Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Skrev jag det? Det kanske enbart är jag och en till skribent i denna tråd som tycker det känns märkligt att kondoleanssidan är så tom? Det var detta som jag förundrades över, den andre skribenten får tala för sig. Med ett sådant stort kontaktnät och intensiva relationer trodde iaf jag att fler skulle lämna en sista hälsning. Så vad kan det bero på? Rädsla?
Jag har funderat på ifall omständigheten att hon blev mördad kan spela in på att folk i större utsträckning känner en osäkerhet (kanske tom. rädsla) för hur de ska uttrycka sina kondoleanser?
Jag håller med om att det är litet anmärkningsvärt att inte fler utanför hennes geocache-krets skrivit några rader eller tänt ett ljus. Jag menar, de flesta människor är numera oerhört snabba på att uttrycka sina sympatier på övriga sociala medier såsom Facebook, Instagram etc. Men på denna minnessidan är det faktiskt, enligt min uppfattning, förvånansvärt tyst.
Det hade kanske blivit mer "personligt" om den ansvarige för sidan (UW) hade skrivit några inledande ord om Lena? Nu vet jag inte hur tågordningen hos sådana minnessidor inför gravsättningen hanteras - är det kutym att den ansvarige meddelar den avlidnes umgängeskrets att minnessidan har öppnats och att alla är välkomna att bidra med sina kondoleanser och gemensamma minnen?
Några ord från exempelvis UW skulle kanske underlätta för andra bland hennes familj, släkt, vänner, kollegor, friluftskamrater att haka på. Jag är nog personligen litet förvånad att hennes närmaste familj inte har uttryckt sin sorg här - eller glädjande minnen från sin tid tillsammans. Men de kanske har sina egna personliga skäl att inte uttrycka sin sorg på begravningsbyråns minnessida, som sagt svårt att veta hur olika människor väljer att sörja.