2018-10-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Här hänger jag inte riktigt med. Vad är det för promenad du pratar om?

Den från bostaden och Byalagsvägen ner mot bullerplanket och fyndplats.

Chattens hastiga avslut 23.10 är svårt att bortse från som Modesty säger och Skrikvittnet 23.35 utgår jag från då. Kort tidsförlopp.

Senaste eftersökningen eller ev flyktväg stödjer inte heller att en bil är inblandad.

Var finner du stöd för bil?
Citera
2018-10-12, 22:41
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men vänta lite här nu.
Jag betvivlar inte för ett ögonblick att SD som man/person kan vara otrevlig-jobbig-narcissistisk-otrogen-what ever, och även jag har tidigt fällt omdömen om honom i denna tråd, då baserat på hans sätt att uttrycka sig, f ö det enda från honom jag hittills tagit del av.
Allt annat som hittills kommit i tråden är andras omdömen etc om personen SD.

SD är än så länge en odömd privatperson, far till två barn.

Behöver jag skriva mer?

Nej, det behöver du inte. Du har skrivit många bra inlägg i tråden, detta är ett av dem. Nu skriver jag inte så mycket i tråden, men jag är tacksam att du, Draifos och Reimer skriver och ifrågasätter.

Det är tufft att gå emot 90-95% av trådens Följa John. Det finns inga tveksamheter utan det vissa användare skriver tas rakt upp och ner som sanning. Nu är det inte längre viktigt om SD är en mördare eller inte. Han är en sån jävla skitstövel att enligt någon i tråden vill ingen ha med honom att göra. Han karaktärsmördas på ett obehagligt sätt. SD är skäligen misstänkt och detta har inte ändrats under månaderna som gått, det ska vi inte glömma.

Det var lite annat ljud i skällan i början på tråden. Dessutom har det konstaterats att den mördade, SD och HD med flera gjorde allt för att geocacha. Barnen kom i andra hand. Ju längre tid det går och ju tunnare bevisen ser ut desto mer föraktfull blir SD och desto bättre har LW blivit.

De som inte gillade henne i början av tråden har uppenbarligen ändrat sig helt.

Att LW har blivit mördad innebär inte att hon blivit ett helgon (men det är fullständigt fel och avskyvärt att mörda någon oavsett vilken orsak man anser sig ha). Att man är död innebär inte att de egenskaper man hade som levande förändras. LW var LW på gott och på ont.

Alla människor har fel och brister, men i ärlighetens namn så brast det väl ganska ordentligt hos BO också. Carinah 78 du skrev i ett tidigare inlägg om kyrkan som viftades bort. Jag viftar inte bort det av den anledning att det var en tvär sväng LW tog i sitt liv när hon vigde SD och HD och senare var otrogen med SD. Vad var det som gjorde att hela hennes personlighet förändrades?

Har det något med mordet att göra, nej sannolikt inte, men det säger lite om BO. För att komma framåt i en mordutredning ska även BO granskas. Det betyder naturligtvis inte att man skuldbelägger offret för sin egen död utan att man snarare försöker titta på vad det är som lätt fram till den tragiska händelsen.

Men för alla intresserade så titta i trådens början hur det lät då och hur tonläget har förändrats. Dessutom är så vitt jag förstår varken Carina78, Draifos eller Reimer någon som känner de inblandade.
För det är helt makalöst så många som känner/känner till de inblandade. Bara det gör tråden unik..
Citera
2018-10-12, 22:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Den korta promenad som GM och BO gick mot planket! (Antas ha gått …)
Det är väl kortare väg från motorvägen till FP. Ett nedtrampat stängsel underlättar. Ingen insyn från bostäderna bara från en glest trafikerad motorväg.

Ingen har sett två personer gå dit men en har sett en gå därifrån. Antas det (av mig alltså)

Om FP var på det markerade stället på bilden så är ju planket inte vinklat tvärs över motorvägen där dalaan antas bo utan snett över. Så jävla dumt är inte ljudet.

Det kan man ju då tolka som att BP är där planket är vinklat mot dalaan och sen har BO flyttats till FP för att synas mindre.
Senast redigerad av PeterNoster 2018-10-12 kl. 22:52.
Citera
2018-10-12, 22:44
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
För att vi håller andan. Lenas kropp är inte återlämnad. Ingen begravning. Ingen mördare fasttagen. Vi vet inte av vem (även om vi tror att vi vet), varför, hur hon blev dödad. Vi vet inte när det blir ett farväl. Om någon kommer att ställas till svars för att ha tagit hennes liv. Det är tomt. Tyst. Oförklarligt. Finns inga ord. Ingen riktning i sorgen. Alla mår dåligt av läget och vänder det inåt. Försöker ta oss igenom genom att fokusera på livet, som trots allt är litet begripligt. Lena har försvunnit på ett så konstigt sätt. Liksom kidnappats två gånger. Det är helt overkligt att se hennes ansikte i tidningen nu och då (som för övrigt är ett väldigt missvisande foto). Det är väldigt jobbigt. Det här är ingen normal sorg. Inget normalt sätt som hon har skiljt från familj, vänner och bekanta på. Det är en ovisshet, ett oavslutat moment, som gör en stum.

Jag beklagar verkligen din stora sorg.

Det är värdefullt att få ta del av inlägg från dig och andra som stod nära LW. Jag är tacksam att du orkar skriva här.
Citera
2018-10-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Det är Lena som hittats. På mage vid buskage vid motorvägen i Hjärsta.

Citat:
Kroppen är det. Och kroppen var inte styckad

Citat:
Benen var smutsiga. Det var va som hann ses i paniken

Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Ja det låter ju minst sagt konstigt...
När jag tränade spårning på hobbynivå så kunde min hund hitta mig med lätthet 1km in i skogen.

Men å andra sidan vore det ju otroligt korkat att placera ut kroppen flera dagar senare, mycket märkligt.
Undrar varför anonym 9645 redan på sidan 29 understryker att kroppen inte var styckad, samt vad menas med paniken?
Jag har själv hund och antar att det lilla grönområdet vid Rättarev/planket är en väl använd rastplats för en snabbkiss med jycken. Om det skulle ligga en död människa där kanske Nya Hjärstas hundar är av finaste renrasighet med vidhängande sönderavling, eftersom de inte märkte något.
Citera
2018-10-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Om FP var på det markerade stället på bilden så är ju planket inte vinklat tvärs över motorvägen där dalaan antas bo utan snett över. Så jävla dumt är inte ljudet.

Det kan man ju då tolka som att BP är där planket är vinklat mot dalaan och sen har BO flyttats till FP för att synas mindre.
Kan man tänka sig att LW och GM kom gående från Rättarevägen antingen tillsammans eller var för sig. De kommer i bråk vid den snedvinklade delen. LW försöker fly och springer mot motorvägssidan men hinns ikapp. Då sker brottet och LW skriker och försöker skydda sig på marken. När allt är över drar GM henne tillbaka bakom buskaget för att dölja kroppen. Sedan flyr han mellan träden och planket på Rättarevägssidan, mot cykelbron och vidare över till Gamla Hjärsta.
Citera
2018-10-12, 23:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en promenad från LWs bostad på ca 4 minuter och enligt vad vi vet gick hon för egen maskin tillsammans med någon.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den från bostaden och Byalagsvägen ner mot bullerplanket och fyndplats.

Chattens hastiga avslut 23.10 är svårt att bortse från som Modesty säger och Skrikvittnet 23.35 utgår jag från då. Kort tidsförlopp.

Senaste eftersökningen eller ev flyktväg stödjer inte heller att en bil är inblandad.

Var finner du stöd för bil?
Jag har nu i flera inlägg argumenterat för att en bil kan ha använts för att transportera kroppen till fyndplatsen. Åtminstone tror jag alltså att det var den linjen polisen var inne på i början av utredningen. Om du nu vill argumentera för att LW i stället skall ha gått för egen maskin till fyndplatsen så kommer jag naturligtvis att lyssna intresserat.
Senast redigerad av Draifos 2018-10-12 kl. 23:09.
Citera
2018-10-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
För att vi håller andan. Lenas kropp är inte återlämnad. Ingen begravning. Ingen mördare fasttagen. Vi vet inte av vem (även om vi tror att vi vet), varför, hur hon blev dödad. Vi vet inte när det blir ett farväl. Om någon kommer att ställas till svars för att ha tagit hennes liv. Det är tomt. Tyst. Oförklarligt. Finns inga ord. Ingen riktning i sorgen. Alla mår dåligt av läget och vänder det inåt. Försöker ta oss igenom genom att fokusera på livet, som trots allt är litet begripligt. Lena har försvunnit på ett så konstigt sätt. Liksom kidnappats två gånger. Det är helt overkligt att se hennes ansikte i tidningen nu och då (som för övrigt är ett väldigt missvisande foto). Det är väldigt jobbigt. Det här är ingen normal sorg. Inget normalt sätt som hon har skiljt från familj, vänner och bekanta på. Det är en ovisshet, ett oavslutat moment, som gör en stum.

Mm hon blev bestulen på livet på ett ondskefullt sätt. Vi kommer atr hålla henne levande och aldrig glömma henne.
Mördaren däremot, är snart inlåst, och bortglömd, utsuddad.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-10-12 kl. 23:23.
Citera
2018-10-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, det behöver du inte. Du har skrivit många bra inlägg i tråden, detta är ett av dem. Nu skriver jag inte så mycket i tråden, men jag är tacksam att du, Draifos och Reimer skriver och ifrågasätter.

Det är tufft att gå emot 90-95% av trådens Följa John. Det finns inga tveksamheter utan det vissa användare skriver tas rakt upp och ner som sanning. Nu är det inte längre viktigt om SD är en mördare eller inte. Han är en sån jävla skitstövel att enligt någon i tråden vill ingen ha med honom att göra. Han karaktärsmördas på ett obehagligt sätt. SD är skäligen misstänkt och detta har inte ändrats under månaderna som gått, det ska vi inte glömma.

Det var lite annat ljud i skällan i början på tråden. Dessutom har det konstaterats att den mördade, SD och HD med flera gjorde allt för att geocacha. Barnen kom i andra hand. Ju längre tid det går och ju tunnare bevisen ser ut desto mer föraktfull blir SD och desto bättre har LW blivit.

De som inte gillade henne i början av tråden har uppenbarligen ändrat sig helt.

Att LW har blivit mördad innebär inte att hon blivit ett helgon (men det är fullständigt fel och avskyvärt att mörda någon oavsett vilken orsak man anser sig ha). Att man är död innebär inte att de egenskaper man hade som levande förändras. LW var LW på gott och på ont.

Alla människor har fel och brister, men i ärlighetens namn så brast det väl ganska ordentligt hos BO också. Carinah 78 du skrev i ett tidigare inlägg om kyrkan som viftades bort. Jag viftar inte bort det av den anledning att det var en tvär sväng LW tog i sitt liv när hon vigde SD och HD och senare var otrogen med SD. Vad var det som gjorde att hela hennes personlighet förändrades?

Har det något med mordet att göra, nej sannolikt inte, men det säger lite om BO. För att komma framåt i en mordutredning ska även BO granskas. Det betyder naturligtvis inte att man skuldbelägger offret för sin egen död utan att man snarare försöker titta på vad det är som lätt fram till den tragiska händelsen.

Men för alla intresserade så titta i trådens början hur det lät då och hur tonläget har förändrats. Dessutom är så vitt jag förstår varken Carina78, Draifos eller Reimer någon som känner de inblandade.
För det är helt makalöst så många som känner/känner till de inblandade. Bara det gör tråden unik..
Ja, i all denna text lyckas du undvika det faktum att LW faktiskt har blivit brutalt mördad och SD är misstänkt för mordet. Men visst, snacka ner LW du. Kommer du försvara SD också?
Citera
2018-10-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Presstaleskvinnan förklarade ju det:
- Ja om det är organiskt material så är det svårt att hitta efter 5 månader.

Läste du inte det?
(replik till 'Reimer' ang skräpet)
Tror att presstaleskvinnan antingen blivit felciterad, eller så skolkade hon under kemilektionerna.
Att material är organiskt (dvs kolhaltigt) innebär inte att det med automatik blir oanvändbart för analys bara för att det legat ute och att det gått säg 5 månader.
En upphittad gammal tobakspipa kan mycket väl tänkas ge mer info än en cigarettfimp (huvudsakligen oorganiskt material i filtret).
En pipa borde till och med Örebropolisen kunna hitta i gräset om en sån skulle ligga där. Har inget att göra med att den skulle vara av "organiskt material".
Driver Örebropolisen gäck med sin omgivning?
Citera
2018-10-12, 23:21
Medlem
Många har funderat över vem som skulle kunna få LW att lämna paketinslagningen och ge sig uti mörkret. Någon nämnde ett tonårigt barn i trubbel. Det kanske var en klient i trubbel som antingen ringde på och ville ha hjälp eller messade och skrev att han behövde prata om en sak.
LW som inte var en vanlig tjänsteman utan dessutom engagerad i Missionsförbundets hjälpverksamhet kan inte svara: "Nej jag har inte tid, jag slår in paket".
Hon suckar, öppnar dörren/hastar ner till planket för att hjälpa sin nödställde adept. Det är ju bara 100 m och en kristen nekar inte någon som ber om hjälp.
Citera
2018-10-12, 23:23
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ja, i all denna text lyckas du undvika det faktum att LW faktiskt har blivit brutalt mördad och SD är misstänkt för mordet. Men visst, snacka ner LW du. Kommer du försvara SD också?

Feta var jag snackar ner mordoffret? Nej, jag kommer naturligtvis inte försvara SD om han är skyldig, varför skulle jag göra det.

Att LW är mördad måste väl alla veta efter alla dessa månader, vilket märkligt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in