2018-10-21, 23:51
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
En av Färjestads bästa spelare blir borta 6 veckor.

https://www.farjestadbk.se/artikel/8...kada-for-fabbe
Fan vad tråkigt, en personlig favorit Jag tycker han alltid sliter stenhårt och är inte rädd för fysiskt spel. Bra skott också.

Tungt avbräck för ett Färjestad som verkar börjat hitta in på rätt spår igen.

Lär ju inte bli något JVM för honom. Trist.

EDIT: Tänkte jag lite fel nu, han kanske inte missar JVM trots allt, det är över 2 månader kvar till JVM börjar.

Då borde han väl ha tid att träna ikapp och bli aktuell för JVM ändå, eller?
Senast redigerad av Bartman777 2018-10-21 kl. 23:54.
Citera
2018-10-22, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Fan vad tråkigt, en personlig favorit Jag tycker han alltid sliter stenhårt och är inte rädd för fysiskt spel. Bra skott också.

Tungt avbräck för ett Färjestad som verkar börjat hitta in på rätt spår igen.

Lär ju inte bli något JVM för honom. Trist.

EDIT: Tänkte jag lite fel nu, han kanske inte missar JVM trots allt, det är över 2 månader kvar till JVM börjar.

Då borde han väl ha tid att träna ikapp och bli aktuell för JVM ändå, eller?
Tyvärr att Fabian blev skadad. Det hade varit bättre om det vore sopan Lilliz som dragit på sig skadan.
Citera
2018-10-22, 10:27
Medlem
StilochKaoss avatar
Topp 5 i poängligan i SHL just nu:
1. Jacob Josefson (DIF) (GP 10 TP 17)
2. Jakob Lilja (DIF) (GP 10 TP 15)
3. Daniel Brodin (DIF) (GP 10 TP 12)
4. Emil Bemström (DIF) (GP 10 TP 10)
5. Mattias Tendenby (Hv71) (GP 10 TP 10)

Fortsätter DIFs första kedja och powerplay fungera såhär bra så vinner vi SM-guldet iår.
Citera
2018-10-22, 14:27
Medlem
2666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StilochKaos
Topp 5 i poängligan i SHL just nu:
1. Jacob Josefson (DIF) (GP 10 TP 17)
2. Jakob Lilja (DIF) (GP 10 TP 15)
3. Daniel Brodin (DIF) (GP 10 TP 12)
4. Emil Bemström (DIF) (GP 10 TP 10)
5. Mattias Tendenby (Hv71) (GP 10 TP 10)

Fortsätter DIFs första kedja och powerplay fungera såhär bra så vinner vi SM-guldet iår.

Så jävla fint med ett fungerande PP för första gången på hur många år som helst.

Fungerande special teams tillsammans med den individuella skickligheten och ett hårt jobbande kollektiv kan bära riktigt långt den här säsongen.

Hoppas nu också att Bergfors kan få igång sitt målskytte, där finns en del sparkapital.
Senast redigerad av 2666 2018-10-22 kl. 14:29.
Citera
2018-10-22, 18:28
Medlem
MitchRapps avatar
Djurgården ser heta ut och får väl just nu anses som storfavorit. Men skulle vilja se hur de klarar sig utan sin förstacenter några matcher.

Sedan finns ju risk att det börjar snackas skrattmatch i Stockholm när det vankas final

Ser ut att fått ihop laget bra. Hoppas att jägarn väljer shl i vinter. Med Axel så skulle DIF en dimension till.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-22 kl. 18:42.
Citera
2018-10-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Djurgården ser heta ut och får väl just nu anses som storfavorit. Men skulle vilja se hur de klarar sig utan sin förstacenter några matcher.

Sedan finns ju risk att det börjar snackas skrattmatch i Stockholm när det vankas final

Ser ut att fått ihop laget bra. Hoppas att långhåret väljer shl i vinter.
Som största utmanare är Färjestad då dom vann senast?

Det har inte ens 30% spelat av serien. Men man kanske ska lägga ner nu och dela ut guldet?
Citera
2018-10-22, 19:48
Medlem
JoshTees avatar
Citat:

Ser ut att fått ihop laget bra. Hoppas att jägarn väljer shl i vinter. Med Axel så skulle DIF en dimension till.

Vi har klarat oss utan vår förstacenter nästan hela säsongen och ligger tvåa. Så hyfsat skulle man väl säga att vi klarat oss.
Citera
2018-10-22, 19:56
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Vi har klarat oss utan vår förstacenter nästan hela säsongen och ligger tvåa. Så hyfsat skulle man väl säga att vi klarat oss.

Det har du rätt i. Men in med er förstacenter och utan er andracenter då så du fattar

Klarar laget att vara ett självspelande piano utan att dippa ser det bra ut. Då blir det svårt att stoppa DIF i serien.

Eller var förlusten mot bottengänget FBK början på en dipp?

Vi behöver verkligen inte DIF i storform till helgen med vår supermåltorka. Blir svårt nog ändå!
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-22 kl. 20:04.
Citera
2018-10-22, 20:02
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Nog för att Ante är riktigt bra, men jag skulle påstå att Josefsson är snäppet bättre. Jag hade er som favoriter inför säsongen mycket pga just Josefsson+Engqvist. Båda två skulle vara första center i en majoritet av lagen om de är hela.

Nu när vi sitter och bestämmer vem som vinner säsongen på förhand, vad tycker ni om Luleås chanser nu? Folk verkade ju generellt sett rata deras chanser att nå top6 ens här. Och nu ligger de 5:a, och då har varken Lundeström eller Cehlin spelat en enda match. Olausson har även han missat en del matcher samtidigt och även Gustafsson har missat fler matcher än väntat så här långt pga avstängning. Så långt ifrån något optimalt läge.

Lundeström har i dagsläget spelat 7 matcher i Anaheim, och jag tror det blir 9 matcher för att sedan komma hem till Luleå.
Citera
2018-10-22, 20:08
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Nog för att Ante är riktigt bra, men jag skulle påstå att Josefsson är snäppet bättre. Jag hade er som favoriter inför säsongen mycket pga just Josefsson+Engqvist. Båda två skulle vara första center i en majoritet av lagen om de är hela.

Nu när vi sitter och bestämmer vem som vinner säsongen på förhand, vad tycker ni om Luleås chanser nu? Folk verkade ju generellt sett rata deras chanser att nå top6 ens här. Och nu ligger de 5:a, och då har varken Lundeström eller Cehlin spelat en enda match. Olausson har även han missat en del matcher samtidigt och även Gustafsson har missat fler matcher än väntat så här långt pga avstängning. Så långt ifrån något optimalt läge.

Lundeström har i dagsläget spelat 7 matcher i Anaheim, och jag tror det blir 9 matcher för att sedan komma hem till Luleå.

Ingen som som bestämmer vem som vinner än vad jag läst men Djurgården har väl visat att de ligger bra till just nu men kan gå upp och ner.

Luleå är det enda laget jag inte sett några matcher med iår så låter det vara osagt. Men får ta mig en titt på torsdag.

Spontant så tycker jag Luleå har gjort bättre än jag förväntat mig såhär lång utifrån tabellplaceringen. Men som sagt. Säger inte så mycket då jag har dålig koll på Luleå just nu.

Hade före säsongen förväntat mig att FBK, VLH och HV skulle tagit några mer poäng än vad de mäktat med och därmed puttat ner Luleå från top6.

Sedan måste man ju dela ut lite credd till LHC, och även Malmö som tagit långt många fler poäng än jag förväntat mig. De har leverat såhär långt. Men ser ändå Djurgården som ett mer komplett lag.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-22 kl. 20:18.
Citera
2018-10-22, 20:16
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.

Tror Luleå har bra chans på guld. Man har efter en halvknackig start på serien kommit igång och har en med en fin defensiv kombinerat med några bra målskyttar funnit en väg att vinna. Man har vunnit relativ enkelt mot tippade favoriterna Färjestad och Djurgården, Frölunda körde man över och utklassade. Det med de bästa spelarna (som du nämnde) offensivt borta. Klart det finns andra lag som inte visat sitt bästa än så man ligger lite lågt ändå. Hoppas vi får Frölunda i finalen.
Citera
2018-10-22, 20:30
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ingen som som bestämmer vem som vinner än vad jag läst men Djurgården har väl visat att de ligger bra till just nu men kan gå upp och ner.

Luleå är det enda laget jag inte sett några matcher med iår så låter det vara osagt. Men får ta mig en titt på torsdag.

Spontant så tycker jag Luleå har gjort bättre än jag förväntat mig såhär lång utifrån tabellplaceringen. Men som sagt. Säger inte så mycket då jag har dålig koll på Luleå just nu.

Hade före säsongen förväntat mig att FBK, VLH och HV skulle tagit några mer poäng än vad de mäktat med och därmed puttat ner Luleå från top6.

Sedan måste man ju dela ut lite credd till LHC, och även Malmö som tagit långt många fler poäng än jag förväntat mig. De har leverat såhär långt. Men ser ändå Djurgården som ett mer komplett lag.
Tänkte nämna exakt det där med Malmö+LHC. Bara att de bytt plats lite med FBK/VLH/HV enligt mina förväntningar.
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Tror Luleå har bra chans på guld. Man har efter en halvknackig start på serien kommit igång och har en med en fin defensiv kombinerat med några bra målskyttar funnit en väg att vinna. Man har vunnit relativ enkelt mot tippade favoriterna Färjestad och Djurgården, Frölunda körde man över och utklassade. Det med de bästa spelarna (som du nämnde) offensivt borta. Klart det finns andra lag som inte visat sitt bästa än så man ligger lite lågt ändå. Hoppas vi får Frölunda i finalen.
Väldigt många lovande juniorer som fått chansen nu, jag gillar verkligen djupet vi ser i truppen. Jag är verkligen positivt överraskad så här långt. Noel Gunler tillhör ju t.om draften 2020, så han lär nog hinna leverera en del i LHF tröjan innan han försvinner om inte annat.
Senast redigerad av Dirty. 2018-10-22 kl. 20:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in