2018-10-08, 14:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Polisen?

Ja det hoppas jag tamejfan verkligen! Annars hoppas jag dom har koll på tråden! Innan MGM eventuellt raderar viktig information. Jag tror Geocacharna ifråga om allt! Här handlar det ju inte enkom om deras enorma tävlings-egon utan om utan eventuella bevis.
Citera
2018-10-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det undrar jag.
Om någon som varit involverad i brottet skrivit här innan husrannsakan gjordes, kan man på enheten förstås se om den använts i tråden. Men att få ett konto här tar väl några dagar och om personen inte hade konto innan, så det utesluter väl just den/dessa enheter isf.

Och värdet av det som skrivs här (av direkt involverad) borde i stort sett vara noll om man ska se vilket bevisvärde det skulle ha i en förundersökning/rättegång? Här kan man ju inte lite på att någon talar sanning, dvs man kan alltså hävda att man ljög om det som man skrivit här.

Möjligen kan polisen få några tips som några flitiga grävare har grävt fram från t ex geocachngsidorna.

I spaning ingår nog även sociala medier. De kan ha färdiga nick sedan tidigare för att bevaka brott och de kan skapa nya under tiden. Men precis som du säger kan de inte nyttja den information som de erhåller här som bevis.
Citera
2018-10-08, 14:10
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag fick uppgiften att på Mello-mys(t) GC6CKK4, hade HD loggat och LW raderat. HD blev skitarg på LW och SD hotade LW med uteslutning från groundspeak.
Uppgiften säger att LW stod på sig, men efter mordet har HD gått in och loggat den igen.
...

Jag fokuserar på den här delen av ditt inlägg. LW har som CO alltså raderat HD:s logg på LW:s burk? Men även om man är CO är det väl lite väl sniket att lägga sig i vem som loggat rättvist, om denne verkligen har varit där själv? Det låter så småaktigt att jag inte riktigt kan förstå det. Geocachare verkar ha lika olika syn på fuskande som andra, sporten i sig verkar inte föra med sig någon tvångsmässig rättvisa och alla förhåller sig till regler på olika sätt. Om LW har raderat att HD har loggat låter det märkligt. Är förklaringen att LW har en millimeterrättvisa i det här avseendet (verkar inte så när hon loggat för egen del) eller ville hon nita till HD när hon kunde?

Är det inte ovanligt att andras loggar raderas av CO? Vad handlar det om? Har följt tråden men har fortfarande latens i förståelse om geocaching.
Citera
2018-10-08, 14:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Detta är väldigt intressant.

Eftersom det hela tiden fram tills nu har visat den 14 maj som hennes senaste inloggningsdatum.

Frågan är i så fall vem som gjort det, samt hur länge hennes logghistorik kommer att finnas kvar framöver

Polis?
Citera
2018-10-08, 14:14
Medlem
Citat:
Jag fick uppgiften att på Mello-mys(t) GC6CKK4, hade HD loggat och LW raderat. HD blev skitarg på LW och SD hotade LW med uteslutning från groundspeak.
Uppgiften säger att LW stod på sig, men efter mordet har HD gått in och loggat den igen.

Ytterligare av intresse kan vara att NÅGON loggat in på LWs geocahe konto igår, på Softpocahontas... och det var inte LW iallafall.

Softpocahontas
Premium
Senast besökt 7.10.2018

Ända tills nu har det stått 14.05.2018, så frågan är om vi kommer att få se loggar ändrade, försvinna ihop med bilder och annat!

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Polisen?

På en Söndag?
Är väldigt förvånad att de isåfall inte gjort det tidigare, sedan är det ett enormt material att gå igenom, tusentals bilder och bokvis med skrift.
Men jag ska hålla koll på så att inte några loggar läggs till eller försvinner, men det kommer inte att synas huruvida någon ändrar och redigerar.

Så vem skulle kunna eller ha listat ut hennes lösen? Och vem skulle gå in där och varför, i vilket syfte?
Citera
2018-10-08, 14:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Ytterligare av intresse kan vara att NÅGON loggat in på LWs geocahe konto igår, på Softpocahontas... och det var inte LW iallafall.

Softpocahontas
Premium
Senast besökt 7.10.2018

Ända tills nu har det stått 14.05.2018, så frågan är om vi kommer att få se loggar ändrade, försvinna ihop med bilder och annat!

Oroväckande, med tanke på helgens diskussioner i tråden. Kanske dags för ett samtal till polisen igen? Ifallifall...
Citera
2018-10-08, 14:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
I spaning ingår nog även sociala medier. De kan ha färdiga nick sedan tidigare för att bevaka brott och de kan skapa nya under tiden. Men precis som du säger kan de inte nyttja den information som de erhåller här som bevis.

Nej, att de är inne i trådar, det utesluter jag inte.
Det finns en del flashbackare som har följt många mordtrådar och läst många FUP. En del påstår att det framgått ibland att polisen läst och följt trådar. Så det kan väl stämma. Möjligt det kan komma upp saker som man kan kolla upp som har värde.

Själv har jag bara läst ett fåtal FUP. Det som har framgått i dessa har varit mest att anhöriga/vänner har läst i trådarna. Många har blivit väldigt oroade och illa berörda av det som skrivits.
Citera
2018-10-08, 14:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
På en Söndag?
Är väldigt förvånad att de isåfall inte gjort det tidigare, sedan är det ett enormt material att gå igenom, tusentals bilder och bokvis med skrift.
Men jag ska hålla koll på så att inte några loggar läggs till eller försvinner, men det kommer inte att synas huruvida någon ändrar och redigerar.

Så vem skulle kunna eller ha listat ut hennes lösen? Och vem skulle gå in där och varför, i vilket syfte?

Vem har hon coachat mest med...? SD och JG (med sina geocachkontakter) är ju givna på misstänktlistan, och såklart HD.
Dom tre har ju mest att förlora pga av sitt fuskande och sin klåfingrighet. Jag hoppas verkligen farbror blå kollar upp detta.
Citera
2018-10-08, 14:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Eftersom datum bestäms av den som själv lägger in loggtexten, så ser man inte när HD de facto har skrivit in den, eftersom själva loggtexten anger 2016-03-12.

Men om man läser både HD's och SD's loggtexter (plus tittar på SD's bilder) kan man själv bilda sig en uppfattning huruvida HD verkligen var på plats rent fysiskt - eller om hon "åkt snålskjuts" på makens FTF-logg

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-08 kl. 14:31.
Citera
2018-10-08, 14:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, att de är inne i trådar, det utesluter jag inte.
Det finns en del flashbackare som har följt många mordtrådar och läst många FUP. En del påstår att det framgått ibland att polisen läst och följt trådar. Så det kan väl stämma. Möjligt det kan komma upp saker som man kan kolla upp som har värde.

Själv har jag bara läst ett fåtal FUP. Det som har framgått i dessa har varit mest att anhöriga/vänner har läst i trådarna. Många har blivit väldigt oroade och illa berörda av det som skrivits.

Jag har läst många fup under mina år här. Och det har väldigt ofta visat sig att dom haft koll på såväl misstänktas aktiviteter på sociala medier som tråden i ”nätforumet Flashback” :-)
Citera
2018-10-08, 14:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fb70a73f-c148-43b7-a01d-5a23287911b7&IID=f87eebf4-b87b-4920-b607-c6167e5f54c3

Kom plötsligt ihåg denna bild från LWs geocachinglogg.
Citera
2018-10-08, 14:32
Medlem
Citat:
På en Söndag?

Kan du inte ringa polisen och berätta att det är aktivitet på hennes konto? Det är nog inte polisen på en söndag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in