Citat:
Ursprungligen postat av
18carat
Att vänta i månader på att kunna begrava sin mamma, att veta att hon ligger i ett kylrum nånstans, att inte kunna uttrycka sin sorg och sin kärlek genom att göra en fin begravning, välja fina blommor, sånger etc är inte nyttigt för någon i LW:s omgivning, speciellt inte för barnen. För en tolvåring är månader som år. De behöver all hjälp och allt stöd de kan få.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Ja, det har gått fem månader nu. De anhöriga (eller någon annan) borde kanske anmäla polismyndigheten till JO för att få det utrett vad det är som har gått snett här..
Vill bara göra klart att jag är enig med er båda.
Kan inte ens föreställa mig hur jag som barn till LW skulle kunna klara av det här utan att gå sönder.
Ifrågasätter rimligheten i att behöva ha LW:s kompletta kropp förvarad så här länge. Tycker att Rättsmedicin/NFC kunde ha nöjt sig med att ta omfattande vävnadsprover och därefter låtit familjen få begrava henne. Fem månader är en orimligt lång väntan och ingenting talar väl för att nån ändring är på gång.
Jag hoppas intensivt på att det förr eller senare, helst förr, kommer en FUP så att vi (och familjen) kan få en förklaring till den långa tiden för LW:s kvarlevor i RMV:s bårhus.