2018-10-09, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Hur vet ni att ingen försökte nå henne eller reagerade tidigare. Jag hade mitt sista samtal med henne den 17 augusti och vi hade en tät kontakt. Jag blå och vet fler med mig som reagerade tidigt. Men pga avstånd så går det inte alltid att göra så mycket.
Det hela är mycket sorgligt för många.
Min enda önskan i detta är att Tess nu få vila i frid ♡
jo förstår att de är svårt när det är avstånd.vet du exakt vad som stod i hennes sista fb inlägg? Var de det som gjorde att folk trodde att hon ville vara ifred? Jo må hon vila i frid 🙏👼jag kände inte henne men är jätte berörd och tänker på henne 😔
Citera
2018-10-09, 11:03
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Tror ni kan släppa L helt.
Ok. Jag har inte trott att hon är inblandad i försvinnandet på nåt vis. Jag försöker bara hitta om det kan finnas någon logisk förklaring till att hon varit i området frivilligt utan att ha blivit utsatt för brott av någon för henne känd person.
Citera
2018-10-09, 11:07
Medlem
Linxieloos avatar
Vilket datum var det hon la upp meddelandet om att hon behövde egentid? Det är möjligt att det stått i tråden men att det drunknat bland spunkankor och dyl. Överhuvudtaget skulle det vara intressant med en tidslinje av de sista livstecknena från henne.
Citera
2018-10-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Hon har inte varit intressant för folk i tråden tidigare eftersom ingen nämnt att T angett både P och L som syster på Facebook, men T kanske gjort så även med andra?

Hon hade länge en radda med sådana, ja.
Citera
2018-10-09, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Reagerar också lite över att det tog så pass lång tid innan hon anmäldes försvunnen. Men även över att man anger Facebookinlägget 18 augusti som sista kontakt.. Funderar på när någon träffade henne senast? Alternativt pratade med henne i telefon, eller såg henne på stan? (alltså sista icke digitala kontakt)
Ber om ursäkt om jag missat att detta redan har framkommit i tråden.

Det här är intressanta och bra frågor. Kan inte bidra med något själv men citerar så att chansen ökar lite att inlägget blir läst av någon som kan svara. Det fetade är intressant ur perspektivet att det finns uppgiter om att andra personer än T ibland haft tillgång till hennes sociala media-konton.

Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Hur vet ni att ingen försökte nå henne eller reagerade tidigare. Jag hade mitt sista samtal med henne den 17 augusti och vi hade en tät kontakt.

Tack för bra info. Var det ett 'riktigt' samtal du hade den 17/8 eller var det en chat? Bara dubblelkollar.

Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Vilket datum var det hon la upp meddelandet om att hon behövde egentid? Det är möjligt att det stått i tråden men att det drunknat bland spunkankor och dyl. Överhuvudtaget skulle det vara intressant med en tidslinje av de sista livstecknena från henne.

Ja, och att få bättre klarhet i exakt vad som räknas som ett livstecken.
Citera
2018-10-09, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Ok, förstår. Du får inte ta det som att jag ifrågasätter dig, för så menar jag det inte.
Tycker det är konstigt om det är så att någon gjort henne illa men att du som umgåtts med henne på sista tiden inte har en 'misstänkt' för det. Om det inte är något helt slumpvis som kommit från ingenstans borde de i hennes omgivning märkt om hon kände sig hotad och orolig och vad som i så fall låg bakom.

Edit; hade hon haft pojkvänn, sambo eller man skulle han varit överst på listan och i de flesta fall med rätta. Nu var det inte så, så någonting mer ovanligt än så kanske ligger bakom.
Tess sökte sig till nya kompisar senare delen av sommaren och jag har ingen koll på dom.
Citera
2018-10-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskenth
Tess sökte sig till nya kompisar senare delen av sommaren och jag har ingen koll på dom.

Tack för svar, det förklarar saken.
Kanske finns det någon dålig person bland dessa nya kompisar då.

Vet du något alls om dem? Typ var de lokala, från Kallhäll med omgivningar?
Citera
2018-10-09, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Tack för svar, det förklarar saken.
Kanske finns det någon dålig person bland dessa nya kompisar då.

Vet du något alls om dem? Typ var de lokala, från Kallhäll med omgivningar?
Vet inte vilka det var alls.
Citera
2018-10-09, 14:24
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Skärmdump på hennes sista inlägg på fejjan?
Citera
2018-10-09, 15:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Skärmdump på hennes sista inlägg på fejjan?

Om du inte får skärmdump, detta har sagts i tråden förut:

"4. Ett sista missat samtal till sin granne. Känns som ett sista försök till hjälp?"
(FB) Therese 44 år Kallhäll.

Och enligt Spunkankan (som ibland faktiskt lämnar bra uppgifter mitt i röran):

" 3 Den 18 augusti skriver Tess en hel del på sin fb sida som gör att släkt och vänner litar på att hon vill ha lite tid för sig själv, ja hon skriver inte så, men för att ni ska förstå så skriver jag så. Men det tyder inte på att Tess mådde dåligt, tvärtom, hon skulle göra något som hon sedan kulle tala om för oss. Mer kan jag inte skriva, för detta får polisen kolla upp."
Citera
2018-10-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

"4. Ett sista missat samtal till sin granne. Känns som ett sista försök till hjälp?"

" 3 Den 18 augusti skriver Tess en hel del på sin fb sida som gör att släkt och vänner litar på att hon vill ha lite tid för sig själv, ja hon skriver inte så, men för att ni ska förstå så skriver jag så. Men det tyder inte på att Tess mådde dåligt, tvärtom, hon skulle göra något som hon sedan kulle tala om för oss. Mer kan jag inte skriva, för detta får polisen kolla upp."

Jag uppfattar inte det senaste inlägget som att hon vill vara ifred. Jag uppfattar det mer som att hennes fb-vänner ska vänta tålmodigt eller nåt i den stilen på att få höra hennes senaste grej hon hållt på med. (vet inte hur detaljerat vi får skriva om fbinlägg)
Citera
2018-10-09, 17:15
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Tack. Tycker då det är märkligt att ingen vill dela från hennes vägg. Vill man inte få fram vad som hände? Finns otroligt duktiga detektiver på flashan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in