2018-08-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Det har inte varit rättegång. Polisen vet att Hessle gjorde det men anser inte att bevisen skulle hålla. Själv tycker jag det är fel att inte ens försöka.

Alltså ännu en i raden av dåliga förundersökningar från dalapolisen ?
Citera
2018-08-02, 20:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kom inte med ditt jävla sossetrams snälla du. Det finns mer än tillräckligt bara på det som är allmänt känt. skandal att mördaren får gå fri.
Där argumenten tar slut tar förolämpningarna vid. Om polisen och åklagaren inte anser att bevisen håller får åklagaren inte åtala, oavsett vad som är allmänt känt.
Citera
2018-08-05, 20:20
Medlem
Citat:
Kom inte med ditt jävla sossetrams snälla du. Det finns mer än tillräckligt bara på det som är allmänt känt. skandal att mördaren får gå fri.

Igen då. Tror du den misstänkte hade blivit dömd om han åtalats?
Citera
2018-08-06, 19:59
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Igen då. Tror du den misstänkte hade blivit dömd om han åtalats?
Svar JA. Med det man har idag, det som är känt räcker till en fällande dom. Han har blivit iaktagen före mordet i närheten av Pernilla, hans DNA finns på brottsplatsen, när han blir konfronterad om detta så avslöjas det att han ljuger, och det kanske viktigaste beviset, han blir iakttagen och igenkänd när han är på väg ifrån brottsplatsen vid 06:15 , strax före det att branden upptäcks. Jag rekommenderar er som är tveksamma att titta på dokumentären med FBI-gubben om detta fall, där framgår med all tänkbar tydlighet att han är skyldig och borde ha dömts. Det är skamligt att Sverige inte lagför mördare när möjligheterna finns, det är inte värdigt ett land som gärna vill göra anspråk på att vara "en rättsstat".
Citera
2018-08-06, 20:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Svar JA. Med det man har idag, det som är känt räcker till en fällande dom. Han har blivit iaktagen före mordet i närheten av Pernilla, hans DNA finns på brottsplatsen, när han blir konfronterad om detta så avslöjas det att han ljuger, och det kanske viktigaste beviset, han blir iakttagen och igenkänd när han är på väg ifrån brottsplatsen vid 06:15 , strax före det att branden upptäcks. Jag rekommenderar er som är tveksamma att titta på dokumentären med FBI-gubben om detta fall, där framgår med all tänkbar tydlighet att han är skyldig och borde ha dömts. Det är skamligt att Sverige inte lagför mördare när möjligheterna finns, det är inte värdigt ett land som gärna vill göra anspråk på att vara "en rättsstat".
Menar du TV4:s Svenska fall för FBI? Den serien var rena dyngan, där gubbarna följde exakt i polisens fotspår utan att redovisa vad som talade mot dess teori. (FB) Svenska fall för FBI - En TV-serie om kalla fall
Citera
2018-08-29, 12:26
Medlem
DouglasKenneths avatar
Vad gör den misstänkte FH idag? Han är skriven på sina föräldrars adress i Avesta, bor han där också?
Han kan väl inte vara så populär på orten skulle jag gissa.
Citera
2018-10-08, 23:12
Medlem
holmen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Han rör sig i skogarna runt Nybytorp/Tråbacken.
På kvällar och nätter efter mörkrets inbrott.

Hej!
Hur vet du det här? Och kan du vara mer specifik? Vad är det för ställe, och vad har han för anknytning dit? Hur menar du rör sig i skogarna?
Citera
2018-10-09, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmen87
Hej!
Hur vet du det här? Och kan du vara mer specifik? Vad är det för ställe, och vad har han för anknytning dit? Hur menar du rör sig i skogarna?

Ibland när jag rastar hundarna i skogarna runt vattentornet i centrala Avesta så ser jag honom. Andra personer har också sett honom. Han promenerar på stigarna, aldrig på elljusspåret och aldrig dagtid. Vissa gånger har jag sett honom även i skogarna runt Avesta OK:s stuga (Tråbacken).

Jag ser honom aldrig på någon annan plats och detsamma gäller för mina bekanta.

Några av mina vänner har slutat motionera kvällstid i elljusspåret för de tycker det är obehagligt att han befinner sig i terrängen runt omkring.

Anknytningen han har är väl troligen den att han bor hos föräldrarna som har hus i nära anslutning till de skogarna.
Citera
2018-10-09, 21:05
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ibland när jag rastar hundarna i skogarna runt vattentornet i centrala Avesta så ser jag honom. Andra personer har också sett honom. Han promenerar på stigarna, aldrig på elljusspåret och aldrig dagtid. Vissa gånger har jag sett honom även i skogarna runt Avesta OK:s stuga (Tråbacken).

Några av mina vänner har slutat motionera kvällstid i elljusspåret för de tycker det är obehagligt att han befinner sig i terrängen runt omkring.

Anknytningen han har är väl troligen den att han bor hos föräldrarna som har hus i nära anslutning till de skogarna.

Antar att det inte är så trevligt att röra sig bland så mycket folk när hela världen tror att han har dödat Pernilla. Skogen ger honom säkerligen andrum från alla människor. Han är oskyldig tills han är dömd. Går det inte att dömma honom kan någon annan vara skyldig.
Citera
2018-10-10, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Antar att det inte är så trevligt att röra sig bland så mycket folk när hela världen tror att han har dödat Pernilla. Skogen ger honom säkerligen andrum från alla människor. Han är oskyldig tills han är dömd. Går det inte att dömma honom kan någon annan vara skyldig.

Kanske det.....men folk glömmer inte heller de brott han har begått och blivit dömd för och det kanske också är en orsak till att mörker, tallar och granar lockar honom.
Citera
2018-10-11, 11:32
Medlem
holmen87s avatar
Citat:

Mycket obehagligt, det är ju bara en tidsfråga innan han gör något igen. Förmodligen en tickande bomb. Så är det ju bara. Varför skulle han helt plötsligt sluta? Att han åkte dit och blev dömd, och för att han vet att alla vet omständigheterna runt Pernillamordet kanske kan få honom att hålla sig lite längre, men rätt som det är kommer det bli outhärdligt för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten

Fast han är ju som sagt dömd sexualförbrytare. Och lägg då till att han kan knytas till Pernillas lägenhet och vittnen kan peka ut honom från den aktuella platsen både före och efter mordet.
Citera
2018-10-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmen87
Mycket obehagligt, det är ju bara en tidsfråga innan han gör något igen. Förmodligen en tickande bomb. Så är det ju bara. Varför skulle han helt plötsligt sluta? Att han åkte dit och blev dömd, och för att han vet att alla vet omständigheterna runt Pernillamordet kanske kan få honom att hålla sig lite längre, men rätt som det är kommer det bli outhärdligt för honom.

Fast han är ju som sagt dömd sexualförbrytare. Och lägg då till att han kan knytas till Pernillas lägenhet och vittnen kan peka ut honom från den aktuella platsen både före och efter mordet.

Vi är många som delar dina tankegångar.

Tillägg: han är tidigare dömd även för misshandel (och rattfylla).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in