Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
https://www.expressen.se/noje/sveket-i-tv4-programmet-kom-pa-bonden-med-andra-kvinnan/
Förstår ju att vissa brevskrivare kan bli sårade, men som Per säger i artikeln, "man söker ju en fru och inte en vän". Då vill man kanske kyssas och hångla med fler än en av brevskrivarna för att verkligen känna om det finns kemi eller inte. I vanliga fall dejtar man ju en i taget och känner av, här ska man ju hinna känna in kemin på ett par dagar på slottet.
Både Per och Simon har enligt artikeln "dubbelhånglat" som dem uttrycker det.
Kan man inte känna kemi utan att hångla är det ju något fel på en... Kemin känns ju tämligen omgående om den finns där, sedan byggs det vid en god kemi bara på med känslor.
Att hångla med flera sådär kan inte leda till annat än att det blir svartsjuka.
Citat:
Ursprungligen postat av
fantomsmurfen
Nej. Men om man äger så mycket skog att man kan leva på den samt själv i detalj planerar vad som ska avverkas, planteras och röjas och kanske själv deltar i arbetet så tycker jag att man kan benämnas skogsbonde.
Precis så, många verkar missa att det i bondeyrket av idag även är mycket administration och äger man skog är det minst lika mycket att göra som för en "vanlig" bonde för att få det att flyta året om.
Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
Johan från Billinge:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/XwRG2o/tv-dramat-krossade-karleken
Susanna påminner mig om Jennifer (från 2016) som tvingade sina uppvaktare att utföra diverse förnedrande lekar. Susanna verkar också vara en orolig skäl som i första hand söker uppmärksamhet i media. Ingen riktig bonde som jag ser det, och heller ingen som helst anledning för en så pass vacker ung kvinna att söka sig till programmet för att kunna hitta någon. Hennes urval av Dressmann-modeller är nästan skrattretande, som om hon enbart gick efter utseendet. Verkar inte helt seriöst men produktionen ville väl ha lite mer krydda i programmet helt enkelt.
Hennes lek där var väl för att se hur mycket grabbarna kunde bjuda på sig själva för att visa sin gunst. Givetvis blev det lätt pinsamt för flera av dom eftersom dom var ungefär lika dansanta som ett kylskåp men likväl.
Enbart efter utseendet tycker jag stämmer i vissa fall där men jag tror ändock fortfarande på att hon väljer Hannes som ju inte är den som skulle anses snyggast i den gruppen direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Lite tankar om kvällen avsnitt då.
Simon: Är glad att han valde Emelie och det verkar onekligen finnas nåt mellan dem när dem gick iväg själva. Dock tror jag hon kommer bli sårad i nästa avsnitt när han börjar hångla runt. Tyckte man kunde se att hon gick iväg och inte så alltför glad ut. Spännande värre. Men hoppas det inte blir som någon annan i tråden skrev, att samtliga av hans tjejer drar.
Susanna: Lite förvånad att hon valde den nervösa killen, men roligt att han får en till chans iaf

. I övrigt tycker jag hennes gruppdejt var rätt tråkig, varför ville hon nödvändigtvis locka fram killarnas feminina sida?
Per: Man fick ju inte se så mycket av hans gruppdejt, men karaoke är ju alltid trevligt och det verkar onekligen som grilltjejen är ordentligt nerkärad i Per, men det kan ju vara ett spel för gallerierna också. Hoppas man får se mer från hans gruppdejt nästa vecka.
Erik: Att han valde nåt med fågeltema var ju rätt väntat, lite kul att tjejerna gick in så för byggandet av fågelholkar att dem glömde bort bondens närvaro

. Gillar Caroline från Norrland så jag hoppas han tar henne till gården.
Nu lär ju som sagt halva avsnittet eller lite mer av nästa veckas program också handla om gruppdejterna innan det blir dags att bjuda in till gårdarna men visst kan man dra lite slutsatser allaredan.
Håller med och tror i stort samma som dig men tror som sagt att Susanna väljer Hannes. Att hon valde med Emil den blyge killen beror väl på att han så uppenbart är intresserad och att hon ändå trivdes med honom och att dom kan ha roligt ihop. Sedan vart det landar är svårt att sia om faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Jag trodde framförallt att hon skulle vara för "manlig" för Leonora. Brevskrivaren som hon lämnade programmet för förra året såg ju mer feminin ut + att Leonora själv är rätt manhaftig.
Trodde därför att Leonora var den som hade "den manliga rollen" i förhållandet (om man ska vara fördomsfull) och därför sökte en mer feminin kvinna som partner.
Nu blev man istället förvånad och därmed blir det också mer intressant vad som kommer att hända framöver.
Ja, det var väldigt väntat att det var hon som skulle åka ut. Tyvärr verkade hon inte alls själv känna av hans bristande intresse eftersom jag har för mig att hon direkt efter speeddejten tyckte att det gått bra. Verkar vara en rätt vanlig företeelse att brevskrivarna tycker det, även om så inte alls är fallet. Eller så tar man till det som en försvarsmekanism.
Precis, även detta var ju väntat.
Det där samtalet till Linda kan ju dyka upp senare. Gubbarna har ju fler tillfällen att göra bort sig så det kan hända att hon kommer att tröttna och vilja skicka hem alla. Tore kanske får stanna i så fall, alternativt att hon placerar honom i vänskapsfacket och han får lämna han också.
Själv hoppas jag på en fight mellan Christer och Hans-Erik.

Två stora egon som riskerar att kollidera totalt. Tyckte det fanns lite tendenser till det redan vid deras första möte.
Nu tyckte jag att det var rätt klart att Leonora skulle välja nämnda dam och jag tror det blir det slutliga valet med men det blir fel igen och att hon sedan ångrar sig och inser att hon borde valt göteborgskan, Sofia var det väl?
Hehe, jag la också märkte till att det gnagde mellan Chrille och H-E när Chrille skulle in på sin speeddejt. Det där kan blir rätt intressant efter några öl på nån fest.
I övrigt är jag fortsatt inne på att Marie väljer Tore tidigt.