2019-01-18, 18:03
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Frågor på det?
Ja, var är ordern?
Citera
2019-01-18, 18:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Ja, var är ordern?
ha ha ha du har inte läst texten. Men jag är inte förvånad...
Citera
2019-01-18, 18:10
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Hillberg konstaterade att ordergivningen gällande förintelsen skedde via telepati.

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Telepati är väl Faurissons ord?

Citat:
Nej det är Hillbergs:

Citat:
Jag läste och läste ditt inlägg igen. Sedan en tredje gång.
Jag ser inte ordet 'telepati' en enda gång.

Citat:
Hillberg säger mind reading.

Jaha. Då är saken klar. Hillberg sa inte 'telepati' utan det var Faurissons ord.

Citat:
Fler frågor?

Nej tack! Jag tror jag avstår.

/VV
Citera
2019-01-18, 18:12
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
ha ha ha du har inte läst texten. Men jag är inte förvånad...
Jo jag gjorde det men någon order såg jag inte. Bara massa svammel och bogus hittepå.
Citera
2019-01-18, 18:15
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jo jag gjorde det men någon order såg jag inte. Bara massa svammel och bogus hittepå.

Nej det är fakta, hade du läst texten, så hade det kommit fram. Men du kanske inte kan engelska.
Citera
2019-01-18, 18:16
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Jaha. Då är saken klar. Hillberg sa inte 'telepati' utan det var Faurissons ord.

Nej tack! Jag tror jag avstår.

/VV
Faurisson kommenterade en artikel som utgick från det Hillberg sagt. Vilket är transkriberat från Zundelrättegången där Hillberg medger vad han sagt om tankeläsning.

Du framstår som helt oseriös men annat var inte att vänta från en simpel protokollförfalskare.
Citera
2019-01-18, 18:17
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Nej det är fakta, hade du läst texten, så hade det kommit fram. Men du kanske inte kan engelska.
Jo jag kan engelska men jag tror inte Himmler utfärdade någon order på engelska. Så var finns ordern?
Citera
2019-01-18, 18:22
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jo jag kan engelska men jag tror inte Himmler utfärdade någon order på engelska. Så var finns ordern?
Nej det kan du inte, då hade du inte skrivit så. Fanns det inge telefon på den tiden? Måste en order vara dokumenterad? Var står det att en order måste vara ett dokument?
Så när din arbetsgivare säger en sak till dig att göra en sak, så vill du ha den ordern "skriftligt"? toker!
Citera
2019-01-18, 18:25
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Nej det kan du inte, då hade du inte skrivit så. Fanns det inge telefon på den tiden? Måste en order vara dokumenterad? Var står det att en order måste vara ett dokument?
Så när din arbetsgivare säger en sak till dig att göra en sak, så vill du ha den ordern "skriftligt"? toker!
Du har alltså ingen order utan sitter och hittar på en massa skit som Yad Vashem fantiserat ihop.
Citera
2019-01-18, 18:34
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du har alltså ingen order utan sitter och hittar på en massa skit som Yad Vashem fantiserat ihop.

Så du tar inga order muntligt? Så när din arbetsgivare ringer dig, säger till dig att inställa dig. Så säger du till honom att skicka skriftligt ordern till dig? Toker..

Hur vet du det är fantasier? Det bevisar du inte har förstått den texten alls som du läste.
Citera
2019-01-18, 19:07
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Så du tar inga order muntligt? Så när din arbetsgivare ringer dig, säger till dig att inställa dig. Så säger du till honom att skicka skriftligt ordern till dig? Toker..

Hur vet du det är fantasier? Det bevisar du inte har förstått den texten alls som du läste.
Min arbetsgivare brukar inte ringa och be mig avbryta ett folkmord med gas eller kulor eller vad nu judarna tycker att de dog av. Men det är ju klart att Himmler gjorde så. Han ringde säkert till alla KZ och bad dem avbryta gasningen men lämna vittnen levande, speciellt sonderkommandos. Det här var säkert ingen biggie så varför slösa papper i onödan.

Att bli kallad toker av en imbecill är nog ödets ironi.
Citera
2019-01-19, 10:36
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Han ringde säkert till alla KZ

Förmodligen tror du att han ringde samtliga soldater och utfärdade sina order till var och en.
Annars kan man misstänka att det gick till som brukligt är, att han beordrade sina generaler och chefer och förväntade sig att dessa igenom hiearkin skulle effektuera ordern.

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in