2018-10-03, 20:22
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Tycker Olsen ej är bra..
Har du meddelat Roma detta?
Citera
2018-10-03, 22:02
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Fortfarande ingen Simon Tibbling i landslaget och så blir det tills Janne lämnar. De verkar inte tycka om varandra. Landslaget behöver kreativa irrationella spelare inte bara taktiskt skolade slitvargar och arbetshästar.
Bäst målvakt i Sverige just nu är Isak Pettersson i Norrköping.
Baby Face Tibbling har inget i landslaget att göra.

Som sagt, Pettersson platsar inte ens i U21. Hur fan ska han ha en plats i A?
Citera
2018-10-08, 15:34
Medlem
BarryHeros avatar
Kan någon förklara varför Sverige envisas med träningslandskamper (Österrike i september, och nu Slovakien i oktober) när poängen med UEFA Nations League är att eliminera träningslandskamper?

Citat:
Men i dagsläget har Sverige sålt blygsamma 6 500 biljetter inför Slovakiens besök på tisdag 16 oktober – och kan därmed nå en ny botten.

Lagt ribban lågt
På fotbollsförbundet håller man dock hoppet vid liv.

– Vi hoppas på åtminstone 12 000–15 000 sålda biljetter, men det är svårt att gissa. Vi vill såklart locka så många som möjligt och förutsättningarna är bra vad gäller biljettpriser, säger Mikael Jiffer, marknads- och försäljningschef på SvFF.

Avsparkstiden är 20.45, vilket kan sätta käppar i hjulen för barnfamiljer som vill se landslaget spela. Detta kompenseras dock med lägre biljettpriser för barn, samt på lång- och kortsidorna.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/21xL7r/biljettfiasko-for-sverige--kan-na-lagsta-siffran-nagonsin
Citera
2018-10-09, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Fortfarande ingen Simon Tibbling i landslaget och så blir det tills Janne lämnar. De verkar inte tycka om varandra. Landslaget behöver kreativa irrationella spelare inte bara taktiskt skolade slitvargar och arbetshästar.
Bäst målvakt i Sverige just nu är Isak Pettersson i Norrköping.

Håller med att Tibbling borde tagit olssons plats.

Men isak petterson? Va fan skärp dej. Finns minst 10 som går före honom
Citera
2018-10-09, 04:24
Medlem
Opportunitiess avatar
Känns surt att vi inte har Ghoddos att tillgå. Han verkar ta kliv hela tiden.
Citera
2018-10-09, 08:21
Medlem
Albin Ekdal tvekar om han skall spela på torsdag. Hans fru/flickvän fick barn i måndags. Vad har vi för djävla fjollor i dagens landslag ?
Citera
2018-10-09, 08:31
Medlem
Klubblagsfärgerna lyser igenom alldeles för mycket hos vissa i landslagsdiskussionen. Givetvis är inte heller jag objektiv i frågan, men blir ju tramsigt från vissa håll. Att hänvisa till vem som var bäst i Allsvenskan 2015 är så bisarrt att jag håller på att ramla av stolen.

Linnér och K. Olsson är väl dom två från Allsvenskan som borde ligga närmst att kunna slå sig in i en landslagstrupp. Personligen tycker jag att Linnér har längre sträcka, jag anser att det finns bättre målvakter att tillgå - och jag är generellt sett emot "tredjemålvakten kan vara med för att lära sig".

Eftersom Granqvist valde att fortsätta, ett beslut jag ifrågasätter, finns inte utrymme för "nya" mittbackar de närmsta två åren. Att någon skulle konkurrera ut Lindelöf, Jansson eller Helander känns osannolikt. Det känns konstigt att säga, men närmast är väl Gagliolo...

På mittfältet är konkurrensen större. Sema, Quaison, Larsson är alla och knackar på ytterdörren. Och om han fortsätter som han inlett kan vi nog räkna in Svanberg där också.

Dessutom börjar ett par anfallare dyka upp. Kanske främst Ishak och Petersson ser spännande ut.

Även om dom rutinerade behövs kan jag tycka att det är synd att vissa från det gamla gardet valde att fortsätta...
Citera
2018-10-09, 10:45
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Albin Ekdal tvekar om han skall spela på torsdag. Hans fru/flickvän fick barn i måndags. Vad har vi för djävla fjollor i dagens landslag ?
Hade aldrig hänt i ett annat landslag. Det är väl inte Albin Ekdal som fött barnet?
Citera
2018-10-09, 15:10
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hade aldrig hänt i ett annat landslag. Det är väl inte Albin Ekdal som fött barnet?
Tydligen klart att Ekdal missar UNL-matchen mot Ryssland pga graviditeten. Tolkar det som om det är Ekdal själv som varit gravid eftersom han inte kan spela:

Citat:
Sverige möter Ryssland i Kaliningrad torsdag kväll. Den svenska truppen reser till match utan nyblivne pappan Albin Ekdal, som är kvar i Italien tillsammans med sin familj.

https://www.svenskfotboll.se/nyheter/landslag/2018/10/ingen-ekdal-mot-ryssland/
Citera
2018-10-09, 17:25
Medlem
Delokrats avatar
Känns väldigt konstigt. Kan förlossningen ha gått dåligt mån tro?

Hursomhelst, vem bör ersätta honom? Skulle personligen vilja se Olsson, tycker han verkar glödhet nu.
Citera
2018-10-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tydligen klart att Ekdal missar UNL-matchen mot Ryssland pga graviditeten. Tolkar det som om det är Ekdal själv som varit gravid eftersom han inte kan spela:
Du kan inte va seriös med att du tycker det är klent och konstigt att Ekdal vill va hemma när han PRECIS fått ett barn? De bor inte nära familj i Sverige direkt så de förlitar sig mer på varandra förmodligen samt att det kan vara väldigt känsligt efter födsel med deppressioner, komplikationer m.m.

Det är verkligen inte ovanligt att spelare avstår matcher när de får knattar bara dagar innan.

------

I övrigt valde Jansson att avstå även honom då han ska få barn när som helst och in kallas Sotte, FCK tidigare ÖFK. Bra val tycker jag. Underskattad lirare som gjort det bra i FCK.
Citera
2018-10-09, 17:32
Avslutad
Sjukt att Milosevic ej ersätter Jansson.. en bänkad mittback går före.... Milosevic är bättre än både Jansson och Helander
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in