2018-10-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Judarnas egen folkbokföring styrker inte ditt påstående. Det saknas helt enkelt inte miljontals judar. Ska jag behöva klistra in World Almanac?

Biedermann confirmed that as of December 31, 1983, the total number of deaths registered with the Special Registry Office and various other registry offices was 373,468. (11-2515) This figure represented death certificates issued pursuant to received applications and was based, with respect to the Special Registry Office, on camp records kept by the Nazis during the war.

Var någonstans har Special Registry Office siffror på de som mördades vid ankomst till lägren? I vilket dokument har Biedermann lagt fram siffror över dessa "mördade" judar?

Vad är det du har svårt att fatta!?
Allt du citerat handlar endast om REGISTRERADE fångar, men det kom bevisligen hundratusentals tvångsdeporterade till lägret med t ex tåg, som aldrig skrevs in i lägret, aldrig registrerades i lägret, vilket det finns bevarade original dokument på så som transportlistor för tågen med antal vagnar och antal personer från var och till Auschwitz med datum etc, och det finns även vittnesmål från tågpersonal, stationspersonal, nazisterna själva på detta. Varför skulle man bemöda sig att slita med att skriva in dessa i några register när de skulle dödas och kremerad inom några timmar eller ett par dygn...?
Citera
2018-10-11, 22:27
Medlem
Citat:
Du länkar alltså till ett dokument två judar i USA har författat, tillåt mig småle.

Varför skulle man registrera de judar som inte mördades?

Nu är det kraftig trolldoft över dina inlägg, för så urbota korkad kan du väl inte vara att du inte begriper varför man registrerade judar/fångar som inte skulle mördas? Kan du verkligen inte tänka dig någon logisk nytta med att ha ett gäng tusentals fångar registrerade istället för att de skulle vara helt anonyma i lägret? Hur ska man t ex kunna hålla koll på hur många fångar det är i lägret om man inte har någon form av register?
Citera
2018-10-11, 22:34
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jaha, så du menar det inte stämmer? Vilken av församlingarna stämmer inte? Men du ville länka till judarnas egna folkbokföring ju! Den litade du på tydligen.

Varför skulle de två (konstigt bara 2) ljuga inför Israel bildades? När de var nyfikna hur många som levde i världen? folkräkning som tog 2 år genomföra med mer än 2 st FÖRFATTARE!

De registrerades för de skulle utföra ett jobb! de var grattis arbetare. Dem hade de koll på! Har man inte koll på sina fångar i ett fängelse/arbetsläger? Helst viktiga fångar som med unika kunskaper behövdes hållas vid liv.
Vi kör WA där judiska befolkningssiffror varit stabila över förintelsen:
World Almanac, 1929, pg. 727 -- 15,630,000

National Council of Churches 1930 -- 15,600 ,000March 24, 1933,
Jewish newspaper Daily Express -- 14,000,000 Jews worldwide
World Almanac, 1933, pg. 419 -- 15,316,359,
["The estimate for Jews in the above table is for 1933, and is by the American Jewish Committee"World Almanac, 1936, pg. 748 -- world Jewish population = 15,753,633
World Almanac, 1938, pg. 510 -- world Jewish population = 15,748,091, with 240,000 in Germany
American Jewish Committee Bureau of the Synagogue Council, 1939 -- 15,600,000
World Almanac, 1940, pg. 129: World Jewish Population -- 15,319,359
World Almanac, 1941, pg. 510: World Jewish Population -- 15,748,091
World Almanac, 1942, pg. 849: World Jewish Population -- 15,192,089 ("Jews include Jews by race not necessarily by religion")
World Almanac USA, 1947, pg. 748: World Jewish Population -- 15,690,000World Almanac, 1949, pg. 289:

World Jewish Population -- 15,713,638Statistical Handbook of Council of Churches USA 1951 -- 15,300,000

Ser inga sex miljoner förintade där.

Sen påstår du ju att de mördades vid ankomst och hur vet du det när det inte finns registrerat öht?
Citera
2018-10-11, 22:43
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad är det du har svårt att fatta!?
Allt du citerat handlar endast om REGISTRERADE fångar, men det kom bevisligen hundratusentals tvångsdeporterade till lägret med t ex tåg, som aldrig skrevs in i lägret, aldrig registrerades i lägret, vilket det finns bevarade original dokument på så som transportlistor för tågen med antal vagnar och antal personer från var och till Auschwitz med datum etc, och det finns även vittnesmål från tågpersonal, stationspersonal, nazisterna själva på detta. Varför skulle man bemöda sig att slita med att skriva in dessa i några register när de skulle dödas och kremerad inom några timmar eller ett par dygn...?

Citat:
Nu är det kraftig trolldoft över dina inlägg, för så urbota korkad kan du väl inte vara att du inte begriper varför man registrerade judar/fångar som inte skulle mördas? Kan du verkligen inte tänka dig någon logisk nytta med att ha ett gäng tusentals fångar registrerade istället för att de skulle vara helt anonyma i lägret? Hur ska man t ex kunna hålla koll på hur många fångar det är i lägret om man inte har någon form av register?
Var finns de transportlistor som visar antalet deporterade till läger. Och kom inte med någon judesida.

Vittnesmål i den här frågan ger jag inte ett vitten för. Visa upp dokumenterade bevis.

Om man inte registrerade folk som skulle avlivas, hur visste man då hur mkt Zyklon B och kol som behövdes för att kremera dessa? Satt man och gissade antalet? Hittade man på en budget som skulle täcka kalaset?

Om Sverige kan släppa in tusentals med afghaner utan att bekräfta deras identitet och bara registrera dem, kunde tyskarna gjort precis likadant. Men det gjorde man inte. Man förde bok på precis allt och alla. Det är bara hittepå du kommer släpandes med.

Trolldoften du känner kommer från din egen ihåliga skepnad.
Citera
2018-10-11, 22:45
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Vi kör WA där judiska befolkningssiffror varit stabila över förintelsen:
World Almanac, 1929, pg. 727 -- 15,630,000

National Council of Churches 1930 -- 15,600 ,000March 24, 1933,
Jewish newspaper Daily Express -- 14,000,000 Jews worldwide
World Almanac, 1933, pg. 419 -- 15,316,359,
["The estimate for Jews in the above table is for 1933, and is by the American Jewish Committee"World Almanac, 1936, pg. 748 -- world Jewish population = 15,753,633
World Almanac, 1938, pg. 510 -- world Jewish population = 15,748,091, with 240,000 in Germany
World Almanac, 1940, pg. 129: World Jewish Population -- 15,319,359
World Almanac, 1941, pg. 510: World Jewish Population -- 15,748,091
World Almanac, 1942, pg. 849: World Jewish Population -- 15,192,089 ("Jews include Jews by race not necessarily by religion")
World Almanac USA, 1947, pg. 748: World Jewish Population -- 15,690,000World Almanac, 1949, pg. 289:

World Jewish Population -- 15,713,638Statistical Handbook of Council of Churches USA 1951 -- 15,300,000

Ser inga sex miljoner förintade där.

Sen påstår du ju att de mördades vid ankomst och hur vet du det när det inte finns registrerat öht?
Men herregud läser du inte vad vi länkar? Det är samma folkräkning förutom om du läser noggrannare så mellan 1939 o 1947 hade de inga folkbokföring. De skrev upp det procentuellt. Hur ska de kunna veta när folk är på flykt under kriget med mera.. ???

sedan vill jag se orginalet world almanac 1949 scannad, för just det året rättades de föregående åren till. Ingen har lyckats visa upp det orginalet med de 15 miljoner... men jag kan visa upp den 1949
http://fathersmanifesto.net/jews/jews1949.jpg http://fathersmanifesto.net/jews/jews1949z.jpg

Du har blivit lurad.... :P

Om de hade förfalskat, varför förfalskade det inte 6 miljoner i stället för 5,3 miljoner?
Citera
2018-10-11, 22:57
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Men herregud läser du inte vad vi länkar? Det är samma folkräkning förutom om du läser noggrannare så mellan 1939 o 1947 hade de inga folkbokföring. De skrev upp det procentuellt. Hur ska de kunna veta när folk är på flykt under kriget med mera.. ???

sedan vill jag se orginalet world almanac 1949 scannad, för just det året rättades de föregående åren till. Ingen har lyckats visa upp det orginalet med de 15 miljoner... men jag kan visa upp den 1949
http://fathersmanifesto.net/jews/jews1949.jpg http://fathersmanifesto.net/jews/jews1949z.jpg

Du har blivit lurad.... :P

Om de hade förfalskat, varför förfalskade det inte 6 miljoner i stället för 5,3 miljoner?
1949, pg. 289: World Jewish Population -- 15,713,638

Så på tio år så ökade den judiska befolkningen 113,638 personer. Hur gick det till? Drog man fram ungarna ur en hatt för att täcka 5,3-6 miljoner förintade judar? De måste vara unika i att föröka sig.

Sen fanns det inga sex miljoner judar inom Tysklands gränser och i ockuperade områden.

Jag tror jag vet vem som blivit lurad här.
Citera
2018-10-11, 23:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
1949, pg. 289: World Jewish Population -- 15,713,638

Så på tio år så ökade den judiska befolkningen 113,638 personer. Hur gick det till? Drog man fram ungarna ur en hatt för att täcka 5,3-6 miljoner förintade judar? De måste vara unika i att föröka sig.

Sen fanns det inga sex miljoner judar inom Tysklands gränser och i ockuperade områden.

Jag tror jag vet vem som blivit lurad här.

Det inte jag som gör bort mig nu. Men läs mina länk igen, så står där 1949 11 266 680 world almanac som du själv litade på... varför har du world almanac fram till 1948 för sedan byta till World jewish 1949? som då troligen använder de gamla siffrorna. För world almanac för 1949 finns på nätet..

Är det för vederbörande vet att efter judarnas räkning inför Israel bildades hade folkräkning ( det jag länkade till) kom fram till 11 miljoner? Det att de vågar ej visa upp world almanac 1949! För då blide avslöjade för lögnare..

Hur vet du inte det fanns 6 miljoner judar i tyskland o i de ockuperade områden? Menade du tyskarna hade fel information? Enligt dem så fanns det 11 miljoner i europa plus sovjetunionen. Tittar du på min länk med folkräkningen fanns det drygt 9,7 miljoner judar 1939. Vad jag vet så är både 11 miljoner och 9,7 miljoner mer än 6 miljoner
Citera
2018-10-11, 23:31
Medlem
Citat:
Var finns de transportlistor som visar antalet deporterade till läger. Och kom inte med någon judesida.

Vittnesmål i den här frågan ger jag inte ett vitten för. Visa upp dokumenterade bevis.

Om man inte registrerade folk som skulle avlivas, hur visste man då hur mkt Zyklon B och kol som behövdes för att kremera dessa? Satt man och gissade antalet? Hittade man på en budget som skulle täcka kalaset?

Om Sverige kan släppa in tusentals med afghaner utan att bekräfta deras identitet och bara registrera dem, kunde tyskarna gjort precis likadant. Men det gjorde man inte. Man förde bok på precis allt och alla. Det är bara hittepå du kommer släpandes med.

Trolldoften du känner kommer från din egen ihåliga skepnad.

Jag är tämligen övertygad om att du inte kommer att godkänna några dokumenterade bevis heller utan påstå att de är förfalskade eller nåt, i klassisk oseriös förintelseförnekarstil..

Ja du, detta verkar vara alldeles för komplicerat för dig....

Men om man har tåg på ingång, som man vet varifrån de kommer, och hur många deporterade det man lastat på tågen (telegrafen och telefonen var uppfunnen liksom) och när de skulle ankomma, så är det inte så jäkla svårt att räkna hur många som man bökar in i gaskammaren vid varje gasning. Och nu ör det ju ingen extremt kinkig sak att få till 300PPM eller mer i gaskammaren, så det var bara att droppa ner så stor mängd som man vet funkar i en full kammare räknat på den luftvolum den håller. Det finns alltså inget som helst behöv av att dessa personer först ska behöva registreras i lägret, för de ska ju inte bli intagna fångar i lägret...

Det är så lustigt att det går åt mindre mängd Zyklon B för att döda ju fler personer man har i gaskammaren, fast jag tippar på att du inte förstår den enkla saken heller...?
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-10-11 kl. 23:34.
Citera
2018-10-11, 23:48
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vilka är dom tre troligaste förklaringarna till att förintelsen ägt rum?

Likaså vilka är dom tre mest diskuterade förklaringar till att förintelsen aldrig ägt rum?

Jag tror på att någon slags "förintelse" ägt rum. Med deportationer. Jag tror alltså på att judar deporterats till läger. Där diverse otrevligheter hänt. Som straffarbete, medicinska tester. Och krematorier.

Däremot har jag aldrig kunna förlika mig vid tanken på miljoner döda judiska straffångar i tyska koncentrationsläger under 1940-talet.

Nu är inte jag så insatt i just detta ämne, men min lillebror är det och han tror bestämt att de sk koncentrationslägren egentligen var grymma arbetsläger.

Och att cyaniden användes för att desinficera lössangripna kläder som annars spred tyfus där.

Det jag tänker på är att allt är så oroväckande hemligt med hela den här historien,, det är precis som om man försöker dölja något.

Varför får vi ingen information om hur många av judiska folket som fanns före resp efter världskriget i Europa?
Citera
2018-10-11, 23:48
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Det inte jag som gör bort mig nu. Men läs mina länk igen, så står där 1949 11 266 680 world almanac som du själv litade på... varför har du world almanac fram till 1948 för sedan byta till World jewish 1949? som då troligen använder de gamla siffrorna. För world almanac för 1949 finns på nätet..

Är det för vederbörande vet att efter judarnas räkning inför Israel bildades hade folkräkning ( det jag länkade till) kom fram till 11 miljoner? Det att de vågar ej visa upp world almanac 1949! För då blide avslöjade för lögnare..

Hur vet du inte det fanns 6 miljoner judar i tyskland o i de ockuperade områden? Menade du tyskarna hade fel information? Enligt dem så fanns det 11 miljoner i europa plus sovjetunionen. Tittar du på min länk med folkräkningen fanns det drygt 9,7 miljoner judar 1939. Vad jag vet så är både 11 miljoner och 9,7 miljoner mer än 6 miljoner
Jag börjar tro att du är sifferblind. Den almanacka jag länkat till finns inte 1948 med öht. Kan inte du skriva till WaPo och fråga dem varför de publicerar vilseledande uppgifter i en av USAś mest populära böcker?

Nu var inte hela Europa och Sovjetunion under tysk kontroll så det blir minst sagt svårt att få ihop 6 miljoner judar. Inte för att jag alls betvivlar att just du kan få ihop både 6, 9 och elva miljoner att förinta.
Citera
2018-10-11, 23:53
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Jag är tämligen övertygad om att du inte kommer att godkänna några dokumenterade bevis heller utan påstå att de är förfalskade eller nåt, i klassisk oseriös förintelseförnekarstil..

Ja du, detta verkar vara alldeles för komplicerat för dig....

Men om man har tåg på ingång, som man vet varifrån de kommer, och hur många deporterade det man lastat på tågen (telegrafen och telefonen var uppfunnen liksom) och när de skulle ankomma, så är det inte så jäkla svårt att räkna hur många som man bökar in i gaskammaren vid varje gasning. Och nu ör det ju ingen extremt kinkig sak att få till 300PPM eller mer i gaskammaren, så det var bara att droppa ner så stor mängd som man vet funkar i en full kammare räknat på den luftvolum den håller. Det finns alltså inget som helst behöv av att dessa personer först ska behöva registreras i lägret, för de ska ju inte bli intagna fångar i lägret...

Det är så lustigt att det går åt mindre mängd Zyklon B för att döda ju fler personer man har i gaskammaren, fast jag tippar på att du inte förstår den enkla saken heller...?
Klassisk oseriös förnekarstil

Märker att det blev svårt för dig nu när invektiven börjar dugga tätt och du börjar måla med bred pensel om gaskammare och ppm.

Du kanske ska försöka lura någon annan i forumet.
Citera
2018-10-11, 23:56
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Varför får vi ingen information om hur många av judiska folket som fanns före resp efter världskriget i Europa?

Ingen förintelse, inget Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in