2018-10-11, 22:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tack för dina sammanfattningar och länkar i detta tragiska fall!

Jag vill samtidigt passa på att beklaga din förlust av din dotter, trots att det inte finns ord som är tillräckliga. Jag blev väldigt berörd av ditt första inlägg i denna tråd.

Tack ska du ha, det värmer!
Citera
2018-10-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskenth
Jag tror att den som tog Tess av daga är en expojkvän eller en ny pojkvän.

Alternativet är en gruppvåldtäkt av några som "våldtog en hora" och slutade med död.

Detta är en magkänsla och ska tas för det. Jag har haft rätt förut med min "magkänsla".
Denna sk vännen som hon var på midsommar festen med där misshandeln skedde , hur gammal är han?
Citera
2018-10-11, 23:11
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Någon som har mer info om den J*ni som nämnts tidigare i tråden? Är han i 50-årsåldern?
Citera
2018-10-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
En man i 50-års åldern, och inte den som diskuterats utifrån senaste misshandelsärendet, om jag tolkar artikeln rätt:

Nu är det så långt ifrån klart det kan bli Men faktum kvarstår att denna man i 50 års åldern INTE hade med misshandeldomen att göra ska bli mycket intressant att se om han blir häktad och på vilken grad isf

Tur att polisen tittar utanför boxen
Det jag tycker är mycket otäckt när jag tänkt efter är platsen T anträffades på den gamla begravningsplatsen skulle INTE förvåna mig om den bär symbolik för GM oavsett vem denne är.
Citera
2018-10-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Någon som har mer info om den J*ni som nämnts tidigare i tråden? Är han i 50-årsåldern?

Också Finsk ?
Citera
2018-10-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Han borde bli häktad imorgon då, om misstanken håller.

Fast jag kan inte läsa Aftonbladet längre, allt är bakom betalvägg

Kan inte alla läsa Aftonbladet och Expressen?
Citera
2018-10-11, 23:45
Medlem
Citat:
Nej, jag är inte Tess mamma, hennes mamma är tydligen bortgången, och kanske inte för alltför länge sedan vilket jag tror bidrog till Tess nedåtgående spiral i sitt mående.

Min egna dotter dog, ja, endast 30 år gammal. Missbrukare, idiotmagnet (ALLTID "vänner" som bedrog stal och misshandlade henne). 3 månader innan hon dog blev hon mycket grovt misshandlad, hon låg 6 veckor på sjukhus. Morgonen då hon dog var det folk i hennes hem som starkt kunde kopplas till MGMs till misshandeln.

Officiell dödsorsak var överdos, men jag lät både min väninna (som är överläkare i Psykiatri och beroendeläkare), och Dr Druid (Sveriges främsta expert på droger och död) läsa obduktionsutlåtandet, och båda sa att det var för låga morfinhalter, även om de var höga. Dr Druid sa att hon mycket väl kan ha varit utslagen/medvetslös av drogerna, men "fått hjälp" med att dö (blivit lagd illa, kudde över andningsvägarna eller något sådant), men svårt att bevisa.......

Och jag kände liksom "självsaneringstänket" från polishåll. "En knarkare mindre".....typ.

Och ingen blev någonsin dömd varken för misshandeln eller hennes död.

Så därför blev jag intresserad av Thess fall.....

Även om en 50-åring nu sitter anhållen för mordet på Thess, så tror jag ändå på de finska bröderna......
Beklagar din förlust av en älskad dotter. Jag undrar bara varför du tror så starkt på dessa bröder?
Citera
2018-10-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Kan inte alla läsa Aftonbladet och Expressen?
Jo, jag har läst.
Citera
2018-10-11, 23:51
Medlem
Citat:
Nu är det så långt ifrån klart det kan bli Men faktum kvarstår att denna man i 50 års åldern INTE hade med misshandeldomen att göra ska bli mycket intressant att se om han blir häktad och på vilken grad isf

Tur att polisen tittar utanför boxen
Det jag tycker är mycket otäckt när jag tänkt efter är platsen T anträffades på den gamla begravningsplatsen skulle INTE förvåna mig om den bär symbolik för GM oavsett vem denne är.
Jag skrev ju det, någon vet om att denna platsen är speciell för Tess och hennes tro, och denne någon känner Tess så klart.
Citera
2018-10-11, 23:51
Medlem
Citat:
Nej, jag är inte Tess mamma, hennes mamma är tydligen bortgången, och kanske inte för alltför länge sedan vilket jag tror bidrog till Tess nedåtgående spiral i sitt mående.

Min egna dotter dog, ja, endast 30 år gammal. Missbrukare, idiotmagnet (ALLTID "vänner" som bedrog stal och misshandlade henne). 3 månader innan hon dog blev hon mycket grovt misshandlad, hon låg 6 veckor på sjukhus. Morgonen då hon dog var det folk i hennes hem som starkt kunde kopplas till MGMs till misshandeln.

Officiell dödsorsak var överdos, men jag lät både min väninna (som är överläkare i Psykiatri och beroendeläkare), och Dr Druid (Sveriges främsta expert på droger och död) läsa obduktionsutlåtandet, och båda sa att det var för låga morfinhalter, även om de var höga. Dr Druid sa att hon mycket väl kan ha varit utslagen/medvetslös av drogerna, men "fått hjälp" med att dö (blivit lagd illa, kudde över andningsvägarna eller något sådant), men svårt att bevisa.......

Och jag kände liksom "självsaneringstänket" från polishåll. "En knarkare mindre".....typ.

Och ingen blev någonsin dömd varken för misshandeln eller hennes död.

Så därför blev jag intresserad av Thess fall.....

Även om en 50-åring nu sitter anhållen för mordet på Thess, så tror jag ändå på de finska bröderna......

Fy sjutton finner inte ord för vad du gått igenom himla ledsen för din skull.
En missbrukare är väl precis lika mycket värd som du och jag.

Det blir ju en sjukdom bakom den finns en fin människa bara okunniga dömer människor

Druid var det inte han som blev inkopplad på Arboga fallet angående Kiselalgerna ?

Kan mycket väl vara bröderna eller någon de "tvingat" anlitat jag hoppas dock att den som sitter häktas med tanke på anhöriga.

Beklagar din hemska upplevelse med din dotter och din stora förlust
Citera
2018-10-11, 23:52
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Också Finsk ?
Jag vet tyvärr inte säkert vad han heter, men jag har någonstans i bakhuvudet ett minne av att någon här i tråden la upp hela namnet maskat (jag minns det som finskt) med info om brottslighet inkl misshandel av Tess. Jag hittar en man som passar in ganska bra, men han är bara 45 år. Det kanske räknas som 50-årsåldern?
Citera
2018-10-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Jag skrev ju det, någon vet om att denna platsen är speciell för Tess och hennes tro, och denne någon känner Tess så klart.

Missade det sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in