2018-05-13, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anelaxa
Den informationen går att hitta på youtube om du söker på "Svenska fall för FBI (Mordet på Pernilla Theorin 2006)" 39:10 så pratar dom om vad FH hade på sig för kläder den kvällen!

Länkar också videon:

https://www.youtube.com/watch?v=EEWbOVlFISI

Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Tack!👍
Ska genast titta.

Synd! De nämner att han var festklädd; jeans, skjorta och kavaj men inga färger 😕
Citera
2018-06-24, 21:15
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shosha
Bilder på jäveln?

Har just sett "Svenska fall för FBI" på TV12 och Mark Safarik (FBI) och Bosse Åström gör en utmärkt utredning av fallet. Pernilla Theorin blev mördad av Mr X 2006, ingen tvekan om det! DNA placerar honom i Pernillas lägenhet och ett vittne som känner honom mycket väl ser honom tidigt på morgonen promenera i närheten av P.T:s bostad. Utredarna var helt säkra på sin sak, tragiskt att han inte blivit dömd för brottet.
Citera
2018-06-24, 21:30
Medlem
Slö kolla på tvn och fick på svenska fall för FBI om just detta mord.
Då det gick på 12 antar jag det är en repris.

Så vad har hänt sen programmet sänts första gången ?..
Citera
2018-07-29, 12:52
Medlem
PrincessMalices avatar
FH bor hos sina föräldrar och går tydligen aldrig ut. Det sägs att hans mamma åker till Hedemora för att handla för hon inte vill visa sig på stan. Jag tror att FH skulle må bättre av att erkänna. Nu har han inget liv...fast det är ju iofs ett straff i sig.
Citera
2018-07-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessMalice
FH bor hos sina föräldrar och går tydligen aldrig ut. Det sägs att hans mamma åker till Hedemora för att handla för hon inte vill visa sig på stan. Jag tror att FH skulle må bättre av att erkänna. Nu har han inget liv...fast det är ju iofs ett straff i sig.

Ålder på FH ?
Citera
2018-07-31, 00:32
Medlem
holmen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Ålder på FH ?

Född -75 om jag inte missminner mig!

Någon som vet mer om honom eller brukar se honom i Avesta? Det bör snackas mer om honom så att folk inte glömmer bort honom, då kommer han undan för lindrigt. Jag bor i Avesta och ser jag honom på stan ska jag påminna honom om att han aldrig blir fri.

Han läser sannerligen den här tråden också!
Citera
2018-08-01, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmen87

Någon som vet mer om honom eller brukar se honom i Avesta? Det bör snackas mer om honom så att folk inte glömmer bort honom, då kommer han undan för lindrigt. Jag bor i Avesta och ser jag honom på stan ska jag påminna honom om att han aldrig blir fri.

Han rör sig i skogarna runt Nybytorp/Tråbacken.
På kvällar och nätter efter mörkrets inbrott.
Citera
2018-08-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmen87

Visste inte ens det varit rättegång mot någon i detta fall.
Citera
2018-08-01, 19:42
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Visste inte ens det varit rättegång mot någon i detta fall.
Det har inte varit rättegång. Polisen vet att Hessle gjorde det men anser inte att bevisen skulle hålla. Själv tycker jag det är fel att inte ens försöka.
Citera
2018-08-01, 20:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Det har inte varit rättegång. Polisen vet att Hessle gjorde det men anser inte att bevisen skulle hålla. Själv tycker jag det är fel att inte ens försöka.
Nej, man får inte försöka. Åklagaren får väcka åtal bara om hen på objektiva grunder bedömer att det finns tillräckliga bevis för att den misstänkta har begått ett brott.
BrB 15:5 3 st:
Citat:
Den som väcker åtal ehuru han icke har sannolika skäl därtill, dömes för obefogat åtal till böter eller fängelse i högst sex månader.
Citera
2018-08-01, 20:54
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, man får inte försöka. Åklagaren får väcka åtal bara om hen på objektiva grunder bedömer att det finns tillräckliga bevis för att den misstänkta har begått ett brott.
BrB 15:5 3 st:
Kom inte med ditt jävla sossetrams snälla du. Det finns mer än tillräckligt bara på det som är allmänt känt. skandal att mördaren får gå fri.
Citera
2018-08-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Kom inte med ditt jävla sossetrams snälla du. Det finns mer än tillräckligt bara på det som är allmänt känt. skandal att mördaren får gå fri.

Tror du den misstänkte hade blivit dömd om han åtalats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in