2018-10-11, 18:56
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Passa på att njut! :-)
Såg ju själv matchen mellan MIF och FHC och senare Växjö mot FHC. Klasskillnad mellan lagen måste jag säga, tyvärr för er.

Brukar få njuta lite länge än Fisk numera
Citera
2018-10-11, 21:15
Medlem
Tvonds avatar
Förlust i Växjö med 1-0 och Växjö vinner rättvist och fler målchanser även om det var ganska jämnt skott 22-23 i Malmö favör.
Citera
2018-10-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Förlust i Växjö med 1-0 och Växjö vinner rättvist och fler målchanser även om det var ganska jämnt skott 22-23 i Malmö favör.

Hyfsat jämn match åndå. Händemark och götsh tycker jag är väldigt bra.
Vi har så löjligt svårt att få pucken i mål. Kan vi få upp avslutsprocenten någon procent kan vi bli farliga.

Försvaret är som ett kassaskåp.

Nya tag på lördag!
Citera
2018-10-11, 21:22
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Hyfsat jämn match åndå. Händemark och götsh tycker jag är väldigt bra.
Vi har så löjligt svårt att få pucken i mål. Kan vi få upp avslutsprocenten någon procent kan vi bli farliga.

Försvaret är som ett kassaskåp.

Nya tag på lördag!

Lär se lite annorlunda ut då hoppas Malmö kan steppa upp offensive lite. Molin med på Lördag han såg bra ut i CHL i tisdags.
Citera
2018-10-11, 22:34
Bannlyst
Jag har tidigare hört om fusket i Luleå, upplevde det själv idag!
Att döma bort det första målet (det andra var rätt att döma bort) är helt horribelt! Det är en Luleå klubba som stör målvakten medan pucken glider mellan benen på honom. Sedan totalt uppåt väggarna när Söderlund blir klart crosscheckad av nr 36 så FHC bara har 4 man tillbaka medan Luleå kan göra 1-0.
Efter en jämn första period (då det borde stått 0-1) ser jag att skottstatistiken märkligt nog är 13-6. Som "skotträknare" i J20 superelit under 2 år samt tidigare roade jag mej med att räkna giltiga skott i period 2, det blev 3-14. Luleåa räknare fick det till 5-9..... Johan Gustafsson tackar och tar emot för bättre statistik!
Även kommentatorn där uppe är ju ett jävla skämt! Frölunda spelar glimrande då kommentatorn efter 15 min i andra perioden säger att det är en intetsägande match....

Så jävla gott att slå packet med deras fusk på sin egen hemma-arena!
Citera
2018-10-11, 22:49
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Att döma bort det första målet (det andra var rätt att döma bort) är helt horribelt! Det är en Luleå klubba som stör målvakten medan pucken glider mellan benen på honom. Sedan totalt uppåt väggarna när Söderlund blir klart crosscheckad av nr 36 så FHC bara har 4 man tillbaka medan Luleå kan göra 1-0.
Efter en jämn första period (då det borde stått 0-1) ser jag att skottstatistiken märkligt nog är 13-6. Som "skotträknare" i J20 superelit under 2 år samt tidigare roade jag mej med att räkna giltiga skott i period 2, det blev 3-14. Luleåa räknare fick det till 5-9..... Johan Gustafsson tackar och tar emot för bättre statistik!
Även kommentatorn där uppe är ju ett jävla skämt! Frölunda spelar glimrande då kommentatorn efter 15 min i andra perioden säger att det är en intetsägande match....

Att slå sig på bröstet för att ha jobbat med statistik i J20 SuperElit är inget jag hade gjort, den statistiken är otroligt misskött, det är nästan mer regel än undantag. Allt från skott till poäng kan bli totalt felaktigt, speciellt i vissa arenor. Däremot är det ingen direkt nyhet att det fuskas/slarvas med statistik även i SHL, Scandinavium är väl det mest kända hallen när det kommer till sånt. Speciellt i slutspelet så fuskas det rejält, i alla fall gjordes det det för några år sedan.

Kommentatorn är för övrigt SAIKare, tyvärr får vi dras med honom i brist på annat.
Senast redigerad av Ferros 2018-10-11 kl. 23:29.
Citera
2018-10-11, 22:56
Medlem
JoshTees avatar
Citat:

Som frölundasupporter kanske man ska ta det lugnt med fusksnacket.
Citera
2018-10-11, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Som frölundasupporter kanske man ska ta det lugnt med fusksnacket.
Och vad syftar du på då?

Som svar till den över, nja det fuskas inte direkt med skotten i Scandinavium...
Citera
2018-10-11, 23:33
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Det här är ju den enda meningen som är rätt i ditt inlägg. Lars Lindberg är en välkänd Luleå-hatare och varför han ens får kommentera Luleås matcher är ett stort mysterium. T o m Roger Rönnberg höll högre klass ikväll.
Citera
2018-10-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det här är ju den enda meningen som är rätt i ditt inlägg. Lars Lindberg är en välkänd Luleå-hatare och varför han ens får kommentera Luleås matcher är ett stort mysterium. T o m Roger Rönnberg höll högre klass ikväll.

Har fått för mig att lirar man bra hockey så får man med sig kommentatorerna. Synpunkter på det?
Citera
2018-10-11, 23:41
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Har fått för mig att lirar man bra hockey så får man med sig kommentatorerna. Synpunkter på det?

Du lär ju inte se alla Luleå-matcher trots dina 2 tv-apparater.

https://www.youtube.com/watch?v=Wc2SAsvfrWo
Citera
2018-10-12, 01:07
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Rögle väljer att värva en spelare som va skadad 2/3 av förra säsongen och gick sönder så fort nån petade på han. Hur genialiskt är det?
Känns som Matt kommer ge sig efter denna säsong, först vill han håva in några härliga Rögle miljoner.
Dom tänkte kanske att eftersom han spenderade typ hela förra säsongen i Skellefteås gym så skulle han vara fit for fight?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in