2018-10-11, 13:59
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Visst går det redan nu att diskutera ett eventuellt brott.

Polisen skrev:

Och i Expressen:

Samt:

Det här med "allvarliga skador" är ganska så definitivt och ger intrycket av att det inte handlar om en skakad bebis.

Utöver tidigare länkad information så skriver GP:

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/man-anh%C3%A5llen-f%C3%B6r-mord-p%C3%A5-litet-barn-1.9885559

Självklart så är det enbart spekulationer men jag gissar att mannens förklaring till de allvarliga skadornas uppkomst inte överensstämmer med beprövad läkarvetenskap?
Något galet måste han ha sagt, annars så hade väl polisen även hämtat in mamman?

Barnet led av ptsd efter att ha utsatts för misshandel enligt en bekant till mördaren. Misstänker att treåringen var rätt jobbig. Kanske mördaren var barnvakt i tre dagar och band fast barnet/täppte till barnets mun? Och så har barnet skadat sig allvarligt på något vis...
Citera
2018-10-11, 14:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jo fast här verkar ju brottet pågått i tre dagar! Ingen liten olyckshändelse med andra ord. Låter som en utdragen misshandel eller tortyr.
Varifrån kommer den uppgiften?
Citera
2018-10-11, 14:09
Medlem
Citat:
Oj, om han varken drogar eller dricker... hur fan är det möjligt att mörda ett barn då?

Det låter på dig som att barnet var rätt jobbigt? Med ptsd efter tidigare våld.

Har den misstänkte mannen blivit anklagad för något brott innan? Misshandel? Tänker att många kvinnor tyvärr dras till liknande män, och om barnets pappa misshandlade henne kanske nya killen också slår? Finns det någon mamma med i bilden?

Kan du berätta lite om deras liv? Jobb och utbildning? Vad tror du har hänt?

Alla barn kan va jobbiga oavsett ptsd eller ej, barnet är inte jobbig på det viset du tänker, utan mer att han kan börja gråta och säga att han har ont i tån, sen 2 minuter senare har han ont i huvudet pga att biologiska pappan brukade våld och dom bilderna sitter kvar i huvudet på barnet!
Mannen har inte blivit anklagad för misshandel eller dylikt innan!!

Mamman är sjukskriven pga biologiska pappan, då han var på både barnet och henne! Och rättegången för det blev avslutat för ca 3 veckor sen! Mamman vet jag inte vad för utbildning faktiskt.
Mannen är just nu arbetslös.

Jag vet inte vad som har hänt faktiskt som sagt, allt detta är sjukt för mig då jag känner mannen rätt jävla bra... Men jag spekulerar inte i det heller för folk vänder och vrider på allting och får fel uppfattningar osv, så jag väntar tills mer fakta kommer ut för detta äter upp mig innifrån..

Just nu går mina tankar till Mamman och familj. R.I.P lilleman <3
Citera
2018-10-11, 14:09
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varifrån kommer den uppgiften?

”Dödsorsaken är ännu inte känd, men enligt handlingar som inkommit till tingsrätten misstänks brotten ha begåtts under en tredagarsperiod fram till det att barnen fördes till sjukhus.”

https://www.expressen.se/gt/litet-barn-misstankt-mordad-man-anhallen/
Citera
2018-10-11, 14:11
Medlem
Citat:
Barnet led av ptsd efter att ha utsatts för misshandel enligt en bekant till mördaren. Misstänker att treåringen var rätt jobbig. Kanske mördaren var barnvakt i tre dagar och band fast barnet/täppte till barnets mun? Och så har barnet skadat sig allvarligt på något vis...

Mamman till barnet + den bekante bor under samma tak och jag träffa dom i måndags & tisdags!
Citera
2018-10-11, 14:12
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurreburre
Alla barn kan va jobbiga oavsett ptsd eller ej, barnet är inte jobbig på det viset du tänker, utan mer att han kan börja gråta och säga att han har ont i tån, sen 2 minuter senare har han ont i huvudet pga att biologiska pappan brukade våld och dom bilderna sitter kvar i huvudet på barnet!
Mannen har inte blivit anklagad för misshandel eller dylikt innan!!

Mamman är sjukskriven pga biologiska pappan, då han var på både barnet och henne! Och rättegången för det blev avslutat för ca 3 veckor sen! Mamman vet jag inte vad för utbildning faktiskt.
Mannen är just nu arbetslös.

Jag vet inte vad som har hänt faktiskt som sagt, allt detta är sjukt för mig då jag känner mannen rätt jävla bra... Men jag spekulerar inte i det heller för folk vänder och vrider på allting och får fel uppfattningar osv, så jag väntar tills mer fakta kommer ut för detta äter upp mig innifrån..

Just nu går mina tankar till Mamman och familj. R.I.P lilleman <3

Tack för svar! Det ger en bild av familjen.

Kanske kan det vara skador orsakade av pappans misshandel som kommer nu? Hjärnblödning? Hoppas din vän är oskyldig.
Citera
2018-10-11, 14:13
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:

Alla 3-åringar blir "jobbiga" om uppmärksamhet saknas.
Om knatten led av PTSD, när skulle den i så fall ha uppstått?
Jag är långt ifrån någon expert men jag inbillar mig att akuten har problem att ställa den diagnosen på ett allvarligt skadat litet barn?

Skulle PTSD'n ha uppstått efter tidigare misshandel?
Citera
2018-10-11, 14:13
Medlem
Citat:

Barnet går på dagis och mamman kör barnet dit varje dag! så är det inte lite konstigt om det ska ha pågått i "Tre-dagars period" att inte dagis sagt något? Eftersom han varit där!??
Citera
2018-10-11, 14:14
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Mamman till barnet + den bekante bor under samma tak och jag träffa dom i måndags & tisdags!

Okej. Och då var allt som vanligt? Så märkligt alltihop. De tror ju att brottet (om det nu är ett brott) pågått i tre dagar. Då borde det pågått medan du var där... såg du pojken då?
Citera
2018-10-11, 14:15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Barnet går på dagis och mamman kör barnet dit varje dag! så är det inte lite konstigt om det ska ha pågått i "Tre-dagars period" att inte dagis sagt något? Eftersom han varit där!??

Ja det är ju jättekonstigt. Han kanske har varit hemma från dagis?
Citera
2018-10-11, 14:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
”Dödsorsaken är ännu inte känd, men enligt handlingar som inkommit till tingsrätten misstänks brotten ha begåtts under en tredagarsperiod fram till det att barnen fördes till sjukhus.”

https://www.expressen.se/gt/litet-barn-misstankt-mordad-man-anhallen/
Tack, hade inte sett den artikeln utan bara där det kortfattat står att barnet var allvarligt skadat.
Citera
2018-10-11, 14:17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Kan brottet skett i måndags? Och så har barnet blivit sängliggande tills de åkte in till akuten i onsdags?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in