Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
SD underskattades ju i förra valet, om du glömt det redan. Valfusk då också?
Troligtvis missade op.instituten att S mobiliserade sina väljare bättre. De där 700 000 SMS:en på valdagen spelade kanske in. Man skulle behöva undersöka resultatet kommun för kommun för att se vilka kommunen som hade högre S än förväntat.
Man kan sammanställa det men jag får göra det i en annan tråd.
Håller med dig, sossarnas starka resultat handlar om mobilisering för S-starka grupper.
Framför allt gamlingar och blattar.
Men också Åkessons klara besked innan valet att SD siktar in sig på samarbete med M, gjorde säkert att några procent osäkra valde S och inte SD.
Skulle absolut tro på mycket god grund att SD:s svaga resultat mest handlar om Åkessons agerande innan valet.
Han gjorde helt klart för alla att M var den tänkbara partnern SD kommer att samarbeta med.
Detta gjorde valet mycket lätt för personer som tvekade lägga sin röst på S eller SD!