några frågor till som är relevanta för tråden: Vilken bevisning som brukar anföras för Förintelsen har du tagit del av? Om du kan ge något exempel. Och om du avfärdar den, på vilka grunder gör du det?
Jag har redan skrivit till den andra jeppen, men eftersom ni två inte orkar läsa så mycket så blir det bara upprepningar från min sida. Men kort nu då, jag är mycket mera skeptisk till USAs regering (och dess sionistiska elit) än vad du verkar vara. Jag tror absolut inte på deras historieskildring blint utan tvivlar tills dess jag sett mera påtagliga bevis i form av kroppar, och då menar jag skelett i flera 100000-tals, men gärna miljontals (som bevismaterial så klart, inte att jag önskar det dött så många). Och jag behöver förstås inte ha sett dem själv, men att oberoende forskare verkligen kan presentera det som fakta..
Som jag skrev till den andra personen, det har nog dött människor i Tyska arbetsläger (eller koncentrationsläger), det finns det nog bevis på, men det jag tvivlar på är
hur många det är som dött där.
Varför tvivlar jag då? Många skäl, men jag märker hur historiebeskrivningen snedvrids på så vis att de "bevis" som framställer motståndarna i dålig dager framhävs enormt, och vice versa, det som får vinnarna att framställas som mindre goda tystas ner och urskuldas med diverse påhitt (som i Hiroshima, Nagasaki, Gulag). För mig ger det grund till att tvivla på seriositeten hos den sida av kriget som enskilt har sammanställt förintelseberättelsen (alltså de allierade, USA, Ryssland, England..osv).
Så medans du och den andra jeppen stirrar blint (från en myras perspektiv) på sammanställningen av bevis över förintelsen (enligt hörsägner...m.m.), och från endast en källa (en part, den vinnande sidan), så försöker jag se helheten från en falks perspektiv, alltså, även titta på vilka som måste vara källorna, och vilka som vinner på att just vissa källor bland hela urvalet får utgöra "bevis", dvs, utgöra den officiella historiebeskrivningen.