2018-10-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Okej, då får jag leta lite och se. Intressant, hursomhelst.

Vet inte om du hunnit leta i tråden kring varför fyndplatsen är speciell. Jag hittar inte inläggen där det diskuterades, så det här är vad jag minns bara.

Platsen ska vara en gammal begravningsplats eller en offerplats med ett namn som jag tror börjar på ben... någonting. Jag tror inte det har stått något om att T skulle kännt till platsen eller att den skulle ha varit speciell för henne. Eftersom T var intresserad av wicca/medialitet/nyandlighet kan man tänka sig att platsen ändå på grund av sin historia skulle kunna anses vara speciell.
Citera
2018-10-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Jag skrev ju det, någon vet om att denna platsen är speciell för Tess och hennes tro, och denne någon känner Tess så klart.

Aha, vet du om T kände till just den platsen? Eller menar du att hon på grund av sin tro var allmänt intresserad av den typen av platser?
Citera
2018-10-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Kan hon ha hämtat någon på flyget? Det var ju typiskt hon. Hon ville inte ens att sin syster skulle behöva åka kommunalt utan brukade hämta henne i sin bil.

Det finns en amerikansk kille som misshandlat henne tidigare och som jag vet var bortrest denna period - undrar om han har kommit hem, och när.... för de hade blivit vänner igen efter misshandeln (som hon så ofta gjorde).

Edit: Han reste alltså någon vecka innan hon försvann, därav att jag undrar när han kom tillbaka..

Korr. Killen är inte amerikan men med amerikansklingande namn. Han är irländare.

Dessutom i 50-årsåldern (47).

Undrar om det var han ändå...
Citera
2018-10-12, 00:06
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag är inte Tess mamma, hennes mamma är tydligen bortgången, och kanske inte för alltför länge sedan vilket jag tror bidrog till Tess nedåtgående spiral i sitt mående.

Min egna dotter dog, ja, endast 30 år gammal. Missbrukare, idiotmagnet (ALLTID "vänner" som bedrog stal och misshandlade henne). 3 månader innan hon dog blev hon mycket grovt misshandlad, hon låg 6 veckor på sjukhus. Morgonen då hon dog var det folk i hennes hem som starkt kunde kopplas till MGMs till misshandeln.

Officiell dödsorsak var överdos, men jag lät både min väninna (som är överläkare i Psykiatri och beroendeläkare), och Dr Druid (Sveriges främsta expert på droger och död) läsa obduktionsutlåtandet, och båda sa att det var för låga morfinhalter, även om de var höga. Dr Druid sa att hon mycket väl kan ha varit utslagen/medvetslös av drogerna, men "fått hjälp" med att dö (blivit lagd illa, kudde över andningsvägarna eller något sådant), men svårt att bevisa.......

Och jag kände liksom "självsaneringstänket" från polishåll. "En knarkare mindre".....typ.

Och ingen blev någonsin dömd varken för misshandeln eller hennes död.

Så därför blev jag intresserad av Thess fall.....

Även om en 50-åring nu sitter anhållen för mordet på Thess, så tror jag ändå på de finska bröderna......

Hemskt att läsa.
Och tackar även jag för sammanfattning osv från dig i tråden. (Och andra trådar vill jag minnas.)
Citera
2018-10-12, 00:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Vet inte om du hunnit leta i tråden kring varför fyndplatsen är speciell. Jag hittar inte inläggen där det diskuterades, så det här är vad jag minns bara.

Platsen ska vara en gammal begravningsplats eller en offerplats med ett namn som jag tror börjar på ben... någonting. Jag tror inte det har stått något om att T skulle kännt till platsen eller att den skulle ha varit speciell för henne. Eftersom T var intresserad av wicca/medialitet/nyandlighet kan man tänka sig att platsen ändå på grund av sin historia skulle kunna anses vara speciell.

Benstocken, en historisk avrättningsplats. Sista avrättningen var år 1828, av en kvinna (piga), tror hon hängdes och sedan brändes på bål.

Men år 1828 är för sent för häxprocess, vilket skedde under 1600-tal.

Fast om Thess vänner visste att Benstocken var en speciell plats för Thess, varför söktes det inte efter henne där då??
Citera
2018-10-12, 00:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Kan inte alla läsa Aftonbladet och Expressen?

Nej, Aftonbladet och DN kommer numera alltid upp som betalvägg för mig. Expressen kan jag läsa fortfarande.

Kan ju kanske berå på att jag bor utomlands.
Citera
2018-10-12, 01:01
Medlem
Citat:
Korr. Killen är inte amerikan men med amerikansklingande namn. Han är irländare.

Är d någon från Jakan? Maska gärna namnet om du kan ...
Citera
2018-10-12, 01:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Jag skrev ju det, någon vet om att denna platsen är speciell för Tess och hennes tro, och denne någon känner Tess så klart.

Då kan man ju undra varför ingen sökte där. En plats som Tess tycker är speciell borde det ju vara hög prioritet på att gå igenom så fort som möjligt.

Citat:

Vet du var denna person bor?
Citera
2018-10-12, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskenth

Jag träffade henne inte långt före hennes försvinnande, en lördag på Allstars i Jakan. Hon satt vid bardisken när jag kom in och hon kramade mig. Det var inte mycket folk, hon jag och en till längst bort vid bardisken, en läskig typ. Efter en stund kom den läskige typen och sa något till Tess och försvann, kanske till toan men kom tillbaka. Han kom tillbaka och de försvann men jag vågade inte ens se på denna läskige man när han kom till bardisken och pratade med henne. Jag har ingen aning om vem han är men en läskig/farlig man som jag inte ville möta/utmana med blicken. Vad Tess och den mannen hade gemensamt skulle jag vilja veta.
Har du någon bättre beskrivning på denne "läskiga man"?
Kort, lång, hår, skallig, skägg, tatueringar, ovårdad, välklädd, utländsk, svensk, vältränad, mullig, Hur gammal var han, osv?

Varför fann du honom läskig?
Hur var hennes kroppsspråk när hon pratade med honom?
Citera
2018-10-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jermia
Är d någon från Jakan? Maska gärna namnet om du kan ...

L** W*ll**m St*v*ns*n

*e, i, a, o

Han slet ju ut henne i håret och armen en gång då de var tillsammans, för att hon råkat somna i hans barns säng. Hon bröt kontakten då och hotade polisanmäla. Vet att hon sade att han var helt galen. Skedde liksom 0-100 utan egentlig orsak. Såg nu att de blivit vänner igen. Precis som hon alltid gjort. Kanske hon hämtade honom på flyget och att det blev tjafs om något. Han åkte utomlands den 6:e augusti, så om han varit borta i två veckor t ex så hade han kunnat komma hem den 19:e..

Diagnosticerad som minst bipolär, och har varit inlagd minst en längre period inom psykiatrin. Mannen alltså.
Citera
2018-10-12, 08:02
Medlem
NW175s avatar
Citat:
L** W*ll**m St*v*ns*n

*e, i, a, o

Han slet ju ut henne i håret och armen en gång då de var tillsammans, för att hon råkat somna i hans barns säng. Hon bröt kontakten då och hotade polisanmäla. Vet att hon sade att han var helt galen. Skedde liksom 0-100 utan egentlig orsak. Såg nu att de blivit vänner igen. Precis som hon alltid gjort. Kanske hon hämtade honom på flyget och att det blev tjafs om något. Han åkte utomlands den 6:e augusti, så om han varit borta i två veckor t ex så hade han kunnat komma hem den 19:e..

Diagnosticerad som minst bipolär, och har varit inlagd minst en längre period inom psykiatrin. Mannen alltså.

Han verkar störd men flög från Bromma och har en ny flickvän. Varför skulle Tess hämta honom på Arlanda?
Citera
2018-10-12, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Han verkar störd men flög från Bromma och har en ny flickvän. Varför skulle Tess hämta honom på Arlanda?

Måste man återvända till samma plats man rest från? Det har inte jag gjort alla gånger.

Ingen aning, men hon var typen som hade erbjudit sig att ta hans bil och göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in