2018-10-09, 17:43
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Du kan inte va seriös med att du tycker det är klent och konstigt att Ekdal vill va hemma när han PRECIS fått ett barn? De bor inte nära familj i Sverige direkt så de förlitar sig mer på varandra förmodligen samt att det kan vara väldigt känsligt efter födsel med deppressioner, komplikationer m.m.

Det är verkligen inte ovanligt att spelare avstår matcher när de får knattar bara dagar innan.

------

I övrigt valde Jansson att avstå även honom då han ska få barn när som helst och in kallas Sotte, FCK tidigare ÖFK. Bra val tycker jag. Underskattad lirare som gjort det bra i FCK.

Sotte har bara spelat fyra av tolv matcher i ligan i FCK. Tror inte han har många starter i europaspelet heller. Så så bra går det väl inte.
Citera
2018-10-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Sotte har bara spelat fyra av tolv matcher i ligan i FCK. Tror inte han har många starter i europaspelet heller. Så så bra går det väl inte.
Vad jag läste av supportrarna så har han gjort det väldigt bra när han spelat och att han startat för dem i EL. Kanske är fel?

Gick nämligen efter dem då jag inte följt FCK super bra. Gillar Sotte generellt dock så tycker det är rätt val
Citera
2018-10-09, 18:09
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Vad jag läste av supportrarna så har han gjort det väldigt bra när han spelat och att han startat för dem i EL. Kanske är fel?

Gick nämligen efter dem då jag inte följt FCK super bra. Gillar Sotte generellt dock så tycker det är rätt val

Stämmer, han har lirat mkt i EL ser jag nu. Alla matcher i kvalet, dock utbytt i 45+2 senast och matchen innan inhopp i 90+. Ingen fara på taket än med lite speltid då iaf. Bör väl ha god chans att få starta i träningsmatchen!

*Edit - kan kanske haft nån skadekänning. Jag vet faktiskt inte.
Citera
2018-10-09, 19:35
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tydligen klart att Ekdal missar UNL-matchen mot Ryssland pga graviditeten. Tolkar det som om det är Ekdal själv som varit gravid eftersom han inte kan spela:
Har du barn?
Citera
2018-10-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Stämmer, han har lirat mkt i EL ser jag nu. Alla matcher i kvalet, dock utbytt i 45+2 senast och matchen innan inhopp i 90+. Ingen fara på taket än med lite speltid då iaf. Bör väl ha god chans att få starta i träningsmatchen!

*Edit - kan kanske haft nån skadekänning. Jag vet faktiskt inte.
aah! Tack för att du kikade upp det. Jag vart nämligen för lat haha.

Ja vi lär säkert se många av de nya namnen i träningsmatchen Ska bli grymt kul
Citera
2018-10-10, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Har du barn?
Det är en sak att avstå för att vara med under förlossningen, men att tacka nej 3 dagar efter är ett svek mot laget. Ekdal är trots allt en av nyckelspelarna i dagens landslag och har ett ansvar därefter. Har det däremot inträffat allvarliga komplikationer i samband med förlossningen reserverar jag mig för min åsikt.
Citera
2018-10-10, 09:53
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Du kan inte va seriös med att du tycker det är klent och konstigt att Ekdal vill va hemma när han PRECIS fått ett barn? De bor inte nära familj i Sverige direkt så de förlitar sig mer på varandra förmodligen samt att det kan vara väldigt känsligt efter födsel med deppressioner, komplikationer m.m.

Det är verkligen inte ovanligt att spelare avstår matcher när de får knattar bara dagar innan.

I övrigt valde Jansson att avstå även honom då han ska få barn när som helst och in kallas Sotte, FCK tidigare ÖFK. Bra val tycker jag. Underskattad lirare som gjort det bra i FCK.
Det här visar bara vad landslagsspelarna tycker om UEFA Nations League. De verkar inte kunna bry sig mindre. Hade det rört sig om en viktig kvalmatch så hade knappast Jansson och Ekdal avstått.

Dessutom, när Rasmus Elm avstod en holländsk ligamatch (!) för att nära vara vid förlossningen av sitt första barn så fattade holländarna ingenting. Jag minns även att Roy Keane (assisterande förbundskapten för Irland) fick frågan om en spelare skulle vara tillgänglig (minns inte vem) då hans fru fött barn bara någon dag innan en viktig landskamp. Keane svarade: "Varför skulle han inte vara tillgänglig? Det är väl hans fru som har fött?" Utanför Sverige hade detta med andra ord aldrig hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Har du barn?
Känns irrelevant.

Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det är en sak att avstå för att vara med under förlossningen, men att tacka nej 3 dagar efter är ett svek mot laget. Ekdal är trots allt en av nyckelspelarna i dagens landslag och har ett ansvar därefter. Har det däremot inträffat allvarliga komplikationer i samband med förlossningen reserverar jag mig för min åsikt.
Bra formulerat.
Citera
2018-10-10, 10:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Sjukt att Milosevic ej ersätter Jansson.. en bänkad mittback går före.... Milosevic är bättre än både Jansson och Helander

Jorden till ville91, nu är det dags att landa. Det finns ju en anledning till de tre är proffs och Milosevic är en hygglig mittback i allsvenskan. Karlsson är enligt mig en bättre spelare Milosevic, så det finns bättre mittbackar i AIK.
Citera
2018-10-10, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jorden till ville91, nu är det dags att landa. Det finns ju en anledning till de tre är proffs och Milosevic är en hygglig mittback i allsvenskan. Karlsson är enligt mig en bättre spelare Milosevic, så det finns bättre mittbackar i AIK.
Visst Pertan är viktig i AIK med sin snabbhet och flexibiltet! En hygglig mittback i allsvenskan??? Milosevic och Karlsson är allsvenskans två bästa mittbackar! Men Milosevic har de egenskaperna som gör han som klippt och skuren bredvid VNL. bra fot, styrka,huvudspelet,beslutsamhet, aggresivitet och relativ snabb.
Citera
2018-10-10, 16:15
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Utanför Sverige hade detta med andra ord aldrig hänt.
I VM i somras var det en kille i Englands landslag som spelade i gruppspelet, och därefter åkte han hem och hjälpte frugan föda, vilket ledde till att han missade Colombia-matchen. Han skyndade sig dock tillbaka och hann med ett inhopp i slutet på Sverige-matchen.
Citera
2018-10-10, 16:53
Medlem
Citat:
Visst Pertan är viktig i AIK med sin snabbhet och flexibiltet! En hygglig mittback i allsvenskan??? Milosevic och Karlsson är allsvenskans två bästa mittbackar! Men Milosevic har de egenskaperna som gör han som klippt och skuren bredvid VNL. bra fot, styrka,huvudspelet,beslutsamhet, aggresivitet och relativ snabb.

Milosevic är sämre än Helander, Jansson och Granqvist (och ett par till).

Lägg ner.
Citera
2018-10-10, 17:30
Medlem
Citat:
Hahaha, alltså den här säsongen har fått er gnagare att tappa verklighetsuppfattningen fullständigt. Det finns naturligtvis ingen tvekan om att Jansson och Helander håller betydligt högre nivå än några allsvenskanbackar. Dessutom, ur ett neutralt perspektiv, tror du inte att en serie a-spelare som gagliolo skulle gå före? Allsvenskan är fortfarande allsvenskan.

Så, nöj er nu med att er påläggskalv Olsson har fått chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in