2018-10-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Får jag fråga vad du tillhör för yrkeskategori?
Sluta fiska!
Citera
2018-10-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
På en Söndag?
Är väldigt förvånad att de isåfall inte gjort det tidigare, sedan är det ett enormt material att gå igenom, tusentals bilder och bokvis med skrift.
Men jag ska hålla koll på så att inte några loggar läggs till eller försvinner, men det kommer inte att synas huruvida någon ändrar och redigerar.

Så vem skulle kunna eller ha listat ut hennes lösen? Och vem skulle gå in där och varför, i vilket syfte?

Den som startade hennes konto kanske?
Citera
2018-10-08, 18:10
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
För min del har det med trovärdighet att göra. Det är sunt att vara skeptisk när det sås i en tråd som törstar efter nyheter. Att värdera misstänkta gärningsmäns intresse mot postares anonymitet blir knepigt eftersom det går att skriva vad som helst i egenskap av sin anonymitet, men det går inte att försvara sig på samma sätt.

Jag känner inga inblandade men är skeptisk mot postare som utan att presentera sin egen position, sin ståndpunkt, eller förklara sitt obegripliga språk hafsa ur sig meningar som av läsarna får knåpas ihop och tas för sanna. För min del fungerar det inte.

Och avseende yrke finns det flera sätt att svara om hen inte vill svara specifikt, tex om det är ett legitimationsyrke eller inte?

Varför basunera ut sin yrkesroll i ett anonymt forum?
Citera
2018-10-08, 18:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej, det är inte alls tråkigt att inte ha någon favoritmisstänkt. Jag kan ju tänka mig de flesta som diskuteras här som möjliga GM, och jag tänker också att det kan vara någon helt annan.

När det gäller motiv så tror jag att det mycket väl kan vara någon relationsgrej, men det kan också handla om t.ex. pengar, eller att någon har haft någon helt annan anledning att vara arg på henne. Sedan kan det ju också vara ett sexualbrott. Läste i tidningen att det är dubbelt så stor risk att bli våldtagen i Örebro än i andra städer, och skrikvittnet uppgav att det lät på skriken som att det rörde sig om just en våldtäkt. Fast mest tror jag nog ändå att hon dog någon annanstans, och sedan dumpades där bakom planket. Kanske ett olyckligt slag och hon föll illa.

Och angående SD. Visst, skulle hans mobil ha varit i närheten av LW:s bostad så vore det ju riktigt skumt. Då skulle nog jag också börja misstänka honom på allvar (såvida han inte har en riktigt bra förklaring då). Men jag har inte sett några uppgifter om det. Är det ren spekulation?

Jag tror precis som polisen tror. Att SD är den person som var utanför LW:s bostad. Det är MV som berättat om att det är vad polisen misstänker.
Citera
2018-10-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nu har minnessidan legat uppe i två månader, och det är fortfarande endast tre kondoleanser: https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_greeting.php?order_id=3522451&set_si te_id=2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1

Ytterligare någon har "tänt ett ljus".

Jag håller med om att det är förvånansvärt få personer som kondolerat, och att av dem som har gjort det är majoriteten geocachare (kanske rent av samtliga).

Med tanke på att hon varit engagerad i så väldigt många verksamheter och fritidsintressen hade jag nog trott att fler skulle ha lämnat sina kondoleanser vid det här laget.

Som av en händelse har nu geocacharen A*ie kondolerat på sidan. Samma geocachare som antogs ha raderat SDs svit och med burken "En ö i havet".

Förstår av inlägg här att geocachare har andra kanaler där de sänder sina tankar men når detta de närmast sörjande? Alla väljer sina egna vägar i sorg men LWs stora kontaktytor borde renderat några fler inlägg från kyrkfolk, barndomskompisar, studiekamrater, scouter, skidåkare och annat. Fast alla kanske har sina egna kanaler då?
Citera
2018-10-08, 18:56
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Som av en händelse har nu geocacharen A*ie kondolerat på sidan. Samma geocachare som antogs ha raderat SDs svit och med burken "En ö i havet".

Förstår av inlägg här att geocachare har andra kanaler där de sänder sina tankar men når detta de närmast sörjande? Alla väljer sina egna vägar i sorg men LWs stora kontaktytor borde renderat några fler inlägg från kyrkfolk, barndomskompisar, studiekamrater, scouter, skidåkare och annat. Fast alla kanske har sina egna kanaler då?
Vad vill du säga med detta, att LW inte var poppis?
Citera
2018-10-08, 19:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det hoppas jag tamejfan verkligen! Annars hoppas jag dom har koll på tråden! Innan MGM eventuellt raderar viktig information. Jag tror Geocacharna ifråga om allt! Här handlar det ju inte enkom om deras enorma tävlings-egon utan om utan eventuella bevis.
Jag är säker på att polisen kollar här och får en del uppslag. Finns ju en hel del grävare här.
Citera
2018-10-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vad vill du säga med detta, att LW inte var poppis?

Skrev jag det? Det kanske enbart är jag och en till skribent i denna tråd som tycker det känns märkligt att kondoleanssidan är så tom? Det var detta som jag förundrades över, den andre skribenten får tala för sig. Med ett sådant stort kontaktnät och intensiva relationer trodde iaf jag att fler skulle lämna en sista hälsning. Så vad kan det bero på? Rädsla?
Citera
2018-10-08, 19:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Skrev jag det? Det kanske enbart är jag och en till skribent i denna tråd som tycker det känns märkligt att kondoleanssidan är så tom? Det var detta som jag förundrades över, den andre skribenten får tala för sig. Med ett sådant stort kontaktnät och intensiva relationer trodde iaf jag att fler skulle lämna en sista hälsning. Så vad kan det bero på? Rädsla?

Jag har funderat på ifall omständigheten att hon blev mördad kan spela in på att folk i större utsträckning känner en osäkerhet (kanske tom. rädsla) för hur de ska uttrycka sina kondoleanser?

Jag håller med om att det är litet anmärkningsvärt att inte fler utanför hennes geocache-krets skrivit några rader eller tänt ett ljus. Jag menar, de flesta människor är numera oerhört snabba på att uttrycka sina sympatier på övriga sociala medier såsom Facebook, Instagram etc. Men på denna minnessidan är det faktiskt, enligt min uppfattning, förvånansvärt tyst.

Det hade kanske blivit mer "personligt" om den ansvarige för sidan (UW) hade skrivit några inledande ord om Lena? Nu vet jag inte hur tågordningen hos sådana minnessidor inför gravsättningen hanteras - är det kutym att den ansvarige meddelar den avlidnes umgängeskrets att minnessidan har öppnats och att alla är välkomna att bidra med sina kondoleanser och gemensamma minnen?

Några ord från exempelvis UW skulle kanske underlätta för andra bland hennes familj, släkt, vänner, kollegor, friluftskamrater att haka på. Jag är nog personligen litet förvånad att hennes närmaste familj inte har uttryckt sin sorg här - eller glädjande minnen från sin tid tillsammans. Men de kanske har sina egna personliga skäl att inte uttrycka sin sorg på begravningsbyråns minnessida, som sagt svårt att veta hur olika människor väljer att sörja.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-08 kl. 19:53.
Citera
2018-10-08, 20:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
/../
Ytterligare av intresse kan vara att NÅGON loggat in på LWs geocahe konto igår, på Softpocahontas... och det var inte LW iallafall.

Softpocahontas
Premium
Senast besökt 7.10.2018

Ända tills nu har det stått 14.05.2018, så frågan är om vi kommer att få se loggar ändrade, försvinna ihop med bilder och annat!

Citat:
Ursprungligen postat av Trie
/../

Jag funderar iofs på en sak - LW har ju enligt sin profilsida varit medlem sedan 7.10.2012. Dvs. hon blev medlem för exakt 6 år sedan, på dagen igår.

Kan det finnas något inlagt i systemet att någoting (typ IT- eller statistikrelaterat) aktiveras exakt på årsdagen x antal år efter att medlemskapet skapades? Som en slags automatisk uppdatering.

I vanliga fall kanske man inte noterar det, men nu blev det så uppenbart eftersom vi är flera i tråden som har haft koll på hennes konto så pass kontinuerligt, och därför upptäckte förändringen.

I så fall behöver det kanske inte innebära att någon manuellt loggat in på hennes konto?

(Lägger med @Trie i frågeställningen eftersom h*n verkar ha litet koll på hur geocacheforumet fungerar).
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-08 kl. 20:51.
Citera
2018-10-08, 20:32
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag har funderat på ifall omständigheten att hon blev mördad kan spela in på att folk i större utsträckning känner en osäkerhet (kanske tom. rädsla) för hur de ska uttrycka sina kondoleanser?

Jag håller med om att det är litet anmärkningsvärt att inte fler utanför hennes geocache-krets skrivit några rader eller tänt ett ljus. Jag menar, de flesta människor är numera oerhört snabba på att uttrycka sina sympatier på övriga sociala medier såsom Facebook, Instagram etc. Men på denna minnessidan är det faktiskt, enligt min uppfattning, förvånansvärt tyst.

Det hade kanske blivit mer "personligt" om den ansvarige för sidan (UW) hade skrivit några inledande ord om Lena? Nu vet jag inte hur tågordningen hos sådana minnessidor inför gravsättningen hanteras - är det kutym att den ansvarige meddelar den avlidnes umgängeskrets att minnessidan har öppnats och att alla är välkomna att bidra med sina kondoleanser och gemensamma minnen?

Några ord från exempelvis UW skulle kanske underlätta för andra bland hennes familj, släkt, vänner, kollegor, friluftskamrater att haka på. Jag är nog personligen litet förvånad att hennes närmaste familj inte har uttryckt sin sorg här - eller glädjande minnen från sin tid tillsammans. Men de kanske har sina egna personliga skäl att inte uttrycka sin sorg på begravningsbyråns minnessida, som sagt svårt att veta hur olika människor väljer att sörja.

Är väl inget konstigt med det, de anhöriga kanske vill ha sin sorg i fred. Jag har nyss mist en nära anhörig men valt att inte använda mig av sidan skapad av Fonus.

Det är väldigt individuellt så släpp det där.
Citera
2018-10-08, 20:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Är väl inget konstigt med det, de anhöriga kanske vill ha sin sorg i fred. Jag har nyss mist en nära anhörig men valt att inte använda mig av sidan skapad av Fonus.

Det är väldigt individuellt så släpp det där.

Ja, uppenbarligen är sättet hur man hanterar och kondolerar en mördad persons bortgång ett svårt och känsligt ämne - även här i tråden
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-08 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in