Citat:
Ursprungligen postat av
Dirty.
Nog för att Ante är riktigt bra, men jag skulle påstå att Josefsson är snäppet bättre. Jag hade er som favoriter inför säsongen mycket pga just Josefsson+Engqvist. Båda två skulle vara första center i en majoritet av lagen om de är hela.
Nu när vi sitter och bestämmer vem som vinner säsongen på förhand, vad tycker ni om Luleås chanser nu? Folk verkade ju generellt sett rata deras chanser att nå top6 ens här. Och nu ligger de 5:a, och då har varken Lundeström eller Cehlin spelat en enda match. Olausson har även han missat en del matcher samtidigt och även Gustafsson har missat fler matcher än väntat så här långt pga avstängning. Så långt ifrån något optimalt läge.
Lundeström har i dagsläget spelat 7 matcher i Anaheim, och jag tror det blir 9 matcher för att sedan komma hem till Luleå.
Ingen som som bestämmer vem som vinner än vad jag läst men Djurgården har väl visat att de ligger bra till just nu men kan gå upp och ner.
Luleå är det enda laget jag inte sett några matcher med iår så låter det vara osagt. Men får ta mig en titt på torsdag.
Spontant så tycker jag Luleå har gjort bättre än jag förväntat mig såhär lång utifrån tabellplaceringen. Men som sagt. Säger inte så mycket då jag har dålig koll på Luleå just nu.
Hade före säsongen förväntat mig att FBK, VLH och HV skulle tagit några mer poäng än vad de mäktat med och därmed puttat ner Luleå från top6.
Sedan måste man ju dela ut lite credd till LHC, och även Malmö som tagit långt många fler poäng än jag förväntat mig. De har leverat såhär långt. Men ser ändå Djurgården som ett mer komplett lag.