2018-10-26, 19:23
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ehhh ??? vad skrev jag? Skrev jag "utrotning"? Jag skrev Förintelse
Och jag förklarade för dig vad Holocaust betyder. Tydligen förgäves.
Citera
2018-10-26, 19:26
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Du läser som en kråka läser. lol ..
What about the four Birkenau crematoria? At the time the Bauleitung gave these numbers, all the crematoria had been functioning for some period of time. Therefore, it is reasonable to assume that the Bauleitung at least had some information upon which to base these figures. Both deniers and their critics agree that an oven could not incinerate a body in 15 minutes time, which is what would be required for the 46 ovens to burn 4416 bodies in 24 hours. The information available from Gusen suggests that the maximum attainable was 25 minutes, and then only by adding a body before the previously introduced body was fully consumed. It is also certain that the ovens could not operate on an indefinite basis for 24 hours per day

https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/auschwitz/body-disposal/
En annan intressant information : Mattogno admitted that the triple muffle ovens of Kremas II and III and eight muffle ovens of Kremas IV and V could burn bodies with greater fuel efficiency than the double muffle ovens of Krema I, but would not admit that this translated into faster body burning. He stated that the triple muffle furnace could burn a body with one third less coke than was needed in the double muffle furnace. He calculated the amount needed to be 16.7 to 20.3 kilograms per body. The eight muffle furnace could burn bodies at about half the fuel needed in the double muffle furnace, or 12.5 to 15.25 kilograms of coke per body. [ 150 ] Mattogno gave some calculations as to the reason for this phenomenon without mentioning that his figures are loosely based on data provided to the Bauleitung by Topf.
Du skrev att när de fått fart på ugnen så krävdes ingen mer energi. Lite grann som med dina fläskkotletter. Du kan steka tre på samma energimängd som till två när stekpannan är varm. Fan vad jag garvade när jag läste det.
Citera
2018-10-26, 19:36
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
var står det stycket? I Torah!!
Sist jag kollade fick du det angivet tre gånger utan att fatta. Menar du att du förstår Torah nu? 25:10 ringer liten klocka?

Citat:
Du som verka klok kan förklara varför det skulle vara farligt ta på en naken kropp efter 30 minuter blivit utsatt av HCN. Eftersom HCN är kortlivad, kan ej existera längre stunder. Därför de hade det i "pellets"...
Men däremot tar du på kroppen direkt efter den blivit utsatt för HCN, är en annan sak.
Så sonderkommando började släpa ut lik till en bår och tvåpersoners-hissen efter 30 minuter. Jag får inte ihop tidtabellen med ett så söligt kommando. Även om man staplar liken på SJ-Pall som tinnitus fabulerade så tar liite för lång tid.

Sen skulle man vädra lokalen med bara en dörr och spola ren den innan nästa batch. Tidsplanen spricker i sömmarna.

Betänk även att sonderkommando åt lunch i likkällaren och tog rökpauser där. Fräcka killar
Citera
2018-10-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Nej, du har inte lagt fram några hållbara bevis, än mindre några som skulle hålla i en rättegång. Jag behöver inte en vägg av text fylld med massor av floskler för att bemöta ditt pladder.

Bra, då ser vi att du är helt utan seriösa argument och väljer att tramsa och trolla istället. Jag har sagt det förut, men det står klart ännu en gång. Att förintelseförnekarnas största problem och fiende är dem själva.... För med sådant beteende så slår de undan sina egna ben...
Citera
2018-10-27, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är totalt irrelevant att jämföra hur gaskammare ser ut i USA idag, eller vilka skyddskläder de använder. Sådant regleras av div regler men inget säger att man omöjligt kan utföra gasningar etc under primitivare förhållanden utan dessa säkerhetsåtgärder, men då ökar såklart riskerna för ev skada etc. Det finns som jämförelse en satans massa regler om hur det ska gå till vid flygning, sanering etc etc, men det går lik förbannat att ta genvägar och skita i en massa saker utan att det därför går åt helvete. Men, riskerna för att det kan gå åt helvete ökar.

Om det skulle vara som förnekarna, du, påstår, så skulle man aldrig kunna ha använt Zyklon B för gasa/sanera från råttor och ohyra etc i byggnader, last, lagerlokaler etc etc. Där man enligt instruktioner från tillverkaren Degesh bara behövde spärra av området från obehöriga, tejpa dörrar etc för att täta, sen sprida ut Zyklon B gå ur lokalen och vänta, sen efter en viss tid öppna och vädra. Man måste alltså inte bygga in hela byggnaden i en hermetisk gaskammare med bastanta ståldörrar etc.
Leuchter har under många år ansetts som USA:s främste gas expert, som även planerat gaskammare som byggts till fängelser.
När Leuchter såg gasanläggningarna i Auschwitz klassade han ned dem totalt med sitt uttalande, som att de kunde inte ha använts för att avliva fångar med.
Han bröt mot förintelse lagen och blev en förintelse förnekare, och sedan var han ingen okunnig person från gatan som kom med uttalandet.

Gällande anläggningarna var ingen av dem enligt min åsikt kapabla till att tillgodose gasavrättningar. Situationen skulle varit som om någon använt sitt vardagsrum för att avrätta någon… det skulle slutat med att personen råkat döda sig själv, sin familj och halva gatan utanför.
Med det här uttalandet som Leuchter gjorde, sågade han förintelsen, som inte kunde accepteras.

Om han hade uttalat det här i Europa hade han blivit anhållen häktad och helt säkert blivit dömd till mycket långt fängelsestraff, därför han bröt mot förintelse lagen som finns i flertalet länder i Europa.
Senast redigerad av Fagro 2018-10-27 kl. 01:27.
Citera
2018-10-27, 02:58
Medlem
När tyskarna byggde krematorierna var det med bårhus enligt planritningar på byggnaderna, på nätet finns planritningarna som bårhusen och krematorierna skulle utföras.
Bårhuset(Gaskammaren) där hissen finns för att ta upp kropparna med bår ,är bårhuset extra stort därför det skulle fungera som skyddsrum också, några luckor på takvalven fanns inte enligt ritningen.
Om luckor tagits upp genom bilning av takvalven måste det ha skett av ryssarna, därför ingrepp på valven med armering hade väsentligt försvagat bärkraften på dem och hade inte kunnat klassas som skyddsrum.
Sannolikt var det skyddsrum för S/S personal och inte för fångar.
Auschwitz blev bombad 1944 och industrier i Buna blev utslagna , en barack blev helt utbränd genom bombning av de allierade, men ingen kom till skada därför alla var ute på jobb.
Den här utbrända baracken finns på flygfoto, jag skulle tro att bårhusen som kallades för gaskammare blev bombad och inte sprängdes av tyskarna som påståtts.
Det fanns ingen orsak att offra en massa förjobb och dynamit för den sprängningen, däremot att släppa bomber var mycket enkelt.

Om tyskarna hade byggt gaskammare de skulle helt säkert sett annorlunda ut än det som nu är fallet.
Citera
2018-10-27, 03:42
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Och jag förklarade för dig vad Holocaust betyder. Tydligen förgäves.
Men människa när ska du börja läsa vad man skriver, namnet "Förintelsen" är ett namn på en händelse. Precis som du har nickname DirtyBertie! *suck*
Citera
2018-10-27, 03:47
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du skrev att när de fått fart på ugnen så krävdes ingen mer energi. Lite grann som med dina fläskkotletter. Du kan steka tre på samma energimängd som till två när stekpannan är varm. Fan vad jag garvade när jag läste det.
inte för värma upp den? Kloker... Från kall till varm krävs viss energi. När det blivit uppvärmd, så krävs det ej mer energi, eftersom det inte kan bli mer varm. Det bara för vidhålla värmen, som det krävs energi. Ta läs termodynamik tack! innan du uttalar dig jämnt o ständigt okunnigt.
Citera
2018-10-27, 05:08
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Sist jag kollade fick du det angivet tre gånger utan att fatta. Menar du att du förstår Torah nu? 25:10 ringer liten klocka?

Så sonderkommando började släpa ut lik till en bår och tvåpersoners-hissen efter 30 minuter. Jag får inte ihop tidtabellen med ett så söligt kommando. Även om man staplar liken på SJ-Pall som tinnitus fabulerade så tar liite för lång tid.

Sen skulle man vädra lokalen med bara en dörr och spola ren den innan nästa batch. Tidsplanen spricker i sömmarna.

Betänk även att sonderkommando åt lunch i likkällaren och tog rökpauser där. Fräcka killar

Vad förklarade jag då? Levictus handlar om hur de ska fira sin fasta! https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=Leviticus&qs_version=SFB15
25:10 som du nämnde står där.
10 Ni ska helga det femtionde året och utropa frihet i landet för alla dess invånare. Det ska vara ett jubelår för er. Var och en av er ska då återvända till sin arvedel och var och en av er ska återvända till sin släkt.

Hur kan du få det att 6 miljoner ska dö, innan de får sitt land igen?
Citera
2018-10-27, 08:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När tyskarna byggde krematorierna var det med bårhus enligt planritningar på byggnaderna, på nätet finns planritningarna som bårhusen och krematorierna skulle utföras.
Bårhuset(Gaskammaren) där hissen finns för att ta upp kropparna med bår ,är bårhuset extra stort därför det skulle fungera som skyddsrum också, några luckor på takvalven fanns inte enligt ritningen.
Om luckor tagits upp genom bilning av takvalven måste det ha skett av ryssarna, därför ingrepp på valven med armering hade väsentligt försvagat bärkraften på dem och hade inte kunnat klassas som skyddsrum.
Sannolikt var det skyddsrum för S/S personal och inte för fångar.
Auschwitz blev bombad 1944 och industrier i Buna blev utslagna , en barack blev helt utbränd genom bombning av de allierade, men ingen kom till skada därför alla var ute på jobb.
Den här utbrända baracken finns på flygfoto, jag skulle tro att bårhusen som kallades för gaskammare blev bombad och inte sprängdes av tyskarna som påståtts.
Det fanns ingen orsak att offra en massa förjobb och dynamit för den sprängningen, däremot att släppa bomber var mycket enkelt.

Om tyskarna hade byggt gaskammare de skulle helt säkert sett annorlunda ut än det som nu är fallet.

Men varför byggde de inte så fall krematorium inne i lägret, i stället för utanför barack områdena? Dessa områden var inhägnade med taggtråd. Vilket visar det var inte mening man skulle ta sig in i området? Varför då? Om det var för inte låta obehöriga se vad som föregicks. Och sådan överkapacitet som de byggde? Andra läger som hade problem med tyfus hade inte ens 1/10 av ugnar antalet som birkenau hade. Var de mer immuna emot sjukdomarna?

Varför ha STORA bårhus/lik källare när de kunde brännas direkt? Så inte sjukdomarna sprids? Varför hade de ventilationssystem där? Behöver lik värme? Skyddsrum för vadå? Det fanns inga allierade flyg på den tiden över områdena, när det låg på ritningarna 1941. Sedan varför hade de inte fler skyddsrum då? 115 000 är vad de hade plats för i lägret. Varför har inte andra läger runt om skyddsrum? Varför skulle de allierade bomba ett läger?? som inte ens var viktigt! Slöseri på bomber...

Jo de "hålen" byggdes av tyskarna, finns bildbevis på det. Så det var inte ryssarna som gjorde det. https://t1.daumcdn.net/cfile/tistory/190A85484DB0AEC72D

Skyddsrummen var för klena i taket, för bombanfall. Det behövs mer kraftiga armering också, det kan du inte se i dag. Om de hade varit skyddsrum, så skulle de bli problem spränga det som de gjorde. Hur lyckades i så fall de bomba skyddsrummet, om det var skyddsrum? Gjorde det inte sitt jobb?

Buna som blide bombad, låg inte vid Birkenau utan vid Monowitz. De låg 4 km från varandra. Så varför skulle amerikanerna slösa med bomber på något som inte är viktigt? När de hade Monowitz 4 km därifrån!

Sedan sprängde judarna själva KREM IV i luften 7 okt 1944. Varför sprängde de själv ett sådan viktigt komplex om det var till nytta?
Citera
2018-10-27, 14:41
Medlem
Självklart fanns det bårhus i Auschwitz kropparna bars till bårhuset och sedan under dagen kördes de upp med hissen som fanns i bårhuset till krematoriet där de kremerades.
Det avled 135.000 fångar under tiden som Auschwitz var verksamt och dödstalen gick upp och ned, 1942 var värsta året med 47.000 döda och 1944 det bästa med 30.000 döda, och det året var det mest fångar i lägret.
Det kom order från Berlin att dödstalen måste ned på lägret som finns dokumenterat, att åtgärder måste sättas in att de sjuka får bra vård med medicinering m.m.
Finns ingen tvekan utan det gav resultat som visade sig 1944.
Citera
2018-10-27, 21:54
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Självklart fanns det bårhus i Auschwitz kropparna bars till bårhuset och sedan under dagen kördes de upp med hissen som fanns i bårhuset till krematoriet där de kremerades.
Det avled 135.000 fångar under tiden som Auschwitz var verksamt och dödstalen gick upp och ned, 1942 var värsta året med 47.000 döda och 1944 det bästa med 30.000 döda, och det året var det mest fångar i lägret.
Det kom order från Berlin att dödstalen måste ned på lägret som finns dokumenterat, att åtgärder måste sättas in att de sjuka får bra vård med medicinering m.m.
Finns ingen tvekan utan det gav resultat som visade sig 1944.

Hur får du fram dessa siffror? De flesta historiker nämner långt många fler.
Varför skulle de bygga fler krematorium ugnar? De hade redan kapacitet på 4400 st kroppar/dygn.
Så det kan ej stämma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in