2018-10-09, 19:00
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Klimatforskningen har kommit fram till att uppvärmningen utan tvivel huvudsakligen beror på våra utsläpp. Därmed lämnar man en möjlighet öppen för att det kan finnas någon orsak som inte har undersökts och som kanske bidrar lite.

Nej det har den inte.

"Utan tvivel huvudsakligen beror på våra utsläpp" säger du. Du kanske skulle läsa den där konsensus-undersökningen ni troende gärna hänvisar till
Citera
2018-10-09, 19:02
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Nej. Att halten nu ökar pga mänskliga utsläpp är inte detsamma som att påstå att mänskliga utsläpp är allt som kan ändra halten.

Då får du allt förklara vad du menar skulle orsakat denna ökning istället. Saker sker för det mesta av en anledning, förstår du. Du kan också förklara vart all den CO2 vi släpper ut i atmosfären tar vägen.

Jag har inget intresse av det. Jag hade bara intresse av att påpeka att du var ute och for med osanning när det gällde de där 130 ppm:en
Citera
2018-10-09, 19:02
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Nej det har den inte.

"Utan tvivel huvudsakligen beror på våra utsläpp" säger du. Du kanske skulle läsa den där konsensus-undersökningen ni troende gärna hänvisar till
Jaså, vad har du att anmärka på? IPCC säger nog med största sannolikhet eller något liknande.
Citera
2018-10-09, 19:04
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Jaså, vad har du att anmärka på? IPCC säger nog med största sannolikhet eller något liknande.
Antingen har du inte läst den eller så är du inkapabel att förstå den. Vilket är det?
Citera
2018-10-09, 19:06
Medlem
Citat:
Jag har inget intresse av det. Jag hade bara intresse av att påpeka att du var ute och for med osanning när det gällde de där 130 ppm:en
"Hävda" heter det när man som du slänger ur sig ett påstående helt utan vilja att argumentera för det. Vore du intresserad finns det mycket att läsa om kolcykeln, men eftersom du inte är det vore det klädsamt om du höll dig borta med dina okunniga uttalanden.
Citera
2018-10-09, 19:08
Medlem
Wishies avatar
Citat:
"Hävda" heter det när man som du slänger ur sig ett påstående helt utan vilja att argumentera för det. Vore du intresserad finns det mycket att läsa om kolcykeln, men eftersom du inte är det vore det klädsamt om du höll dig borta med dina okunniga uttalanden.
Så länge du slutar att sprida uppenbara lögner omkring dig som om det vore sanningar så ska jag med glädje hålla mig borta från den här slaskhinken till "diskussion"
Citera
2018-10-09, 19:24
Medlem
Intressenta intervjuer.
https://www.youtube.com/watch?v=HmTGjIBrWqc&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=53Jm26PV-Kc&t=2s
Citera
2018-10-09, 19:25
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jösses. Läs den bara. Ljuda fram orden om det hjälper
Problemet är att jag är osäker på den exakta formuleringen från IPCC just nu eftersom jag har hört samma sak uttryckas från olika klimatforskare också. Men andemeningen är den jag skrev.

Och jag är inte road eller imponerad av ditt aggressiva sätt.
Citera
2018-10-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cap
Intressenta intervjuer.
https://www.youtube.com/watch?v=HmTGjIBrWqc&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=53Jm26PV-Kc&t=2s
Intressante bara för den som har intresse av psykologisk analys av hur förnekarna tänker. Annars är bättre att hålla sig till folk som vet något om klimatforskningen.
Citera
2018-10-09, 19:34
Medlem
Citat:
Intressante bara för den som har intresse av psykologisk analys av hur förnekarna tänker. Annars är bättre att hålla sig till folk som vet något om klimatforskningen.

Villig att ge exempel på dessa människor?
Citera
2018-10-09, 19:41
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Problemet är att jag är osäker på den exakta formuleringen från IPCC just nu eftersom jag har hört samma sak uttryckas från olika klimatforskare också. Men andemeningen är den jag skrev.

Nej det är den inte. Mindre än 50% av tillfrågade tror att mänsklig aktivitet orsakar mer än hälften av den globala uppvärmningen.
En överhängande majoritet tror/anser att mänsklig aktivitet har NÅGON påverkan (oklart hur stor) på klimatet dock, vilket jag personligen håller med om. Skulle vara trevligt om Klimatkyrkan slutade missbruka detta påstående dock.

Citat:
Och jag är inte road eller imponerad av ditt aggressiva sätt.

Jag är inte här för att roa eller imponera på dig, så att du tycker det är helt ok för min del.
Citera
2018-10-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cap
Villig att ge exempel på dessa människor?
Man kan väl börja med och se om personen publicerat något relevant i vetenskapligt press, vilket vare sig Bern eller Stilbs har. Det är i alla fall ett minimikrav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in