Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Spekulation:
Kan det vara så att HD försöker ”vara”/efterlikna LW i allt större utsträckning? I fantasin kanske hon föreställer sig att hon är LW och kan t.o.m. ha gjort så länge? Jag kan ha fel förstås.
Var inne på samma tankegångar (se föregående sida, inlägg 29573). Tycker mig se ev samma mönster kring MH. Kvinnor som vill vara som LW och helst ännu bättre än henne i ett förmodat försök att vinna tillbaka intresse från de män som de tror hellre vill ha LW?
Dina tankegångar som tar det ett snäpp längre, att HD kan ha föreställt sig i fantasin att hon är LW, skulle också förklara varför hon uppsöker LWs barndomsplatser strax innan mordet.
Jag har måhända för stor fantasi men det finns något som framstår som rituellt obehagligt när HD uppsöker dessa platser och tar med sig en sak som hon sedan avser att göra sig av med i ett annat land. Det är lätt att tänka på ett slags avslut av LW och att dumpa ett bevis, en symbol för LW, långt borta från henne och SD. Jag läser antagligen in alldeles för mycket här men har svårt att inte se denna möjliga tolkning.