2018-10-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag hittade en skärmdump från 24 juni 2018 med HD's antal funna cacher:

24 juni 2018: Antal funna cacher: 6.384 + 15 = 6.399 st.
9 oktober 2018: Antal funna cacher: 7.555 + 50 = 7.605 st.

Sedan midsommar har hon således funnit 1.206 st. cacher.

Kan du jämföra detta med år 2017?
Kan du även se SD cacher för 2017 respektive 2018?

Skulle vara intressant att se en ökning eller minskning för att kunna referera till värdet
Citera
2018-10-09, 14:04
Medlem
F.ö. har jag ingen uppfattning om värdet för HD geocaching är mycket eller normalt. Låter dock vansinnigt mycket i mina öron.

Kan man förresten mata in loggarna i efterhand? Tänker om hon loggar flera månader senare en cache som hon tog i Januari, men loggar den inte förrän i Maj. Hamnar den under Maj månad eller loggar man sina cacher datumvis så att de hamnar under rätt dag och månad?

Kan göra stor skillnad.
Citera
2018-10-09, 14:08
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men hon kanske bara var med på hälften?

Heh. Där sa du något. Men man undrar vad hon får ut av det hela isåfall, statistik utan prestation är inte mycket att hänga i julgranen kan man tycka. Skruvat är det endera fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Du hann före då jag var på väg att skriva exakt samma mening. Finns det någon som har kännedom om hon helt har avsagt sig moderskapet för sina barn?! De lär ju inte medfölja på dessa tokigheter

Kan man tänka sig att soc gått in och tagit sådant ansvar för barnen att HD gör så här för att slippa tänka på läget? Men det låter o andra sidan drastiskt, det ska mycket till innan barn fråntas föräldrar, särskilt om hon inte ens är misstänkt formellt av polisen utan de bara siktar in sig på SD.

Man får intrycket att HDs föräldrar tar ett mycket stort ansvar för sina barnbarn, tur är väl det för barnens skull.

Hur gamla är de förresten? Det har förekommit olika uppgifter i tråden där deras ålder varierat från förskola till att vara jämnåriga med de yngre barnen W. Vad stämmer? Vill inte snoka kring barnen men deras ungefärliga ålder vore bra att veta för att förstå vad som är normal frånvaro av föräldrar. När man har barn i samma ålder som LW t ex så är de ju relativt självgående och kan klara av att fixa middag själva någon dag i veckan, kan passa ett yngre syskon en eftermiddag och klara av att sova själv om man jobbar nattskift. Är de yngre så blir ju föräldrafrånvaro i den utsträckningen vanskligare. Har lite svårt att förstå hur HD fått så intensiv geocaching att gå ihop med sitt yrke om hon skulle ha yngre barn. Men de kanske är mer tonåringar?

Emellertid, även om barnen är i tonåren och rent fysiskt klarar sig själva en dag så har de ju verkligen behov av en trygg vuxen som är socialt närvarande i den åldern. Mycket händer i den åldern med identitet, kompisar och prestationskrav från skolan.

Det är i relation till barnens behov, oavsett ålder och om behoven är rent grundläggande mat på bordet eller en vuxen som märker ifall någon är ledsen över något i skolan, att få intrycket att makarna D fokuserar barnen i sommar, – geocachingen verkar ju tidsmässigt vara väldigt uppslukande. Min poäng är inte att moralisera över deras föräldraskap men jag finner det absurt hur de i ljuset av ett mord så nära inpå där de och barnen bor kan verka satsa allt på sin hobby och mindre på barnen. Är de oskyldiga hade det väl varit mer naturligt att tillbringa massor av tid med barnen för att skydda dem från okänd våldsverkare som mördat deras granne. Är de skyldiga så hade det väl varit mer naturligt att passa på att tillbringa sista sommaren med barnen innan de grips? Men sommaren innebär maniskt geocachande med över tusen cacher loggade...
Citera
2018-10-09, 14:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jaha och? När man forskar kallar jag det som att vara en underbetald lärare iom att man undervisar en hel del också. Jag tjänar mindre än jag gör som psykolog i USA.

Ja, jag kan sjukskriva som psykolog. Och har ett högt IQ och kan lära mig språk m.m. lätt.
...
Lägg av med att misstro skribenter som delar med sig av sina specifika kunskaper i denna tråd.
Har du sjukskrivit någon eller tror du att du kan sjukskriva någon när du vill?

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du refererar till bara svensk lag
Det är klart att vi pratar om svensk lag. Den ger inte psykologer rätt att sjukskriva någon. Det är ointressant om du kan sjukskriva någon i USA eller Afrika.
Citera
2018-10-09, 14:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Skrev jag det? Det kanske enbart är jag och en till skribent i denna tråd som tycker det känns märkligt att kondoleanssidan är så tom? Det var detta som jag förundrades över, den andre skribenten får tala för sig. Med ett sådant stort kontaktnät och intensiva relationer trodde iaf jag att fler skulle lämna en sista hälsning. Så vad kan det bero på? Rädsla?
Citat:
Ja, uppenbarligen är sättet hur man hanterar och kondolerar en mördad persons bortgång ett svårt och känsligt ämne - även här i tråden

Brukar man skriva på särskilda kondoleanssidor?

Själv har jag aldrig gjort det. När vänner har dött har jag skrivit kondoleanser på Facebook eller liknande men aldrig på någon särskild kondoleanssida.
Citera
2018-10-09, 14:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag håller med.
Det verkar konstigt att någon som uttrycker sig så
dåligt i skrift skulle kunna vara arbetskamrat med HD.
För att utbilda sig till sjuksköterska eller undersköterska
så krävs det mer än så.

Nu är du inte seriös. Det finns personer som inte kan skriva på alla positioner i samhället.

De som har höga positioner och är medvetna om sina språkliga brister ber alltid någon annan att läsa igenom vad de har skrivit innan de skickar det.

Det finns både styrelseordföranden på stora företag och läkare som inte kan skriva begripligt.
Citera
2018-10-09, 14:21
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Var inne på samma tankegångar (se föregående sida, inlägg 29573). Tycker mig se ev samma mönster kring MH. Kvinnor som vill vara som LW och helst ännu bättre än henne i ett förmodat försök att vinna tillbaka intresse från de män som de tror hellre vill ha LW?

Dina tankegångar som tar det ett snäpp längre, att HD kan ha föreställt sig i fantasin att hon är LW, skulle också förklara varför hon uppsöker LWs barndomsplatser strax innan mordet.

Jag har måhända för stor fantasi men det finns något som framstår som rituellt obehagligt när HD uppsöker dessa platser och tar med sig en sak som hon sedan avser att göra sig av med i ett annat land. Det är lätt att tänka på ett slags avslut av LW och att dumpa ett bevis, en symbol för LW, långt borta från henne och SD. Jag läser antagligen in alldeles för mycket här men har svårt att inte se denna möjliga tolkning.

Dina resonemang är alltid fascinerande. Ja, varför besöker HD just LW:s barndomstrakter innan mordet kan man undra? Varför tar hon dessutom med sig en ”souvenir” därifrån (guldskon) som ska transporteras så långt bort att den aldrig kan spatsera tillbaka?

HD flyttade in i en bostad väldigt nära LW, kan jag tycka. Jag gissar att radhusen liknar varandra på ut- och insidan?

Spekulera och undra får vi lov, känner jag.
Citera
2018-10-09, 14:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag hittade en skärmdump från 24 juni 2018 med HD's antal funna cacher:

24 juni 2018: Antal funna cacher: 6.384 + 15 = 6.399 st.
9 oktober 2018: Antal funna cacher: 7.555 + 50 = 7.605 st.

Sedan midsommar har hon således funnit 1.206 st. cacher.

Vilket i mina ögon bara bevisar vad som är så uppenbart för de flesta av oss: HDs fanatiska hobbyutövande.

I motsats till desinformatören och damagecontrolern EGT försöker slå i oss att HD (och SD) inte på nåt vis är manisk, tvärtom. 😂
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-09 kl. 14:29.
Citera
2018-10-09, 14:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag instämmer i att ett dåligt språk i sammanhanget inte behöver betyda så mycket för TinnaNinna85s trovärdighet. En stor del av personalen inom svensk sjukvård har utländskt språkbruk varvid både meningsbyggnad och stavning kan se annorlunda ut när dessa formulerar sig på svenska. Dyslexi är därtill knappast ett hinder för att hen skulle kunna vara kollega med HD. Sedan så lägger vi väl inte lika mycket energi på att redigera text här som i våra yrken ifall vi har akademiska språkliga yrken? Själv syndar jag hejvilt och har måstat börja se över hur jag skriver här då jag gett mig själv så fria tyglar här i jämförelse med hur jag måste skriva annars.

Något jag däremot reagerar mot är när det uppträder tillfälliga eller på annat sätt mystiska skribenter som sår split, anmäler och förvillar och de råkar lida av identiska språkliga tillkortakommanden allihopa. Det är lätt att låtsas att skriva på en sämre nivå än den riktiga men vissa genuina språkfel kan vara svårare att dölja för användare som är vana att läsa och analyser olika författares texter. Då börjar man ju undra om agenda och multipla konton vilket som jag förstått är förbjudet i samma tråd. Sådana gånger bör vi nog vara skeptiska mot vad som sprids.

I så fall så förstår nog HD vem det är som
skriver här i tråden. Det finns nog inte så många
att välja på som skriver på detta sätt på hennes
arbetsplats.
Citera
2018-10-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja det känns som det borde vara gjort tidigt.
Har du någon info eller tankar om mello mysten,GC6CKK4, cachen som det ska har varit bråk runt nyligen?
..

Frågan är inte ställd till mig och jag vet inte om det diskuterats tidigare, men visar SD verkligen lösningen till mello mysten på sin dator, tredje bilden i loggen (FTF-verkstad) i inmatningsfältet Personal Cache Note?

Det skulle då vara en plats i södra halvan av Varbergaskogen (ungefär 1 km hemifrån CO)?

Antingen är det i så fall ett avsiktligt villospår, en halvsanning eller någon form av etikettsbrott.
Citera
2018-10-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej.
Det verkar ta tid denna förundersökning.

Och inte blir det bättre av att Örebro varit så utsatt för grövre brott på sista tiden. NFC går för högtryck.
Får nog ompröva min tro på att en häktning kommer inom en snar framtid.
Citera
2018-10-09, 14:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jisses! Nu är jag inte alls insatt i geocaching men det låter som en mycket hög siffra. På dryga tre månader har hon alltså hittat ca 1200 nya... Det blir grovt räknat 12-13 per dag? Hur såg det ut innan mordet? Mindre får man anta? Är det detta som avses då man menar att HD är högpresterande?

Och detta trots att hon är korttidssjukskriven titt som tätt!
Hon orkar alltså inte gå in och jobba men hon är ute och geocachar som om det gällde livet. Det här är klart avvikande och borde ju verkligen komma till hennes chef(/ers) kännedom!
Jag hoppas att hennes kollegor som läser här tar detta vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in