Citat:
Ursprungligen postat av
JayJayAdams
Så du trappade ner dig på egen hand utan någon som helst inkoppling med din mottagning om jag har förstått dig rätt?
Kunde du inte fått göra det officiellt genom din mottagning bara och själv bestämma takten? Eller vad var orsaken till att du gjorde det på egen hand?
Hur går det för dig nu då? Har du klarat av att hålla dig borta från opiater iom du inte går på bup längre eller känner du att det finns ett behov kvar för bup?
Finns förhoppningsvis andra mottagningar i din stad eller närhet som kan fortsätta där din förra mottagning slutade och sätta in dig på temgesic om det är nu det som skulle vara mest optimalt för dig.
1. 0 förtroende för mottagningen ( dessutom skulle de aldrig gå med på min uttrappning= halverade dos varannan vecka, men tog inte varje dag och kanske två ggr en dag. Tog när jag blev snuvig.( undvek min värsta abstinens som är benvärk runt knäna och myrkrypningar)
2. Har aldrig haft "sug" efter opi som alla snackar om. Blir galen i kontakt med heroin och fentanyl IV bara. Sug de nätter jag vaknar tre och måste upp och gå på g a ryggvärk, men klarade detta på låg dos dexofen. När det utgick läste jag att metadon är liknande.... men det går inte att få.....( Vi ger inte folk metadon här) Så ja opiatfri nu och får stilnoct som hjälper somna trots värk ibland.... Lämnar övervakade prover regelbundet
3 uthärdade tre månader benvärk. Ok nu.
4 om ngn erbjöd mig lågdos metadon med kvarvarande sömntabletter så skulle jag fungera antagligen.... men lycka till med det i Sverige
5. Fick höra att jag Aldrig var välkommen till den mottagningen igen. Närmsta är 15 mil bort.
Hatar opiaten ungefär lika mycket som NA..