Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Jag tänker på att SD:s mobil varit i närheten av LW:s bostad. Är det inte tråkigt att sakna tankar på vem som kan ha bragt LW om livet? Vad tror du på för motiv?
Nej, det är inte alls tråkigt att inte ha någon favoritmisstänkt. Jag kan ju tänka mig de flesta som diskuteras här som möjliga GM, och jag tänker också att det kan vara någon helt annan.
När det gäller motiv så tror jag att det mycket väl kan vara någon relationsgrej, men det kan också handla om t.ex. pengar, eller att någon har haft någon helt annan anledning att vara arg på henne. Sedan kan det ju också vara ett sexualbrott. Läste i tidningen att det är dubbelt så stor risk att bli våldtagen i Örebro än i andra städer, och skrikvittnet uppgav att det lät på skriken som att det rörde sig om just en våldtäkt. Fast mest tror jag nog ändå att hon dog någon annanstans, och sedan dumpades där bakom planket. Kanske ett olyckligt slag och hon föll illa.
Och angående SD. Visst, skulle hans mobil ha varit i närheten av LW:s bostad så vore det ju riktigt skumt. Då skulle nog jag också börja misstänka honom på allvar (såvida han inte har en riktigt bra förklaring då). Men jag har inte sett några uppgifter om det. Är det ren spekulation?