2018-10-12, 01:31
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Jag har tidigare hört om fusket i Luleå, upplevde det själv idag!
Att döma bort det första målet (det andra var rätt att döma bort) är helt horribelt! Det är en Luleå klubba som stör målvakten medan pucken glider mellan benen på honom. Sedan totalt uppåt väggarna när Söderlund blir klart crosscheckad av nr 36 så FHC bara har 4 man tillbaka medan Luleå kan göra 1-0.
Efter en jämn första period (då det borde stått 0-1) ser jag att skottstatistiken märkligt nog är 13-6. Som "skotträknare" i J20 superelit under 2 år samt tidigare roade jag mej med att räkna giltiga skott i period 2, det blev 3-14. Luleåa räknare fick det till 5-9..... Johan Gustafsson tackar och tar emot för bättre statistik!
Även kommentatorn där uppe är ju ett jävla skämt! Frölunda spelar glimrande då kommentatorn efter 15 min i andra perioden säger att det är en intetsägande match....

Så jävla gott att slå packet med deras fusk på sin egen hemma-arena!

Hahahaha!

Jag skulle inte snacka om fuskare om jag höll på Fisklunda direkt.
Du som varit med sen 70-talet lär väl minnas det berömda sekretariatet i eran arena för några år sedan mot tex. Färjestad. Och det var väl inte bara en gång, det var väl flera gånger.

EDIT: Såg nu att flera hade påpekat samma sak.

Och nej, det kanske inte fuskas med skottstatistiken i Göteborg, men att dra av tutan ett par sekunder för tidigt går ju tydligen bra

https://www.youtube.com/watch?v=pkI7zFsbfWk
Senast redigerad av Bartman777 2018-10-12 kl. 01:43.
Citera
2018-10-12, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Hahahaha!

Jag skulle inte snacka om fuskare om jag höll på Fisklunda direkt.
Du som varit med sen 70-talet lär väl minnas det berömda sekretariatet i eran arena för några år sedan mot tex. Färjestad. Och det var väl inte bara en gång, det var väl flera gånger.

EDIT: Såg nu att flera hade påpekat samma sak.

Och nej, det kanske inte fuskas med skottstatistiken i Göteborg, men att dra av tutan ett par sekunder för tidigt går ju tydligen bra

https://www.youtube.com/watch?v=pkI7zFsbfWk
Flera? Det var en till....
Fusk av Frölunda? Personen som missade att stoppa klockan var inte någon i Frölundas organisation utan en funktionär i Frölundaborg. Det diskuterades livligt för 10-11 år sedan få det hände. Det händer liknande saker idag med, fast nu är domarna mer alerta på det.
Citera
2018-10-12, 03:08
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Flera? Det var en till....
Fusk av Frölunda? Personen som missade att stoppa klockan var inte någon i Frölundas organisation utan en funktionär i Frölundaborg. Det diskuterades livligt för 10-11 år sedan få det hände. Det händer liknande saker idag med, fast nu är domarna mer alerta på det.

Om det så bara var två gånger så är det också "flera", och dessutom illa nog.

Man kan ju fråga sig varför den oberoende funktionären fick vara kvar efter första "misstaget" också.

Ja det händer jätteofta att tuta ringer för tidigt Eller vad menar du med "liknande" saker?
Citera
2018-10-12, 08:46
Medlem
Växjö ska alltså flyga upp som en raket från 9:e plats under säsongen. Linköping ska däremot sjunka som en sten under säsongen. Enligt cmores corsijägare.

Nu väntar jag bara på att det ska hända!
Vilken omgång passerar vi LHC? 26
Citera
2018-10-12, 09:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Jag har tidigare hört om fusket i Luleå, upplevde det själv idag!
Att döma bort det första målet (det andra var rätt att döma bort) är helt horribelt! Det är en Luleå klubba som stör målvakten medan pucken glider mellan benen på honom. Sedan totalt uppåt väggarna när Söderlund blir klart crosscheckad av nr 36 så FHC bara har 4 man tillbaka medan Luleå kan göra 1-0.
Efter en jämn första period (då det borde stått 0-1) ser jag att skottstatistiken märkligt nog är 13-6. Som "skotträknare" i J20 superelit under 2 år samt tidigare roade jag mej med att räkna giltiga skott i period 2, det blev 3-14. Luleåa räknare fick det till 5-9..... Johan Gustafsson tackar och tar emot för bättre statistik!
Även kommentatorn där uppe är ju ett jävla skämt! Frölunda spelar glimrande då kommentatorn efter 15 min i andra perioden säger att det är en intetsägande match....

Så jävla gott att slå packet med deras fusk på sin egen hemma-arena!

1: Luleå som förening dömde inte bort målet.

2: En kommentator kan inte påverka utgången av matchen.

3: "Felräknade" skott påverkar inte utgången av matchen.
Citera
2018-10-12, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

2. Det är oerhört irriterande med kommentatorerna som uppenbart är partiska. Det fungerar om Lasse Granqvist blir bananas om Sverige möter Finland, men är oerhört provocerande när man håller på det andra laget än kommentatorn. Exempelvis är det rätt vanligt i allsvenskan att få en reporter som bara kan namnet på ett fåtal av motståndarna, som rabblar hundra anekdoter om laget i sitt hjärta, som går upp i falsett om farligheter sker för favoritlaget osv.

3. Det är rätt mycket som hänger på statistiken som förvisso inte påverkar resultatet, men som för statistiknördar blir jobbigt. Numera använder man Corsi och andra statistiska hjälpmedel för att bedöma spelare, så det kan faktiskt få konsekvenser för spelares karriärsmöjligheter även om jag hoppas att även subjektiva bedömningar spelar in.
Citera
2018-10-12, 10:28
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Växjö ska alltså flyga upp som en raket från 9:e plats under säsongen. Linköping ska däremot sjunka som en sten under säsongen. Enligt cmores corsijägare.

Nu väntar jag bara på att det ska hända!
Vilken omgång passerar vi LHC? 26

Med största sannolikhet. Men Linköping kan ju börja spela bättre också. Det är lite liten sample size än så länge. De har skyhöga 108,37 i PDO nu.
Men all de poäng de har tagit nu i början gör nog att de klarar topp-10 även fast de spelat som ett bottenlag.
Citera
2018-10-12, 10:31
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
2. Det är oerhört irriterande med kommentatorerna som uppenbart är partiska. Det fungerar om Lasse Granqvist blir bananas om Sverige möter Finland, men är oerhört provocerande när man håller på det andra laget än kommentatorn. Exempelvis är det rätt vanligt i allsvenskan att få en reporter som bara kan namnet på ett fåtal av motståndarna, som rabblar hundra anekdoter om laget i sitt hjärta, som går upp i falsett om farligheter sker för favoritlaget osv.

3. Det är rätt mycket som hänger på statistiken som förvisso inte påverkar resultatet, men som för statistiknördar blir jobbigt. Numera använder man Corsi och andra statistiska hjälpmedel för att bedöma spelare, så det kan faktiskt få konsekvenser för spelares karriärsmöjligheter även om jag hoppas att även subjektiva bedömningar spelar in.

3. Jag tror nog att skottstatistik och allt sådant blivit mycket bättre nu när man använder sig av sportlogiq som vl slöts digitalt på något vis? Finns det ändå någon gubbe som räknar skotten manuellt som kommer i den officiella statistiken?
Citera
2018-10-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Men i Göteborg fuskas det med det ena än det andra. Dessutom kommer det vodka flaskor inflygande på isen.
Citera
2018-10-12, 11:41
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Dra åt helvete din idiot!
Alla vet varför man heter Fusklunda. Och inte nog med att man krånglat med klockan en gång, utan det har hänt vid ett flertal tillfällen.
Och du glömmer väl inte Boden matchen, vilket du inte borde göra som är så gammal.

Så försvinn med dig nu JulTomten63!

Om inte Färjestad slår Fusklunda på lördag. Då bör Penneborn få packa sin väska.

Vi ska inte heller glömma bort en av de största skandalerna:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/KvW7e4/det-ar-en-jatteskandal

Ett gott försök till att trolla bort ett solklart mål för bortalaget. Hade inte Luleå stått på sig så hade man dessutom lyckas komma undan med fusket...
Citera
2018-10-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros

Ett gott försök till att trolla bort ett solklart mål för bortalaget. Hade inte Luleå stått på sig så hade man dessutom lyckas komma undan med fusket...
Det har alltid fuskasts i Göteborg och kommer så alltid att göras. Sedan kommer idioten Dr P*** och tror att han vet och kan.
Ur hans röv kommer JulTomten som följt Frölunda och ES/SHL sedan 70 talet och glömmer bort det du länkat till, fusk med klockan och uppgjorda matcher.
Citera
2018-10-12, 11:48
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros

Finns så mycket tveksamheter i scandinavium som knappast är tillfälligheter. Händer ju så gott som aldrig i någon annan arena. Att då gnälla på att någon tjomme räknar skotten fel i Luleå blir lätt parodiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in