2018-10-12, 18:39
Medlem
Så! Vad är era teorier på var mordplatsen är/var?
Citera
2018-10-12, 18:53
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berge1

Jordkällaren vid MB:s sommarstuga kanske?
Citera
2018-10-12, 19:03
Medlem
Grandiosos avatar
Var ju tvungen att kolla dokumentären jag också igår kväll eftersom man varit lite engagerad
i fallet när det begav sig och även släppt ifrån sig en del inlägg i denna omfångsrika tråd.

Tycker nog journalisten Johan Håkansson som ju framträdde en del under programmets gång
kom ganska rätt på det när han hävdade att detta ruskiga mord mycket begåtts för
spänningens skull, för att denne dömde ville göra detta.

En ung man fylld med våldsmättade tankemönster där gränserna hela tiden flyttades fram,
som en annan medverkande, insatt person ungefär uttryckte sig: fil.dr i psykologi
Jenny Yourstone.

Precis som i fallen med dubbelmördaren i Mantorp, Edvin Gyllensvaan, och danske
sexualsadistiske styckmördaren Peter Madsen, så har vi här en gärningsman som umgåtts
med en hel del avancerade tankar på "det perfekta mordet" vilket också man uppehöll sig nåt
ögonblick kring i gårdagens program.
För samtliga tre blev det föga lyckosamt när det väl skreds till verket även om dansken ifråga
inte var så himla långt ifrån att ha kunnat "gått i land" med det hela; utan likhundarna från
Sverige så hade det faktiskt varit fullt möjligt.

Nämnde Håkansson var nog inte fel ute heller när han ansåg att den här killen som nu blivit
en tjej, istället för att hamna i fängelse borde ha omhändertagits av den rättspsykiatriska
vården.

Sedan upphör man ju inte att förundras och även uppröras över det förhållandet att man
kan ta livet av en annan människa och sen komma ut igen i friheten efter blott 6 år nånting.
Sex ynka år för att ha slaktat en medmänniska.
Är en människas liv inte värt mer än så?
Det är allt rätt sjukt det hela.

Edit: Och förundransvärt minst sagt är det onekligen också gällande den rubricering som
man slutligen fann för gott att sätta på illgärningen: dråp, ja, till och med det aldrig
tidigare i svenskt rättsväsende skådade uttrycket "styckdråp".
"Dråp" med de mängder av otäcka skador som kunde uppvisas på ifrågavarande offers kropp.
Förefaller det ha skett i affekt det som hände? Tycker snarare här vittnas om en utdragen,
sadistisk akt sprungen ur något annat än ett okontrollerbart raseri hos sin utövare.
Senast redigerad av Grandioso 2018-10-12 kl. 19:51.
Citera
2018-10-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berge1

Kanske farstubron hos B när hon promenerat dit och möter en berusad och rosenrasande fru B.
Citera
2018-10-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Kanske farstubron hos B när hon promenerat dit och möter en berusad och rosenrasande fru B.

Det har skett i lägenheten, först strypt till medvetenslöshet och kanske död, sedan stucken.. dock tror jag en del stick har skett efteråt, iaf några. Var hon redan i skuffen när han besökte föräldrahemmet den kvällen-- inte omöjligt för att säga för troligt. Där hämtade han andra hjälpmedel i garaget..min teori.. för vidare övning med offret.

Om ni tycker min teori är tokig så är det inget mot mördaren KJ's.

Han är ju som man säger helt knäpp och nu vill bli kvinna.. hoppas iaf några har förståndet att skilja honom från samhället för mycket lång tid framöver, han är en fara.
Citera
2018-10-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Var ju tvungen att kolla dokumentären jag också igår kväll eftersom man varit lite engagerad
i fallet när det begav sig och även släppt ifrån sig en del inlägg i denna omfångsrika tråd.

Tycker nog journalisten Johan Håkansson som ju framträdde en del under programmets gång
kom ganska rätt på det när han hävdade att detta ruskiga mord mycket begåtts för
spänningens skull, för att denne dömde ville göra detta.

En ung man fylld med våldsmättade tankemönster där gränserna hela tiden flyttades fram,
som en annan medverkande, insatt person ungefär uttryckte sig: fil.dr i psykologi
Jenny Yourstone.

Precis som i fallen med dubbelmördaren i Mantorp, Edvin Gyllensvaan, och danske
sexualsadistiske styckmördaren Peter Madsen, så har vi här en gärningsman som umgåtts
med en hel del avancerade tankar på "det perfekta mordet" vilket också man uppehöll sig nåt
ögonblick kring i gårdagens program.
För samtliga tre blev det föga lyckosamt när det väl skreds till verket även om dansken ifråga
inte var så himla långt ifrån att ha kunnat "gått i land" med det hela; utan likhundarna från
Sverige så hade det faktiskt varit fullt möjligt.

Nämnde Håkansson var nog inte fel ute heller när han ansåg att den här killen som nu blivit
en tjej, istället för att hamna i fängelse borde ha omhändertagits av den rättspsykiatriska
vården.

Sedan upphör man ju inte att förundras och även uppröras över det förhållandet att man
kan ta livet av en annan människa och sen komma ut igen i friheten efter blott 6 år nånting.
Sex ynka år för att ha slaktat en medmänniska.
Är en människas liv inte värt mer än så?
Det är allt rätt sjukt det hela.

Edit: Och förundransvärt minst sagt är det onekligen också gällande den rubricering som
man slutligen fann för gott att sätta på illgärningen: dråp, ja, till och med det aldrig
tidigare i svenskt rättsväsende skådade uttrycket "styckdråp".
"Dråp" med de mängder av otäcka skador som kunde uppvisas på ifrågavarande offers kropp.
Förefaller det ha skett i affekt det som hände? Tycker snarare här vittnas om en utdragen,
sadistisk akt sprungen ur något annat än ett okontrollerbart raseri hos sin utövare.

Så bra skrivet nu år efter händelsen. Denne yngling är störd och inte lite heller, men han är inte dum utan saknar vissa egenskaper som empati, känslor mm.. just därför finns inte att han mördat o styckat en kvinna, det är så undanträngt o borta i hans liv. Nu är det att hitta vägar ut och att bli kvinna är för han är det en smart väg. Han förstår inte ens våra koder i livet utan är i en egen värld. Han borde dömts till sluten psykvård med särskild utskrivningsprövning, han är en fara för samhället idag o i framtid.

Hans morsa har väl inte jobbat ännu sen händelsen så det är inte bara en som drabbas i den familjen. För Bangsuan's mamma och släkt så är det inneslutning och livssorg i Thailand.
Citera
2018-10-12, 21:30
Medlem
Jag tycker det som polisen sa i slutet av programmet var väldigt viktigt: "Kristoffer borde dömts till rättspsyk. vård. Det känns märkligt att han skall släppas ut i samhället om några år, och jag undrar om det är bra för honom och för samhället? Var skall han ta vägen? Vad ska han göra? Skall vi vara rädda för honom?"

Nu vet jag inte om hans föräldrar/närmaste släkt bor kvar i Boden-trakten fortfarande. Men Kristoffer själv kommer ju aldrig mer kunna visa sig där. Detta samtidigt som han med sitt "nya liv", sina förutsättningar och sina svårigheter/funktionshinder kommer att vara FRUKTANSVÄRT beroende av att ha sina föräldrar nära. Så jag undrar också; Vart skall han ta vägen och hur fan kommer det gå för människan?
Citera
2018-10-12, 23:07
Medlem
prominentens avatar
Vad stämmer i detta?

Mörda en människa.
Stycka/skända en människa.
Komma ut efter 7 år.
Genomgå hormonbehandling.
Könskorrigera.
Flytta till kvinnlig anstalt.
På skattebetalares bekostnad.
Citera
2018-10-12, 23:56
Medlem
.-.-.s avatar
Om 15 månader så är hen en fri kvinna, helt sjukt egentligen.
Att Kristoffer kom så lindrigt undan, hen borde hamnat på rättspsyk livet ut istället.
Citera
2018-10-13, 00:17
Medlem
Det som skrämmer mig mest med att han kommer ut så snabbt, förutom då att han är kraftigt galen, är att han inte verka lida i fängelset. Så när lusten faller på igen så tror jag tyvärr han kommer att försöka igen. Dels för att tillfredsställa sina sjuka fantasier och få en utmaning att komma undan med det perfekta brottet. Jag menar han anser sig nog inte att ha något att förlora ändå och verkar uppenbarligen sakna empati. Han borde fått vård. Det är nästan så att man tycker synd om idioten.
Citera
2018-10-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag tycker det som polisen sa i slutet av programmet var väldigt viktigt: "Kristoffer borde dömts till rättspsyk. vård. Det känns märkligt att han skall släppas ut i samhället om några år, och jag undrar om det är bra för honom och för samhället? Var skall han ta vägen? Vad ska han göra? Skall vi vara rädda för honom?"

Nu vet jag inte om hans föräldrar/närmaste släkt bor kvar i Boden-trakten fortfarande. Men Kristoffer själv kommer ju aldrig mer kunna visa sig där. Detta samtidigt som han med sitt "nya liv", sina förutsättningar och sina svårigheter/funktionshinder kommer att vara FRUKTANSVÄRT beroende av att ha sina föräldrar nära. Så jag undrar också; Vart skall han ta vägen och hur fan kommer det gå för människan?

Det var Johan Håkansson, tidigare på NSD, som sade så.
Citera
2018-10-13, 01:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Dom 15-20 punkterna är på väg. Jobbar på det just nu faktiskt!
Börjar du bli klar? Jag börjar nästan bli otålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in