Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Leonora valde kvar den äldre damen Annette som var 56, hon från Gotland och så hon som hade skickat med en bild på sig och sin lillasyster. Hon som fick åka var märkbart ledsen. Lite oväntat då jag inte trodde Leonora skulle fastna för 56-åringen, trodde hon skulle tycka att hon var lite för mycket.
Jag trodde framförallt att hon skulle vara för "manlig" för Leonora. Brevskrivaren som hon lämnade programmet för förra året såg ju mer feminin ut + att Leonora själv är rätt manhaftig.
Trodde därför att Leonora var den som hade "den manliga rollen" i förhållandet (om man ska vara fördomsfull) och därför sökte en mer feminin kvinna som partner.
Nu blev man istället förvånad och därmed blir det också mer intressant vad som kommer att hända framöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Magnus skickade hem den kraftiga blonda vilket man insåg redan förra veckan att han skulle göra då han inte ens ville ge henne en kram när hon lämnade rummet. Hejdå-kramen hon fick av honom tyckte jag också var väldigt stel så han kan inte gillat henne alls.
Ja, det var väldigt väntat att det var hon som skulle åka ut. Tyvärr verkade hon inte alls själv känna av hans bristande intresse eftersom jag har för mig att hon direkt efter speeddejten tyckte att det gått bra. Verkar vara en rätt vanlig företeelse att brevskrivarna tycker det, även om så inte alls är fallet. Eller så tar man till det som en försvarsmekanism.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Henrik skickade hem Rebecca, hon som hade skickat med bilderna som gjorde honom besviken, även det ganska väntat.
Precis, även detta var ju väntat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Slutligen då Marie där vi har spekulerat en del i tråden huruvida hon skulle behålla Tore och sen skicka hem alla de andra. Där gick väl inget som man väntat sig. Man fick inte se nåt alls av hennes samtal med Linda som vi fick se trailer av för två veckor sen. Det verkar dem ha skippat helt. Marie valde kvar alla utom Alberto och vi fick ingen direkt förklaring till varför hon valde bort honom. Men troligen fann hon det otroligt barnsligt med en man på över 50 som leker att han är en cowboy eller liknande. Trodde Christer skulle ryka men gammel gubben är kvar och även Hans-Erik och han var den första hon bjöd in till att stanna. Hoppas han bjuder på mer lustigheter under gruppdejten nästa vecka
Det där samtalet till Linda kan ju dyka upp senare. Gubbarna har ju fler tillfällen att göra bort sig så det kan hända att hon kommer att tröttna och vilja skicka hem alla. Tore kanske får stanna i så fall, alternativt att hon placerar honom i vänskapsfacket och han får lämna han också.
Själv hoppas jag på en fight mellan Christer och Hans-Erik.

Två stora egon som riskerar att kollidera totalt. Tyckte det fanns lite tendenser till det redan vid deras första möte.