2019-01-24, 23:19
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Tur att han inte störde målvakten i målgården då.

Men läs vad det står en gång till -> störts VISUELLT!!

Citat:
Så en slashing rakt uppifrån är inte utvisning helt plötsligt? Om klubban hade gått av hade du inte tyckt att det varit utvisning då? Om exakt samma sak hade skett på en Luläspelare hade du tyckt att det var helt okej att få en utvisning emot er? Jävla mupp.

Om klubban går av eller slås ur händerna ska det såklart vara utvisning. Men nu hände ju inget av detta.
Citera
2019-01-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Om klubban går av eller slås ur händerna ska det såklart vara utvisning. Men nu hände ju inget av detta.
Filmade Pudas något ikväll?
Citera
2019-01-24, 23:44
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Filmade Pudas något ikväll?

Inte vad jag kunde se. Däremot visade Jimmie Ericsson upp sina talanger och fick som vanligt domarna med sig. Helt otroligt att han får komma undan med det år efter år. Men det är ju ett matchvinnande koncept så SKAIKare är nöjda och glada när de egentligen skulle skämmas över att ha sådant beteende i sin förening.
Citera
2019-01-24, 23:46
Medlem
Citat:
Inte vad jag kunde se. Däremot visade Jimmie Ericsson upp sina talanger och fick som vanligt domarna med sig. Helt otroligt att han får komma undan med det år efter år. Men det är ju ett matchvinnande koncept så SKAIKare är nöjda och glada när de egentligen skulle skämmas över att ha sådant beteende i sin förening.
Kvinnomin i Fjollsjö och Jimmie Skellefteå. Är du överraskade att dessa 2 möttes i finalen?

Måtte nu fan det bli Färjestad Luleå i final. 2 lag som är dom bästa och spelar den bästa hockeyn.
Citera
2019-01-25, 00:08
Medlem
J.R.s avatar
Bara bortasegrar ikväll. Tur att Luleå har bortamatch till helgen, dessutom mot värdelösa Rögle. Blir nog en lätt seger.
Citera
2019-01-25, 06:49
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Trodde Jimmie var slut men så länge folk stör sig på honom så gör han nytta.
Citera
2019-01-25, 08:35
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Men din dumma hora. Man får skymma målvakten.
Citat:
Okej, så du vet alltså inte vad slashing är? Bra att veta.
Citera
2019-01-25, 09:38
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Men din dumma hora. Man får skymma målvakten.

Okej, så du vet alltså inte vad slashing är? Bra att veta.
Luleåfans försök att läsa och tolka regelboken är bland det mest underhållande på detta forum.

Emil Larsson anmäld för våldshandling mot Joakim Lindström.
Citera
2019-01-25, 11:44
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Man får enligt reglerna inte skymma målvakten inne i målgården.

Dessutom verkar du behöva göra ett besök hos optikern om du tror att Olausson slashar Wingerli på händerna. Det är en vanlig slashing på klubban som händer 100 gånger varje match.

Det har inte så mycket med saken att göra om du konsulterar regelboken här ovan. Man ser på reprisen ovanifrån att Lassinantti inte ser pucken alls, samtidigt som någon ynka centimeter av SKAIKarens skridsko är i målgården (vilket räcker gott och väl). Men vid Fabbes bortdömda mål står han placerad snett framför HV-målvakten, som dessutom sträcker ut huvudet och ser pucken hela vägen tills att den ändrar riktning. Så här har vi två liknande situationer där videorummet lyckades göra fel bedömning två gånger om. Imponerande.
HV gjorde en sånt mål igår också. Tycker inkonsekvensen är märklig.

Jag tycker dock inte att HVs mål borde bli bortdömt men om man följer reglerna bör det iallafall kollas på.
Citera
2019-01-25, 12:14
Medlem
Erki122s avatar
Är det bara jag som tappat hoppet om disciplinnämnd? Som neutral åskådare så tittar jag på många matcher, både i SHL och hockeyallsvenskan. Om vi tar händelsen på Ritola i Leksand så blir han anmäld till DN för den där high stickningen, även för checking to the head mot Pantern borta. Men asså, såna händelser med klubborna som kommer upp i ansiktet ser man nästan i varje match? även nu igår fick Olausson i Luleå en klubba i nyllet i tredje perioden. Borde in DN granska det också och eventuellt bli en avstängning på saik-spelaren? DN är verkligen ett riktigt skämt..
Citera
2019-01-25, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Emil Larsson anmäld för våldshandling mot Joakim Lindström.
Den är inte så mycket att diskutera om.
Citera
2019-01-25, 15:29
Medlem
siryessirs avatar
Jaha, det är klart att Emil Larsson blir avstängd för en slewfoot på Psyko-Jåcke. Det är bara Jåcke som får göra sådant.

I övrigt tror jag inte att någon hade klagat på Skaiks mål om inte Fabbes som är i princip identiskt hade blivit bortdömt. Personligen ser jag gärna fler mål i matcherna. Problemet är att man i SHL inte är konsekventa i sina beslut och det som blir bortdömt den ena matchen blir mål den andra. Deras "förklaring" på hemsidan nu efter matchen var ju även den totalt värdelös.

https://twitter.com/RoadLaker/status/1088554578503716864
Jimpans dyk som ledde till 0-1.
Senast redigerad av siryessir 2019-01-25 kl. 16:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in