2018-10-09, 09:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har ingen aning om hennes konto eller andras. Jag kan logga in på dotterns konto, men hon har inte tillgång till vårt.

Tror att groundspeak är väldigt restriktiva till lämna ut konversationer eller lösenord.
Jag lägger en slant på att barnen har lite koll på mammans generella lösenord till dator och mobil.

Startar man datorn eller mobilen och öppnar hemsidan/appen så loggas man in automatiskt, om inte LW loggade ut och hade tagit bort ”minns lösenord” (vilket generellt är ovanligt).

Så datorn eller mobilen är kanske släppt av polisen?! Alltså tror jag inte att det är nått att gå i spinn över just nu när vi inte har mer fakta.

Det kan ju lika gärna vara polisen som har startat datorn eller mobilen
och öppnat hemsidan/appen och loggats in automatiskt.
Citera
2018-10-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det kan ju lika gärna vara polisen som har startat datorn eller mobilen
och öppnat hemsidan/appen och loggats in automatiskt.
Självklart, mwn borde inte det gjorts för läääääänge sedan?!

Jag backar nog på att polisen inte fått info om LW:s meddelanden på geocaching.

Man kan välja när man skickar ett meddelande om det ska gå till mottagarens e-post eller bara i appen.
Citera
2018-10-09, 09:43
Medlem
Citat:
Självklart, mwn borde inte det gjorts för läääääänge sedan?!

Jag backar nog på att polisen inte fått info om LW:s meddelanden på geocaching.

Man kan välja när man skickar ett meddelande om det ska gå till mottagarens e-post eller bara i appen.

Ja det känns som det borde vara gjort tidigt.
Har du någon info eller tankar om mello mysten,GC6CKK4, cachen som det ska har varit bråk runt nyligen?
Där HD loggat, LW raderat, LW mördats och HD återigen har loggat, kan du bekräfta något?

Vore otroligt osmakligt om, som mina källor säger, att HD blivit vägrad loggen av LW men loggat den igen efter mordet.
Citera
2018-10-09, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja det känns som det borde vara gjort tidigt.
Har du någon info eller tankar om mello mysten,GC6CKK4, cachen som det ska har varit bråk runt nyligen?
Där HD loggat, LW raderat, LW mördats och HD återigen har loggat, kan du bekräfta något?

Vore otroligt osmakligt om, som mina källor säger, att HD blivit vägrad loggen av LW men loggat den igen efter mordet.
Jag har ingen aning faktiskt.
Men loggtexten ser identisk ut som andra splitloggar. Hon skriver ut att hon inte var med vid loggningen.

Har svårt att tro att groundspeak lägger tillbaka en logg på det sättet.
Så hon kan återloggat den sen. Hon kan ju varit förbi cachen senare och därmed berättigad till loggning enligt konstens alla regler. Det man i så fall kan gälla om är datum och FTF, om man är lagd åt det hållet.

Frågan är vem och hur man hittade att en logg skulle raderas och sedan återloggas.
En cache mitt i allt som försvinner och sen återuppstår. Vem kom med uppgiften och hur kom hen på det? Låter extremt långsökt.
Citera
2018-10-09, 10:17
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning faktiskt.
Men loggtexten ser identisk ut som andra splitloggar. Hon skriver ut att hon inte var med vid loggningen.

Har svårt att tro att groundspeak lägger tillbaka en logg på det sättet.
Så hon kan återloggat den sen. Hon kan ju varit förbi cachen senare och därmed berättigad till loggning enligt konstens alla regler. Det man i så fall kan gälla om är datum och FTF, om man är lagd åt det hållet.

Frågan är vem och hur man hittade att en logg skulle raderas och sedan återloggas.
En cache mitt i allt som försvinner och sen återuppstår. Vem kom med uppgiften och hur kom hen på det? Låter extremt långsökt.

Du har missat en del, jag har fått trovärdiga uppgifter om att HD blev galen på LW när hon tog bort HDs logg, samt att SD då hotat LW med uteslutning.
Jag talar såklart inte om källan, varför frågar du jämt om vem det är?
Källan har haft alla rätt hittills om uppgifter, är insatt och mycket trovärdig.

Vad är det som låter långsökt? Det finns mycket runt detta med huvudpersonernas geocaching som inte är normalt. Bla den mani de uppvisar och fuskandet, fejkloggar osv.
Inte så att det ensamt kan vara ett motiv till mordet, men det kan mycket väl elda på en redan av otrohet och misshandel infekterad relation.
Citera
2018-10-09, 10:29
Medlem
Apropå återkommande diskussioner om användares trovärdighet baserat på språkkunnighet:

Den här överlägsna stilen på Flashback med språkbruk.....
Många slänger sig med så fina ord de bara kan, klankar ner på stavning osv.
Irrelevant!

Man kan komma från ett annat land! Då ser arbetsgivare mellan fingrarna ang skrift. Man skriver på ett visst sätt på jobbet dessutom, så där lär sig invandrare, dyslektiker, mindre språkkunniga att skriva korrekta fraser.
Det finns läkare som skriver dålig svenska normalt, men jargongen i journaler är på ett visst sätt, så där skriver de förståeligt.

Jag har haft en superduktig chef, svenskfödd, som klarade allt med bravur, utom just att stava rätt, kommatera osv.

Nej, om smulrton82 eller hur det nu var felstavat 😁 hade hävdat att hon var professor i kriminalpsykologi så hade jag inte trott på h#n. Däremot kan ju en granne ha viktiga iakttagelser men urusel svenska.
Det beror på VAD folk säger.
Citera
2018-10-09, 10:34
Medlem
Citat:
(Förkortat inlägg)
...
Vad är det som låter långsökt? Det finns mycket runt detta med huvudpersonernas geocaching som inte är normalt. Bla den mani de uppvisar och fuskandet, fejkloggar osv.
Inte så att det ensamt kan vara ett motiv till mordet, men det kan mycket väl elda på en redan av otrohet och misshandel infekterad relation.

Håller helt med! Allt som rör geocaching är intressant så länge som SD är MGM.
Tycker den här uppgiften om loggtjafset är synnerligen intressant t o m.
Citera
2018-10-09, 10:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja, en vittnesiakttagelse från en 70 årig kvinna.
Några mer vittnen också i form av två tonårstjejer tror jag det var också.

Damen har inte hört bara sett en person.
Två tonårstjejer som kom leandes med cyklar har ännu inte hittats.
Citera
2018-10-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Damen har inte hört bara sett en person.
Två tonårstjejer som kom leandes med cyklar har ännu inte hittats.
Okej.
Det verkar ta tid denna förundersökning.
Citera
2018-10-09, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tycker mig se variationer i språkbruket, en del är lättlästa
medans dom flesta är lite knepigare, undrar varför

För min egen del känner jag ingen oro över den "knepigare" meningsbyggnad och språkbruk ni talar om...

Att arbeta med människor i olika vårdande yrken kräver inte att man för sig i skrift likt tex. en journalist. Tro mig, jag har sett riktiga skräckexempel där vuxna blandar stora och små bokstäver, chefer inom omsorg, som skriver oläsbara informationsbrev m.m.

Jag hoppas och räknar med att TinnaMinna använder medvetet slarv 😊 (Leka svensklärare får vi andra göra på fritiden utanför denna tråd.)
Citera
2018-10-09, 11:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du har missat en del, jag har fått trovärdiga uppgifter om att HD blev galen på LW när hon tog bort HDs logg, samt att SD då hotat LW med uteslutning.
Källan har haft alla rätt hittills om uppgifter, är insatt och mycket trovärdig.

Funderar lite på om källan själv har sett/hört att HD blev galen av att loggen plockats bort eller om det var via SD (eller någon annan) den uppgiften kom? Du fattar vad jag far efter, att kanske blev HD visserligen irriterad, men det var SD som blev "galen"? Att han använde detta som en grej att hota LW med.

Irritationen från SD kanske inte låg fullt så mycket i loggningarna egentligen, utan grunden låg i den konflikt de hade runt den konflikt de hade runt den ojämna relationen?

Att SD använder de tillhyggen han kan för att komma/klämma åt LW på alla plan. Med vilka metoder som helst.

Tänker lite på att det verkar konstigt att SD "lägger sig i" detta. HD är väl en vuxen kapabel person som själv kan ta upp detta med LW?

Ursäkta om det framkommit tidigare, har inte hängt med riktigt i dessa inlägg om loggningarna.
Citera
2018-10-09, 11:07
Medlem
Citat:

Som jag skrev, att hitta en logg mitt i alla andra som försvinner är i stort sett omöjligt, om man inte haft den på bevakning eller liknande. Eller att LW sagt ”nu har jag raderat hemnes logg på den cachen”, vilket jag med har svårt att tro.
LW sökte kontakt och vänskap med HD. Hon visste att hon och dom gjort fel och bad om förlåtelse. Då raderar man inte loggar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in