2018-10-06, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte hängt med riktigt men att Alliansen har tappat beror säkert på en mental trötthet när människorna ser att inte Alliansen hänger ihop. Och dessutom den oerhörda skandalen att man släppte fram en gammal kärringkommunist som vice talman. Detta är ju värre än Venezuela. Detta är förräderi
Opinionen består bevisligen idag av kommunister och vänsterblivna. Plus ett antal övriga neger och muslimälskare på andra sidan.

Samma opinion taxerar idag SD till runt 18 procent. Vilket knappast ät institutens fel. Det är befolkningens fel.
2018-10-06, 12:01
Medlem
Citat:
Jag har inte hängt med riktigt men att Alliansen har tappat beror säkert på en mental trötthet när människorna ser att inte Alliansen hänger ihop. Och dessutom den oerhörda skandalen att man släppte fram en gammal kärringkommunist som vice talman. Detta är ju värre än Venezuela. Detta är förräderi

Jag tryckte lite fel i liggande ställning, nåväl SD:s siffra 18,0% är "bra" och kan ses som en korrigering mot valfusket som kostade SD några tiondelar.

Skulle tro att SD ändå sammanvägt har 19% men jag får återkomma med mina "faktorer" der känns lite löjligt just nu att beräkna "felfaktorn" men den finns ändå.

Sossarnas siffra är inte riktigt trovärdigt. Ett fruktansvärt trött parti men det kan bero på att taktikröstarna på MP samt osäkra sagt S till Institutet då övriga partier upplevs som en grå massa.

Endast Trump kan gjuta in glöd och intresse, i Sverige är politikerna sömngångare och förrädare. Drömmar om Finspång.
2018-10-06, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Opinionen består bevisligen av kommunister och vänsterblivna. Plus ett antal övriga neger och muslimälskare.

Samma opinion taxerar idag SD till runt 18 procent. Vilket knappast ät institutens fel. Det är befolkningens fel.

Du har rätt till viss del men det kan ändras. SD har i alla fall sått ett frö och i och med att tråkighetsstämplen över pattarna växer kan SD i framtiden locka fler. Enda parti med färg.

+0,5% var en bra början ändå men 2022 gäller det att bekämpa valfusket på något sätt.
2018-10-06, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nej, betydligt mer körda.

Om vi börjar med YG så var detta alltså deras sistamätning inför valet (avvikelse från valresultatet inom parentes):

S 23,8 (-4,5)
V 9,4 (+1,4)
MP 3,6 (-0,8)
M 16,5 (-3,4)
L 5,7 (+0,2)
C 6,0 (-2,6)
KD 4,8 (-1,5)
SD 24,8 (+7,3)

Det ger en sammanlagd avvikelse på 21,7 procentenheter, i genomsnitt 2,7 procentenheter per parti. (Var det lantis60 som sa att om inte alla fel är mindre än +/- 0,5% kan man lika gärna lägga ner allt vad opinionsmätningar heter?) Och avvikelsen på SD var alltså 7,3 pe.

För att sätta in det i perspektiv: Sifos sistamätning 2014 gav SD 10,3, en avvikelse mot valresultatet på 2,6 pe. Deras sammanlagda avvikelse för alla partier var 9,6, ett genomsnitt på 1,1 per parti (räknat på 9 partier eftersom F! var nära riksdagsinträde då).

Den prestationen från Sifo genererade 4 år av non stop häcklande, hån, hat och konspirationsteorier i tråden. Det inkompetenta ”Skojarinstitutet” Sifo borde tvingas lägga ner, hette det, och allra helst dras inför rätta för kriminellt vilseledande av allmänheten, eller varför inte landsförräderi.

Allting med YouGovs sistamätning är sjukt mycket värre än Sifos sistamätning 2014. Både avvikelsen på SD och snittavvikelsen per parti är ganska exakt 3 gånger värre. Föreställ dig att det inte hade varit 28,8-äsklingen YouGov som tråden skrivit ändlösa kärleksdikter till, utan Sifo som hade haft en SD-avvikelse på 7,3. Jösses vilket jävla kackel det hade blivit. Mac-Arthur och Månsan skulle ha suttit vakna ända sedan valnatten och sprutat ur sig svavelosande sågningar av Toivo Sjörén. Men vad blev trådreaktionen när YG fuckade upp? Typ oj, hoppsan det blev visst knas. Shit happens!

Men, för att återgå till frågan ”mer körda än Sifo?”: Ja, med väldigt många hästlängder. Sifo är rustade för att klara betydligt mer generande nederlag än 2014. De har mätt opinion i 60 år, de omsätter mer än alla andra OI tillsammans, de har löpande avtal med både GP och SvD (olika ägare) och de är ett av de två go-to-instituten för Public Service och TV4. Men vad har YouGov? De publiceras i en (1) gratistidning. Deras enda edge var att de hade en image som ”den moderna uppstickaren som gör jobbet som dinosaurerna inte klarar”. Nu visade det sig att dinousaurerna klarade sig riktigt bra medan YG levererade en mätning som var bortom dålig, den var ett rent fantasifoster ur crackpipan. Jag skulle inte bli förvånad om TT kastar ut YG.

Svaret var till Greta ang. hur körda man var på att mäta SD. Rent affärsmässigt kan man vara körda.
2018-10-08, 22:13
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Jag tryckte lite fel i liggande ställning, nåväl SD:s siffra 18,0% är "bra" och kan ses som en korrigering mot valfusket som kostade SD några tiondelar.

Skulle tro att SD ändå sammanvägt har 19% men jag får återkomma med mina "faktorer" der känns lite löjligt just nu att beräkna "felfaktorn" men den finns ändå.

Sossarnas siffra är inte riktigt trovärdigt. Ett fruktansvärt trött parti men det kan bero på att taktikröstarna på MP samt osäkra sagt S till Institutet då övriga partier upplevs som en grå massa.

Endast Trump kan gjuta in glöd och intresse, i Sverige är politikerna sömngångare och förrädare. Drömmar om Finspång.
Eftersom ditt idiotiska inlägg finns kvar i tråden så tar jag friheten att besvara dessa i tur och ordning.

Stycke 1: Ditt inbillande valfusk är enbart löjligt och tramsigt tills du presterar någon som helst täckning för det men ta det då i någon annan tråd en denna som handlar om Sd i opinionsundersökningar.

Stycke 2: Dina faktorer är fullständigt ointressanta tills du presterat någon som helst substans i vad du påstår. Går därför inte att bemöta med mera en det är lögn och förbannad dikt

Stycke 3: Fullständigt ointressant för tråden och har inte heller med densamma att göra. Som kuriosa bör dock tillägas att det är din upplevelse och den har jag inget med verkligheten att göra samt saknar substans .

Stycke 4: Dröm du om Sveriges egen lögnare typ J.Åkesson i trumpkostym. Förpassa honom gärna till Finspång men fortfarade är du långt ifrån trådens syfte.
Senast redigerad av Powergirl 2018-10-08 kl. 22:24.
2018-10-09, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Eftersom ditt idiotiska inlägg finns kvar i tråden så tar jag friheten att besvara dessa i tur och ordning.

Stycke 1: Ditt inbillande valfusk är enbart löjligt och tramsigt tills du presterar någon som helst täckning för det men ta det då i någon annan tråd en denna som handlar om Sd i opinionsundersökningar.

Stycke 2: Dina faktorer är fullständigt ointressanta tills du presterat någon som helst substans i vad du påstår. Går därför inte att bemöta med mera en det är lögn och förbannad dikt

Stycke 3: Fullständigt ointressant för tråden och har inte heller med densamma att göra. Som kuriosa bör dock tillägas att det är din upplevelse och den har jag inget med verkligheten att göra samt saknar substans .

Stycke 4: Dröm du om Sveriges egen lögnare typ J.Åkesson i trumpkostym. Förpassa honom gärna till Finspång men fortfarade är du långt ifrån trådens syfte.

Det kommer fortfarande rapporter om valfusk och det har också uppmärksammats att när man har gjort rättelser har dessa inte dokumenterats korrekt.

Nu vet vi ju också att SD-valsedlar stals på tre ambassader och eller konsulat.

Jag var själv inne i en vallokal där valsedlar fattades och sade till om det. Det verkar som om det inte var organiserat men det fanns "aktivister" som kan ha plockat undan, nej det är ingen paranoia.
SD:s MK tror dock inte att valfusket har påverkat i någon grad eller hur han nu uttryckte sig.

Jimmie är för snäll för att kunna TRUMPA fram och det skulle kanske inte vinna några röster.

Jo Sossarna är fruktansvärt trötta, det ser du väl själv, det ser verkligen inte bra ut för Sverige men jag säger inte att UK inger förtroende.

Men jag medger att vi får ligga lågt när det gäller att bedöma OU. Senast var det väl Demoskop och jag tror att om Sifo kommer trycket dom ned till 16,9% man har väl rätt att ha en "tro". Man lär sig hela tiden att värdera vilket institut som ligger närmast och kanske Yougov eller Sentio kommer med mer realistiska siffror än 24%---25% som ju blev tokigt.
I min bekantskapskrets röstade 50% på SD och då är det lätt att överskatta vad som händer i övriga delar av landet.
2018-10-09, 16:43
Medlem
Kattenxs avatar
Har YG eller Sentio uttalat sig om sin blunder?
2018-10-09, 21:54
Medlem
Det vore mycket intressant att få se en OU nu efter Kristersson misslyckande, hittills, med bildandet av regering.
M håller envist på med sin Alliansregering, trots att alla vet att det är kört. Annie vill fortfarande samarbeta med Löfvén, trots att han sagt nej. Lösningen där är att hon själv talar med honom på sitt sätt.

Ingen vill offra sig för Sveriges bästa och väljarnas vilja. Carl Bildt rwittrar att den som är förvånad bör söka läkare.

Sicken dj - a soppa!

Hur resonerar vanlige Svensson på detta i en OU?
2018-10-10, 04:42
Bannlyst
Vill du berätta hur det kunde gå så fel? Du sa 22% men ingen verkade gå på den lögnen.
Tydligen har SD överskattats bara i de mest oseriösa av alla op.undersökningar: yougov,sentio,och 8711:s flashback-trådar.
Jag vill ärligt talat veta ifall du har en självkritisk analys?
SD fick bara 17.6 % och op.undersökningarna var tragiskt nog (för dig menar jag) träffsäkra denna gång.
Diskrepans? ja, inga botar. Inga trollkonton. Bara vanliga medborgare som svarar på ett telefonsamtal och ger sin ärliga och anonyma åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Skulle inte snacka så mycket skit om jag var sosse, eller fejkande idiot, med ett parti som väntas göra sitt allra sämsta val någonsin runt max 26%. Sverigedemokraterna väntas vid ett val idag få 21-23% enligt alla siffror och tidigare erfarenhet. Yougov, Sentio och spelbolagen säger alla samma sak. Som är bäst på att mäta Sverigedemokraternas stöd.

Skiljer alltså inte särskilt mycket egentligen och det är en hel valrörelse kvar. Blir Sverigedemokraterna andra största parti och ökar med 8-9 procentenheter mellan valen 2014 och år 2018 skulle jag vara oerhört nöjd och glad som Sverigedemokrat, alltså en större ökning än dom 7,2 procentenheter som var ökningen mellan valet år 2010 och succévalet år 2014. Då skulle jag som sosse inte vara särskild glad när mitt eget parti då skulle göra sitt allra sämsta val någonsin samtidigt.

Sverigedemokraterna: 0 ---> 22%
Socialdemokraterna: 45% ---> 26%

Säger det dig någonting?
2018-10-10, 04:46
Bannlyst
Klockrent inlägg. Kontentan av din analys är alltså: Får SD inte 25% så är det valfusk oavsett vilka statistika metoder som används. Att Yougov och Sentio plötsligt var det bästa som hänt Sverige beror på att dessa gav SD-väljare ett (falskt) underlag att vila sina åsikter mot. När sedan verkligheten hann ikapp så blev det rätt tyst här. Jag är inte skadeglad. Är mest bara trött på väljare som lever i sina egna bubblor och som är faktaresistenta.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nej, betydligt mer körda.

Om vi börjar med YG så var detta alltså deras sistamätning inför valet (avvikelse från valresultatet inom parentes):

S 23,8 (-4,5)
V 9,4 (+1,4)
MP 3,6 (-0,8)
M 16,5 (-3,4)
L 5,7 (+0,2)
C 6,0 (-2,6)
KD 4,8 (-1,5)
SD 24,8 (+7,3)

Det ger en sammanlagd avvikelse på 21,7 procentenheter, i genomsnitt 2,7 procentenheter per parti. (Var det lantis60 som sa att om inte alla fel är mindre än +/- 0,5% kan man lika gärna lägga ner allt vad opinionsmätningar heter?) Och avvikelsen på SD var alltså 7,3 pe.

För att sätta in det i perspektiv: Sifos sistamätning 2014 gav SD 10,3, en avvikelse mot valresultatet på 2,6 pe. Deras sammanlagda avvikelse för alla partier var 9,6, ett genomsnitt på 1,1 per parti (räknat på 9 partier eftersom F! var nära riksdagsinträde då).

Den prestationen från Sifo genererade 4 år av non stop häcklande, hån, hat och konspirationsteorier i tråden. Det inkompetenta ”Skojarinstitutet” Sifo borde tvingas lägga ner, hette det, och allra helst dras inför rätta för kriminellt vilseledande av allmänheten, eller varför inte landsförräderi.

Allting med YouGovs sistamätning är sjukt mycket värre än Sifos sistamätning 2014. Både avvikelsen på SD och snittavvikelsen per parti är ganska exakt 3 gånger värre. Föreställ dig att det inte hade varit 28,8-äsklingen YouGov som tråden skrivit ändlösa kärleksdikter till, utan Sifo som hade haft en SD-avvikelse på 7,3. Jösses vilket jävla kackel det hade blivit. Mac-Arthur och Månsan skulle ha suttit vakna ända sedan valnatten och sprutat ur sig svavelosande sågningar av Toivo Sjörén. Men vad blev trådreaktionen när YG fuckade upp? Typ oj, hoppsan det blev visst knas. Shit happens!

Men, för att återgå till frågan ”mer körda än Sifo?”: Ja, med väldigt många hästlängder. Sifo är rustade för att klara betydligt mer generande nederlag än 2014. De har mätt opinion i 60 år, de omsätter mer än alla andra OI tillsammans, de har löpande avtal med både GP och SvD (olika ägare) och de är ett av de två go-to-instituten för Public Service och TV4. Men vad har YouGov? De publiceras i en (1) gratistidning. Deras enda edge var att de hade en image som ”den moderna uppstickaren som gör jobbet som dinosaurerna inte klarar”. Nu visade det sig att dinousaurerna klarade sig riktigt bra medan YG levererade en mätning som var bortom dålig, den var ett rent fantasifoster ur crackpipan. Jag skulle inte bli förvånad om TT kastar ut YG.
2018-10-10, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Vill du berätta hur det kunde gå så fel? Du sa 22% men ingen verkade gå på den lögnen.
Tydligen har SD överskattats bara i de mest oseriösa av alla op.undersökningar: yougov,sentio,och 8711:s flashback-trådar.
SD fick bara 17.6 % och op.undersökningarna var tragiskt nog (för dig menar jag) träffsäkra denna gång.
Diskrepans? ja, inga botar. Inga trollkonton. Bara vanliga medborgare som svarar på ett telefonsamtal och ger sin ärliga och anonyma åsikt.

Fast om man bor i Skåne är det väl inte så konstigt att man trodde SD skulle få större andel röster? Man drog dock den felaktiga slutsatsen att folket uppåt landet skulle rösta snarlikt skåningarna. Skåningarna erfarenhet av varandra tillsammans med undersökningarna gav goda skäl till att tro att SD skulle få ca 25%.
2018-10-10, 08:32
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores

Du kan väl förklara varför S underskattades i samma omfattning som SD överskattades precis innan valet. Det var bara S och SD som hamnade långt ifrån snittet. S underskattades med hela 4.4 PE och SD med 2.5 PE. Ett sådant här gigantiskt fel har aldrig tidigare inträffat, vilket tyder på ett omfattande valfusk.
Senast redigerad av Mike.Andersen 2018-10-10 kl. 08:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in