2018-10-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Menar du att polisen gjorde en husrannsakan redan på tisdagen hos HD?

Varför inte? Affären med SD gjorde att hon hade motiv och borde kollas upp.
Citera
2018-10-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej eller så sov hon sent då hon ägnat natten till att tvätta kläder och städa undan spår

Ja, kanske också därför. Med sömntablett isåfall gissar jag.
Citera
2018-10-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Det börjar se väldigt märkligt ut för HD.

Folk i tråden tycker MH blev galen efter Ulfs dumpning, tänk då vad HD skulle kunna känna gentemot Lena bakom kulisserna.
"Fanskapet" raderar t o m hennes loggar!
Mer kränkande kan det nog inte bli!
Kanske lämnade LW och SD huset för att möta upp HD och diskutera något cacherelaterat krångel efter vikbolandstrippen och bägaren rann över.

Dock tror jag fortfarande SD gjort det själv, men nog tusan har HD motiv så det räcker till!

Finns det uppgifter att detta stämmer eller var det en spekulation att hon raderat loggar?
Citera
2018-10-08, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag har dessvärre mina tvivel om den saken, men det gör samtidigt tråden intressant.

Ja självklart, alla är INTE precis det de utger sig för att vara, långt ifrån.
Det är tydligt att både MGM och de flesta i hans krets läser här, men i vilken omfattning de skriver är oklart.
Det var ett inlägg från någon användare om SDs FTF streak som brutits av att en CO raderat hans logg, bara några dagar senare var hans logg återinsatt av Groundspeak, men den användaren har inte skrivit något mer.
Lustigt inspel minst sagt.
Så räkna med att vissa användare har en annan agenda än du själv, så var mycket försiktig med vad du avslöjar och till vem.
Citera
2018-10-08, 13:37
Medlem
Citat:
Varför inte? Affären med SD gjorde att hon hade motiv och borde kollas upp.
Att hon har motiv, möjlighet och kapacitet tvivlar jag inte på. Och med det bör hon ha kontrollerats.

Men redan på tisdagen? Nja, det tvivlar jag på. Det var SD som togs in på förhör och HD hördes upplysningsvis på tisdagen.

Hon har aldrig nämnt att hon haft husrannsakan hos sig eller varit med om det (om hon bodde i stuga eller hos SD). Hos SD kan vi bortse ifrån kom jag på nu, hans hem spärrades väl av medan dom var i England?
Citera
2018-10-08, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Finns det uppgifter att detta stämmer eller var det en spekulation att hon raderat loggar?

Jag fick uppgiften att på Mello-mys(t) GC6CKK4, hade HD loggat och LW raderat. HD blev skitarg på LW och SD hotade LW med uteslutning från groundspeak.
Uppgiften säger att LW stod på sig, men efter mordet har HD gått in och loggat den igen.

Ytterligare av intresse kan vara att NÅGON loggat in på LWs geocahe konto igår, på Softpocahontas... och det var inte LW iallafall.

Softpocahontas
Premium
Senast besökt 7.10.2018

Ända tills nu har det stått 14.05.2018, så frågan är om vi kommer att få se loggar ändrade, försvinna ihop med bilder och annat!
Citera
2018-10-08, 13:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
polisen har troligen även tillgång till nick och kan göra inlägg

Det undrar jag.
Om någon som varit involverad i brottet skrivit här innan husrannsakan gjordes, kan man på enheten förstås se om den använts i tråden. Men att få ett konto här tar väl några dagar och om personen inte hade konto innan, så det utesluter väl just den/dessa enheter isf.

Och värdet av det som skrivs här (av direkt involverad) borde i stort sett vara noll om man ska se vilket bevisvärde det skulle ha i en förundersökning/rättegång? Här kan man ju inte lite på att någon talar sanning, dvs man kan alltså hävda att man ljög om det som man skrivit här.

Möjligen kan polisen få några tips som några flitiga grävare har grävt fram från t ex geocachngsidorna.
Citera
2018-10-08, 13:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag fick uppgiften att på Mello-mys(t) GC6CKK4, hade HD loggat och LW raderat. HD blev skitarg på LW och SD hotade LW med uteslutning från groundspeak.
Uppgiften säger att LW stod på sig, men efter mordet har HD gått in och loggat den igen.

Ytterligare av intresse kan vara att NÅGON loggat in på LWs geocahe konto igår, på Softpocahontas... och det var inte LW iallafall.

Softpocahontas
Premium
Senast besökt 7.10.2018

Ända tills nu har det stått 14.05.2018, så frågan är om vi kommer att få se loggar ändrade, försvinna ihop med bilder och annat!
Polisen?
Citera
2018-10-08, 13:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Att HD ringde jobbet och sjukanmälde sig den 14:de är ju tveklöst lite intressant. Det vore mer intressant att vet huruvida SD arbetade den 14:de eller inte. Någon som kan svara på detta?

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En annan fråga; Vet någon varifrån SD hämtades till förhör? Arbetet eller ifrån hemmet?

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Första ggn i hemmet har jag hört. Inget bekräftat.

Enligt Expressen.se:
Chefen bekräftar att mannen åkte på semester i anslutning till Lena Wesströms försvinnande. Han uppger att det var en planerad semester.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mannens-beslagtagna-bil-bargades-fran-arlanda/

Litet vagt skrivet "i anslutning till LW's försvinnande", men gissningsvis hade SD semester redan den 14/5, eftersom det var en måndag och oftast tar man väl ut hela veckor när man lägger in sin semesterplanering (särskilt inför en längre resa för att hinna packa etc).

Huruvida han ägnade sig åt packande eller annat dagtid den 14:e är nog litet mer oklart i dagsläget

Utifrån chefens uttalande tippar jag på att han den 15 maj befann sig i hemmet då han hämtades till förhör första gången.
Citera
2018-10-08, 14:02
Medlem
Citat:

Softpocahontas
Premium
Senast besökt 7.10.2018

Obehagligt!
Citera
2018-10-08, 14:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Softpocahontas
Premium
Senast besökt 7.10.2018

Detta är väldigt intressant.

Eftersom det hela tiden fram tills nu har visat den 14 maj som hennes senaste inloggningsdatum.

Frågan är i så fall vem som gjort det, samt hur länge hennes logghistorik kommer att finnas kvar framöver
Citera
2018-10-08, 14:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Det börjar se väldigt märkligt ut för HD.

Folk i tråden tycker MH blev galen efter Ulfs dumpning, tänk då vad HD skulle kunna känna gentemot Lena bakom kulisserna.
"Fanskapet" raderar t o m hennes loggar!
Mer kränkande kan det nog inte bli!
Kanske lämnade LW och SD huset för att möta upp HD och diskutera något cacherelaterat krångel efter vikbolandstrippen och bägaren rann över.

Dock tror jag fortfarande SD gjort det själv, men nog tusan har HD motiv så det räcker till!

Motiv kan flera ha haft.
Men att mörda, det är inte lika många som kan.
Ännu färre som gör det.
Det behöver inte alls vara den som har haft det (i våra ögon) det största motivet.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in