2018-05-19, 18:43
Medlem
Hon har alltså varit försvunnen i fyra dagar och nu hittar man henne bara ett par hundra meter från bostaden. Låter ju minst sagt konstigt.
Citera
2018-05-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Benen var smutsiga. Det var va som hann ses i paniken

Så du är en av dem som hittade henne? Och kan avgöra om det handlar om Lena eller inte?
Citera
2018-05-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Hur vet man att hon försvann mitt i natten
Maxi är öppet till 12 på natten
Vem har sagt att hon försvann på natten
Det står i ungefär varenda artikel som skrivits om detta. Senaste kontakten någon hade med henne var vid 23-tiden, och så anmäldes hon försvunnen senare på natten.
Det var under natten till tisdag som anhöriga vände sig till polisen om anmälde den 45-åriga kvinnan som försvunnen.
Svt

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
På BOs Facebook står det om en konfrontation hon har
haft med någon.
"... blir attackerad av någon som i synnerligen aggressiv ton och uppsyn beter sig som om han ägde världen och brummar om hur man vet hut och hur man uppför sig i Sverige...
... har inte gjort något dumt utom att finnas i ditt hemland sedan 43 år."

Kan det var han eller någon av hans "svenska" kompisar som har gjort detta
avskyvärda?
Du tänker att hon skulle ha blivit tagen av daga till följd av en incident i samband med en parkering, för snart ett år sedan. Nej, det kan vi nog utesluta. långsint är nog ingen.
Citera
2018-05-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Så du är en av dem som hittade henne? Och kan avgöra om det handlar om Lena eller inte?

Har insyn i utredningen mer behöver ja inte säga
Citera
2018-05-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Så det tog 5 dagar att hitta en person som låg i närmsta buske ifrån hemmet?

Vad har hundförarna sysslat med?

Eller är det kanske så att hon inte alls har legat just här i 5 dagar utan hamnat här de senaste 24 timmarna?

Så tänkte jag också, alldeles nyss. Varför springer inte polishunden rakt på målet, när hunden säkerligen har fått ett doftprov att jämföra med? Men så mindes jag Lisa Holm-fallet... Där fick jag lära mig att vi (lekmän) har en förmåga att överskatta polishundens förmåga att nosa upp offret. Många omständigheter ska vara rätt innan hunden får vittring på målet... enligt experterna.
Citera
2018-05-19, 18:50
Medlem
Orkar inte spekulera mer känner jag. Men, låt asylsökare vara ifred, överlämna deras problem till Migrationsverket som har kunskap. OM GM är en asylsökare. Antagligen någon som var känd på orten i alla fall, annars hade hon eller han inte gömt henne..Eller ?
Citera
2018-05-19, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Benen var smutsiga. Det var va som hann ses i paniken

Låg hon på mage? Det var alltså bakbenen du såg som var smutsiga? Då måste hon blivit släpad med andra ord sen nerlagd och vänd.
Citera
2018-05-19, 18:53
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Så det tog 5 dagar att hitta en person som låg i närmsta buske ifrån hemmet?

Vad har hundförarna sysslat med?

Eller är det kanske så att hon inte alls har legat just här i 5 dagar utan hamnat här de senaste 24 timmarna?

Ja det låter ju minst sagt konstigt...
När jag tränade spårning på hobbynivå så kunde min hund hitta mig med lätthet 1km in i skogen.

Men å andra sidan vore det ju otroligt korkat att placera ut kroppen flera dagar senare, mycket märkligt.
Citera
2018-05-19, 18:58
Medlem
Carreidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Mobiltelefon hittade man i en skogs /Strövområde som ligger emellan Hjärsta och Vivalla. Kroppen är anträffad ca 100- 200 m från hennes bostad ut mot Motorvägen som passerar genom Örebro. Där sitter det ett bullerplank och på insidan ett buskage där är kroppen anträffad.

Är inte kroppen hittad på utsidan om bullerplanket!? På bilderna på NA klättrar teknikerna över planket. Dessutom fotograferas det utanför planket.

https://www.na.se/orebro-lan/orebro/har-jobbar-polisens-tekniker-efter-patraffandet-fotar-mot-buskage-vid-motorvag
Citera
Medlem
Ser ut som att kroppen hittats på "andra sidan" det höga bullerplanket om vi utgår ifrån bostaden.

I så fall bör kroppen ha dumpats ifrån motorvägen?
För ingen kastar väl över en kropp 2 meter i luften?

Teknikerna använder stegar för att ta sig över så att gå runt bullerplanket verkar heller inte aktuellt ifrån bostadens sida? Eller är dom bara lata?

Men det är närmsta busken vi pratar om och det borde inte tagit 4-5 dagar att nosa upp kroppen.

Kan kroppen ha dumpats ifrån motorvägen ifrån en bil vid senare tillfälle? Samma bil som är beslagtagen?
I så fall... varför väljer man att inte dumpa kroppen längre bort??
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Ja det låter ju minst sagt konstigt...
När jag tränade spårning på hobbynivå så kunde min hund hitta mig med lätthet 1km in i skogen.

Men å andra sidan vore det ju otroligt korkat att placera ut kroppen flera dagar senare, mycket märkligt.

Polisen har ju missat uppenbara kroppar tidigare, så jag tycker inte det är konstigt.
Citera
2018-05-19, 19:01
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ser ut som att kroppen hittats på "andra sidan" det höga bullerplanket om vi utgår ifrån bostaden.

I så fall bör kroppen ha dumpats ifrån motorvägen?
För ingen kastar väl över en kropp 2 meter i luften?

Teknikerna använder stegar för att ta sig över så att gå runt bullerplanket verkar heller inte aktuellt ifrån bostadens sida? Eller är dom bara lata?

Men det är närmsta busken vi pratar om och det borde inte tagit 4-5 dagar att nosa upp kroppen.

Kan kroppen ha dumpats ifrån motorvägen ifrån en bil vid senare tillfälle? Samma bil som är beslagtagen?
I så fall... varför väljer man att inte dumpa kroppen längre bort??

Förmodligen klättrar de över för att inte förstöra spår om de tar någon annan möjlig väg.

Annat överfall på väster i Örebro i vintras: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6866894

Kanske även samband med denna galning: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6839269 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in