2018-05-19, 18:08
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Kroppen är det. Och kroppen var inte styckad

Var det skador på kroppen? Var kläder på korrekt?
Citera
2018-05-19, 18:09
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
/... /Efter att ha kollat BO’s FB verkar hon vara en märklig typ som bland annat ifrågasatte folk som satte Sverigeflaggor på sin FB-profil i samband med terrordådet, och verkar tycka att svenskar i gemen är rasister som borde ge bort sitt land till flyktingar.

Dumheter. Hon skrev som folk gör mest, om vardagen, barnen och mycket om sina intressen skidåkning, träning och geocaching.

Efter terrordåden i Stockholm skrev hon i ett inlägg:
"Jag är också bestört och förtvivlad över ondska och vansinne. Men det är inte Sverige som attackerats. Det är mänskligheten. Sverige har del i det som är skevt, vi har alla ansvar i den värld som är trasig. Svaret kan inte vara ökad gruppering. Mitt deltagande, min strävan efter fred, min tro på kärlek och det goda går långt bortom nationer. Ingen flagga på min profilbild."
Citera
2018-05-19, 18:10
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carreidas
Platsen vid motorvägen där det verkar som om hon hittades är ju inte Hjärstaskogen direkt. Det där föremålet som hittades tidigare, var det i Hjärstaskogen!?

Har hon kanske varit forslad i en bil och kastats ur död mitt i natten?
Citera
2018-05-19, 18:14
Medlem
allegragellers avatar
Mördad i hemmet, utburen till ett buskage av hänsyn till hennes barn (att det inte skulle bli de som hittade henne)?

Om så är fallet tyder det på någon väldigt närstående.
Citera
2018-05-19, 18:16
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har hon kanske varit forslad i en bil och kastats ur död mitt i natten?

Smidigare isåfall att släpa henne bakom planket, än att dra en kropp från motorvägen upp i slänten in i grönskan. Jag tyckte iaf det såg ut som en slänt från motorvägen sett. Så nära hemmet dessutom.
Citera
2018-05-19, 18:18
Medlem
Cocinellas avatar
Tänk om hon tog en kvällspromenad, blev rånad och ev våldtagen, dödad.

Mördaren tar hennes mobil och nyckel, går in där hon bor för att leta värdesaker.

Dumpar mobilen på väg därifrån. Han kan ju ha sett henne när hon lämnade bostaden och följt efter.

Är det nån hon känner så kanske de skulle ta en kort promenad och tala ut, därför låses inte dörren. De pratar och något sker i affekt och hon dödas. Kroppen släpas bara lite längre in i dungen.
Citera
2018-05-19, 18:20
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Smidigare isåfall att släpa henne bakom planket, än att dra en kropp från motorvägen upp i slänten in i grönskan. Jag tyckte iaf det såg ut som en slänt från motorvägen sett. Så nära hemmet dessutom.

Tror inte alla mördare tänker på vad som är smidigt eller inte - om hon nu är mördad.
Citera
2018-05-19, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tidigare hittade en privatperson ett föremål och avspärrning sattes upp. Nu undrar jag om kroppen är hittad i samma område eller om det rör sig om två avspärrningar kring fynden just idag. Inte hennes hem inräknat.

Mobiltelefon hittade man i en skogs /Strövområde som ligger emellan Hjärsta och Vivalla. Kroppen är anträffad ca 100- 200 m från hennes bostad ut mot Motorvägen som passerar genom Örebro. Där sitter det ett bullerplank och på insidan ett buskage där är kroppen anträffad.
Citera
2018-05-19, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tänk om hon tog en kvällspromenad, blev rånad och ev våldtagen, dödad.

Mördaren tar hennes mobil och nyckel, går in där hon bor för att leta värdesaker.

Dumpar mobilen på väg därifrån. Han kan ju ha sett henne när hon lämnade bostaden och följt efter.

Är det nån hon känner så kanske de skulle ta en kort promenad och tala ut, därför låses inte dörren. De pratar och något sker i affekt och hon dödas. Kroppen släpas bara lite längre in i dungen.

Det är någon hon känner som gjort detta mot henne. Att GM har kuk är också en lågoddsare.
Citera
2018-05-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Var det skador på kroppen? Var kläder på korrekt?

Benen var smutsiga. Det var va som hann ses i paniken
Citera
2018-05-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Benen var smutsiga. Det var va som hann ses i paniken

Var du med o hittade henne?
Citera
2018-05-19, 18:42
Medlem
Så det tog 5 dagar att hitta en person som låg i närmsta buske ifrån hemmet?

Vad har hundförarna sysslat med?

Eller är det kanske så att hon inte alls har legat just här i 5 dagar utan hamnat här de senaste 24 timmarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in