Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Du har inte sagt det ordagrant, men undertonen/andemeningen är ständigt det!
När vi börjar ge ord åt undertoner/andemeningar hos andra utan att de har uttalat det har vi sjunkit djupt i diskussionsnivån. Läs vad jag skriver istället för att gissa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Dom 15-20 punkterna är på väg. Jobbar på det just nu faktiskt!
Bra, jag ser fram mot dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Ja, ja du fullständigt utesluter alibit – Då får du väl göra det. Vi kommer nog inte speciellt mycket längre! Men glöm inte att vare sig dom har suttit vid en dator eller en TV den där kvällen, och vare sig det druckits grogg eller vin så har de båda uppgett att dom var hemma tillsammans.
Jo, jag är medveten om att de ger varandra ömsesidigt alibi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Det är också väldigt fascinerande att du PÅ RIKTIGT tror att M.B lyckats kartlägga K.J, utföra dådet och plantera bevis mot K.J:s nackdel, men glömmer ”den lilla detaljen” att snacka ihop sig med sitt enda alibi-vittne om vad dom skulle ha gjort ihop den kvällen/natten.
Jag tror att MB
kan ha lyckats med kartläggningen. Jag har inte skrivit att han
har lyckats. Än en gång, läs vad jag skriver. Vad skulle kartläggningen bestå av? Ta reda på vilken bil som är KJ:s och ta reda på var föräldrahemmet ligger. Det förstnämnda går snabbt att ta reda på, ett kort telefonsamtal till Transportstyrelsen. Det tar heller inte lång tid att ta reda på var föräldrarna bor, och där fanns det gott om tid.
Att paret inte var samstämmigt är ett faktum, så uppenbarligen har de inte snackat ihop sig, oavsett om de hade tid eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Sedan är jag lite nyfiken på varför du går igång på M.B så till den milda grad? Jag vet ju att du, liksom jag varit väldigt aktiv i tråden ang. mordet på småbarnsmamman I.F i Trollhättan 2013.
I detta fallet fanns ju en kille som hette S.B (f.d pojkvän till offret) som först anhölls några dagar – men sedan släpptes. Men som också målades upp som potentiell alternativ gärningsman under rättegången. Denna killen var väl vid tillfället för gärningen pundad i stort sett varje dag och kan nog inte kunnat ha redogjort jättebra för vad han gjorde dessa dagarna. Jag skulle också vilja säga att polisens utredningsåtgärder mot honom var ungefär ”lika små” som i Boden-fallet med M.B. Men ändå så misstänkte/misstänker du inte S.B för mordet på I.F utan var/är helt säker på att den dömde A.J utförde mordet. Vad är egentligen skillnaden här?
Trollhättemålet är off topic i den här tråden. Att jag tar upp MB beror på att det är den person, vid sidan av KJ, som vi lär känna bäst i FUP. Jag jämför bevisningen fram till gripandet, och jag har inte hittat anledningen till att KJ greps och inte MB. Har du?