2018-10-11, 02:26
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Susanna: Lite förvånad att hon valde den nervösa killen, men roligt att han får en till chans iaf . I övrigt tycker jag hennes gruppdejt var rätt tråkig, varför ville hon nödvändigtvis locka fram killarnas feminina sida?

Därför att hon gillar nervösa snubbar, jag tycker mig notera minst två mjukis-fånar i hennes urval, eller rättare sagt...hon gillar månne deras fånigt snälla utseenden vilket i sin tur måste vara kopplat till deras feminina sida, som antingen ska utsugas eller insugas genom att hon självobjektifierar sig som feminin i koreografin

Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Skulle tro att hon är en s.k. mensaktivist. Förstår att det inte var Simons kopp té.
Du tror att hans istället är Detox te?, hur menar du att att..snobbarna..snubbarna! brukar se ut som däremot gillar såntdär grönt te?

Vad är en mänsaktivist?, vad är det som ska komma fram? (blod)

Jag brukar glömma av mig vad mäns står för, hade det också med sexlust å göra?, varför kunde hon inte ha mänskoppen isatt i göken under vistelsen på gården?, vad hade hänt om hon fått sin trista period under vistelsen? menade hon.

Har du något ifyllande om vad det inneboende budskapet i att retoriskt ställa mänskoppen mot en annan man sådär?
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-11 kl. 02:46.
Citera
2018-10-11, 02:46
Medlem
Susannas killar framstår nästan som ett sammansvetsat kompisgäng. Killar kan bonda med varandra oerhört fort, till och med sådana som inte gjort lumpen. Med det sagt tycker jag de flesta av hennes killar verkar lite homo sett till kläder och frisyrer och så där. Men hon är ju en showbiz-kvinna och då vill hon väl ha en showbiz-man d.v.s. en bög.
Senast redigerad av Egon.Ramasotti 2018-10-11 kl. 02:51.
Citera
2018-10-11, 02:58
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Susannas killar framstår nästan som ett sammansvetsat kompisgäng. Killar kan bonda med varandra oerhört fort, till och med sådana som inte gjort lumpen. Med det sagt tycker jag de flesta av hennes killar verkar lite homo sett till kläder och frisyrer och så där. Men hon är ju en showbiz-kvinna och då vill hon väl ha en showbiz-man d.v.s. en bög.
Kvinnor som gör lumpen då?, och varför sker denna komik som du hävdar då?, och varför på denna gård, har det möjligen med det interna tävlingsmomentet å göra & erövringen av apspelet(den pinsamma manligheten)
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-11 kl. 03:02.
Citera
2018-10-11, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Därför att hon gillar nervösa snubbar, jag tycker mig notera minst två mjukis-fånar i hennes urval, eller rättare sagt...hon gillar månne deras fånigt snälla utseenden vilket i sin tur måste vara kopplat till deras feminina sida, som antingen ska utsugas eller insugas genom att hon självobjektifierar sig som feminin i koreografin

Du tror att hans istället är Detox te?, hur menar du att att..snobbarna..snubbarna! brukar se ut som däremot gillar såntdär grönt te?

Vad är en mänsaktivist?, vad är det som ska komma fram? (blod)

Jag brukar glömma av mig vad mäns står för, hade det också med sexlust å göra?, varför kunde hon inte ha mänskoppen isatt i göken under vistelsen på gården?, vad hade hänt om hon fått sin trista period under vistelsen? menade hon.

Har du något ifyllande om vad det inneboende budskapet i att retoriskt ställa mänskoppen mot en annan man sådär?

Mja jag tror det är ytligare än så, hon tog dom längsta. Hellre en lång tanig tönt med snus fulla käften bara han är lång tydligen.
Citera
2018-10-11, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Emil är som en hundvalp, bedårande. Är väldigt glad att han fick stanna kvar. Bra att även Tobias fick vara kvar. Två unga killar som ändå känns genuina och tycks vara där av rätt anledning.
Sen var det ett par mer tvålfagra typer som jag känner lite skepsis gentemot men det återstår att se om mitt första intryck stämmer eller om de kommer att förvåna mig längre fram.
Mitt omdöme brukar dock vara bra...

Hannes är väl fortfarande favoriten hos Susanna antagligen även om jag tycker att deras speeddejt faktiskt var en av de sämre. De verkade inte ha helt lätt att hålla konversationen igång.

Håller med om att det hela var lite pinsamt. Dock så nämndes det i ett tidigare avsnitt att hon varit dansare innan så jag antar att hon känner sig bekväm med att uppträda och tyckte det hela var en "kul grej". Hon kunde ju haft ett annat låtval dock.

Jag har haft samma farhågor men såg det ändå som hoppfullt att Emil och Tobias kom med bland de utvalda. De är inte stereotypiska på samma sätt som vissa av de andra. Sen om de är där som "utfyllnad" eller om hon faktiskt har ett riktigt intresse för dem, det får tiden utvisa.

Sen kan man ha problem med kärleken även om man är vacker. Som tidigare nämnts så har Suzannas tidigare förhållanden inte gått så bra. Förhoppningsvis har hon lärt sig något av detta och gör sitt slutgiltiga val därefter.

Jo både jag och sambon var glada att Emil valdes vidare, han är värd en ny chans , sen får man ju hoppas att Susanna iaf känner nåt litet för Emil och Tobias så dessa två inte bara är "utfyllnad", det lär nog såra dem rejält om fallet skulle vara så.

Absolut, en vacker person kan ha lika svårt att hitta kärleken som en mindre vacker. Och hon har ju dragits till fel typer i tidigare relationer.
Citera
2018-10-11, 08:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
https://www.expressen.se/noje/sveket-i-tv4-programmet-kom-pa-bonden-med-andra-kvinnan/

Förstår ju att vissa brevskrivare kan bli sårade, men som Per säger i artikeln, "man söker ju en fru och inte en vän". Då vill man kanske kyssas och hångla med fler än en av brevskrivarna för att verkligen känna om det finns kemi eller inte. I vanliga fall dejtar man ju en i taget och känner av, här ska man ju hinna känna in kemin på ett par dagar på slottet.

Både Per och Simon har enligt artikeln "dubbelhånglat" som dem uttrycker det.

Kan man inte känna kemi utan att hångla är det ju något fel på en... Kemin känns ju tämligen omgående om den finns där, sedan byggs det vid en god kemi bara på med känslor.
Att hångla med flera sådär kan inte leda till annat än att det blir svartsjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Nej. Men om man äger så mycket skog att man kan leva på den samt själv i detalj planerar vad som ska avverkas, planteras och röjas och kanske själv deltar i arbetet så tycker jag att man kan benämnas skogsbonde.

Precis så, många verkar missa att det i bondeyrket av idag även är mycket administration och äger man skog är det minst lika mycket att göra som för en "vanlig" bonde för att få det att flyta året om.

Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Johan från Billinge: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/XwRG2o/tv-dramat-krossade-karleken

Susanna påminner mig om Jennifer (från 2016) som tvingade sina uppvaktare att utföra diverse förnedrande lekar. Susanna verkar också vara en orolig skäl som i första hand söker uppmärksamhet i media. Ingen riktig bonde som jag ser det, och heller ingen som helst anledning för en så pass vacker ung kvinna att söka sig till programmet för att kunna hitta någon. Hennes urval av Dressmann-modeller är nästan skrattretande, som om hon enbart gick efter utseendet. Verkar inte helt seriöst men produktionen ville väl ha lite mer krydda i programmet helt enkelt.

Hennes lek där var väl för att se hur mycket grabbarna kunde bjuda på sig själva för att visa sin gunst. Givetvis blev det lätt pinsamt för flera av dom eftersom dom var ungefär lika dansanta som ett kylskåp men likväl.

Enbart efter utseendet tycker jag stämmer i vissa fall där men jag tror ändock fortfarande på att hon väljer Hannes som ju inte är den som skulle anses snyggast i den gruppen direkt.

Citat:
Lite tankar om kvällen avsnitt då.

Simon: Är glad att han valde Emelie och det verkar onekligen finnas nåt mellan dem när dem gick iväg själva. Dock tror jag hon kommer bli sårad i nästa avsnitt när han börjar hångla runt. Tyckte man kunde se att hon gick iväg och inte så alltför glad ut. Spännande värre. Men hoppas det inte blir som någon annan i tråden skrev, att samtliga av hans tjejer drar.

Susanna: Lite förvånad att hon valde den nervösa killen, men roligt att han får en till chans iaf . I övrigt tycker jag hennes gruppdejt var rätt tråkig, varför ville hon nödvändigtvis locka fram killarnas feminina sida?

Per: Man fick ju inte se så mycket av hans gruppdejt, men karaoke är ju alltid trevligt och det verkar onekligen som grilltjejen är ordentligt nerkärad i Per, men det kan ju vara ett spel för gallerierna också. Hoppas man får se mer från hans gruppdejt nästa vecka.

Erik: Att han valde nåt med fågeltema var ju rätt väntat, lite kul att tjejerna gick in så för byggandet av fågelholkar att dem glömde bort bondens närvaro . Gillar Caroline från Norrland så jag hoppas han tar henne till gården.

Nu lär ju som sagt halva avsnittet eller lite mer av nästa veckas program också handla om gruppdejterna innan det blir dags att bjuda in till gårdarna men visst kan man dra lite slutsatser allaredan.
Håller med och tror i stort samma som dig men tror som sagt att Susanna väljer Hannes. Att hon valde med Emil den blyge killen beror väl på att han så uppenbart är intresserad och att hon ändå trivdes med honom och att dom kan ha roligt ihop. Sedan vart det landar är svårt att sia om faktiskt.

Citat:
Jag trodde framförallt att hon skulle vara för "manlig" för Leonora. Brevskrivaren som hon lämnade programmet för förra året såg ju mer feminin ut + att Leonora själv är rätt manhaftig.
Trodde därför att Leonora var den som hade "den manliga rollen" i förhållandet (om man ska vara fördomsfull) och därför sökte en mer feminin kvinna som partner.
Nu blev man istället förvånad och därmed blir det också mer intressant vad som kommer att hända framöver.

Ja, det var väldigt väntat att det var hon som skulle åka ut. Tyvärr verkade hon inte alls själv känna av hans bristande intresse eftersom jag har för mig att hon direkt efter speeddejten tyckte att det gått bra. Verkar vara en rätt vanlig företeelse att brevskrivarna tycker det, även om så inte alls är fallet. Eller så tar man till det som en försvarsmekanism.

Precis, även detta var ju väntat.

Det där samtalet till Linda kan ju dyka upp senare. Gubbarna har ju fler tillfällen att göra bort sig så det kan hända att hon kommer att tröttna och vilja skicka hem alla. Tore kanske får stanna i så fall, alternativt att hon placerar honom i vänskapsfacket och han får lämna han också.

Själv hoppas jag på en fight mellan Christer och Hans-Erik.
Två stora egon som riskerar att kollidera totalt. Tyckte det fanns lite tendenser till det redan vid deras första möte.

Nu tyckte jag att det var rätt klart att Leonora skulle välja nämnda dam och jag tror det blir det slutliga valet med men det blir fel igen och att hon sedan ångrar sig och inser att hon borde valt göteborgskan, Sofia var det väl?

Hehe, jag la också märkte till att det gnagde mellan Chrille och H-E när Chrille skulle in på sin speeddejt. Det där kan blir rätt intressant efter några öl på nån fest.

I övrigt är jag fortsatt inne på att Marie väljer Tore tidigt.
Citera
2018-10-11, 08:33
Medlem
Citat:
Jag trodde framförallt att hon skulle vara för "manlig" för Leonora. Brevskrivaren som hon lämnade programmet för förra året såg ju mer feminin ut + att Leonora själv är rätt manhaftig.
Trodde därför att Leonora var den som hade "den manliga rollen" i förhållandet (om man ska vara fördomsfull) och därför sökte en mer feminin kvinna som partner.
Nu blev man istället förvånad och därmed blir det också mer intressant vad som kommer att hända framöver.

Ja, det var väldigt väntat att det var hon som skulle åka ut. Tyvärr verkade hon inte alls själv känna av hans bristande intresse eftersom jag har för mig att hon direkt efter speeddejten tyckte att det gått bra. Verkar vara en rätt vanlig företeelse att brevskrivarna tycker det, även om så inte alls är fallet. Eller så tar man till det som en försvarsmekanism.

Precis, även detta var ju väntat.

Det där samtalet till Linda kan ju dyka upp senare. Gubbarna har ju fler tillfällen att göra bort sig så det kan hända att hon kommer att tröttna och vilja skicka hem alla. Tore kanske får stanna i så fall, alternativt att hon placerar honom i vänskapsfacket och han får lämna han också.

Själv hoppas jag på en fight mellan Christer och Hans-Erik.
Två stora egon som riskerar att kollidera totalt. Tyckte det fanns lite tendenser till det redan vid deras första möte.

Ja den äldre kvinnan Leonora tog vidare är väldigt manhaftig och det stämmer ju att den hon lämnade programmet för förra året var mer kvinnlig. Men kanske hon känner att hon vill testa nåt nytt i år när hon ska vara "mer seriös". Eller så valde hon kvar 56-åringen bara för att få se lite mer vem hon är och kanske för hon har dåligt samvete eftersom hon inte fick träffa henne förra året då hon också sökte. Skulle tro att Leonora är mest attraherad av tjejen vars bakgrund hon var intresserad av, hon som hade fått klara sig själv i tidig ålder.

Jo kanske att Maries samtal med Linda kan komma senare under säsongen, men varför då visa det i trailer efter första programmet? Men hennes gubbar kommer nog göra bort sig en del under resans gång. I varje fall Christer och Hans-Erik Ja det fanns tendenser till det när herrarna möttes första gången och det skulle nog kunna bli en fight mellan dessa, iaf en fight med ord . Sen tycker jag det var bra att hon vill lära känna Alireza mera och nu kommer ju även vi tittare få se mer vem han är. Kanske Marie känner mer attraktion till Alireza än vad man kan tro? Hon är ju glad och sprudlande och kanske vill ha en man som är mera lugn så hon även får den sidan in i sitt liv.
Citera
2018-10-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Kan man inte känna kemi utan att hångla är det ju något fel på en... Kemin känns ju tämligen omgående om den finns där, sedan byggs det vid en god kemi bara på med känslor.
Att hångla med flera sådär kan inte leda till annat än att det blir svartsjuka.

Precis så, många verkar missa att det i bondeyrket av idag även är mycket administration och äger man skog är det minst lika mycket att göra som för en "vanlig" bonde för att få det att flyta året om.

Hennes lek där var väl för att se hur mycket grabbarna kunde bjuda på sig själva för att visa sin gunst. Givetvis blev det lätt pinsamt för flera av dom eftersom dom var ungefär lika dansanta som ett kylskåp men likväl.

Enbart efter utseendet tycker jag stämmer i vissa fall där men jag tror ändock fortfarande på att hon väljer Hannes som ju inte är den som skulle anses snyggast i den gruppen direkt.

Nu lär ju som sagt halva avsnittet eller lite mer av nästa veckas program också handla om gruppdejterna innan det blir dags att bjuda in till gårdarna men visst kan man dra lite slutsatser allaredan.
Håller med och tror i stort samma som dig men tror som sagt att Susanna väljer Hannes. Att hon valde med Emil den blyge killen beror väl på att han så uppenbart är intresserad och att hon ändå trivdes med honom och att dom kan ha roligt ihop. Sedan vart det landar är svårt att sia om faktiskt.

Nu tyckte jag att det var rätt klart att Leonora skulle välja nämnda dam och jag tror det blir det slutliga valet med men det blir fel igen och att hon sedan ångrar sig och inser att hon borde valt göteborgskan, Sofia var det väl?

Hehe, jag la också märkte till att det gnagde mellan Chrille och H-E när Chrille skulle in på sin speeddejt. Det där kan blir rätt intressant efter några öl på nån fest.

I övrigt är jag fortsatt inne på att Marie väljer Tore tidigt.

Precis, det mesta av gruppdejterna kommer man ju få se nästa vecka och även allt hånglande som det skrivits om i pressen. Men ska bli intressant att se hur gruppdejterna utvecklas och ifall Susanna har några känslor för Emil eller om hon bara valde med honom för att han känner sånt stort intresse.

Hoppas inte Simon lyckas såra Emelie genom att han hånglar med andra i nästa avsnitt. Hon verkar så fin och bra för honom så vill inte att hon ska såras till den grad att hon åker hem.

Tycker Sofia från Göteborg skulle passa Leonora bättre än Annette, hoppas Leonora inte väljer fel dam denna säsongen också.
Citera
2018-10-11, 10:08
Medlem
Asklords avatar
Tycker det var lite awkward när Susanna började dansa. Men sen lutade jag mig tillbaka och njöt,väl införstådd med att grabbarna gjorde samma sak.
Citera
2018-10-11, 15:17
Medlem
Citat:
Såhär i början ska man nog knappast dra på för stora växlar av vilka de väljer. Det var lite fart o fläkt i den äldre och det kanske livar upp dejterna lite. Dessutom så är nog inte speciellt många intresserade av henne och eftersom alla är lebbar ser ju spelplanen lite annorlunda än för de andra bönderna, tycke kan ju uppstå även flatorna emellan. Kanske var den hon skickade ut en konkurrent rent av i den bemärkelsen.

En annan intressant grej att tänka på är ju att det enbart varit flatbönder med i serien men aldrig några bögbönder. Bonde känns ju som ett rätt maskulint yrke så det kanske inte är så förvånande egentligen. Och framför allt kanske det är lättare för flatbönder att komma ut än för bögbönder, vem vet.
Citera
2018-10-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Såhär i början ska man nog knappast dra på för stora växlar av vilka de väljer. Det var lite fart o fläkt i den äldre och det kanske livar upp dejterna lite. Dessutom så är nog inte speciellt många intresserade av henne och eftersom alla är lebbar ser ju spelplanen lite annorlunda än för de andra bönderna, tycke kan ju uppstå även flatorna emellan. Kanske var den hon skickade ut en konkurrent rent av i den bemärkelsen.

En annan intressant grej att tänka på är ju att det enbart varit flatbönder med i serien men aldrig några bögbönder. Bonde känns ju som ett rätt maskulint yrke så det kanske inte är så förvånande egentligen. Och framför allt kanske det är lättare för flatbönder att komma ut än för bögbönder, vem vet.

Det har varit med två bönder som var bögar i serien. Peter Gustafsson var med 2008 och sen Christer Yrjas var med 2013, den senare följdes dock inte i programmet utan fick dejta på egen hand, det var ju före "Kärlek åt allas" tid.
Citera
2018-10-11, 22:23
Medlem
Citat:
Det har varit med två bönder som var bögar i serien. Peter Gustafsson var med 2008 och sen Christer Yrjas var med 2013, den senare följdes dock inte i programmet utan fick dejta på egen hand, det var ju före "Kärlek åt allas" tid.
Ok såpass, följer inte serien notoriskt men må så vara. Vad för typ av bönder var de förresten, alltså vilken bransch? För kan ju iof tänka att det skulle finnas en del bland hästbönder kanske.

En annan sak gällande senaste avsnittet, hon Madelene som träffar han är helt lyrisk, hon sa, när han sa "jag gillar ta hand om..." varpå hon säger "jag har aldrig blivit omhändertagen", det kan ju både tolkas som att hon blivit behandlad som skit eller inte haft några förhållanden alls. Hur tolkar ni andra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in