2018-10-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag fick uppgiften att på Mello-mys(t) GC6CKK4, hade HD loggat och LW raderat. HD blev skitarg på LW och SD hotade LW med uteslutning från groundspeak.
Uppgiften säger att LW stod på sig, men efter mordet har HD gått in och loggat den igen.

Ytterligare av intresse kan vara att NÅGON loggat in på LWs geocahe konto igår, på Softpocahontas... och det var inte LW iallafall.

Softpocahontas
Premium
Senast besökt 7.10.2018

Ända tills nu har det stått 14.05.2018, så frågan är om vi kommer att få se loggar ändrade, försvinna ihop med bilder och annat!
Och dessa uppgifter, att det blivit tjafs, har du fått från en källa som vet att det var så? (Som inte bara spekulerar).
Citera
2018-10-08, 15:29
Medlem
Kanske är det något av barnen som loggat in på Lenas konto i mammasaknad. Åtminstone den yngste verkar hon ju försökt få intresserad
Citera
2018-10-08, 15:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kom du ihåg att lägga på en timme för sommartiden också?

Just idag är det 9 timmar (inklusive sommartid)

https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung&source=android-home&source=hp&ei=O1u7W7jAOYqrsAHNp5MI&ins=false&q =tidsskillnad+sverige+seattle&oq=tidsskillnad+sver ige+seattle&gs_l=mobile-gws-wiz-hp.12..0i22i30.2373.17457..18820...10.0..0.273.532 8.3j30j5......0....1.......3.. 0j5j41j0i131j46i131j0i13j33i160.p1_ha-5c50E
Citera
2018-10-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Och dessa uppgifter, att det blivit tjafs, har du fått från en källa som vet att det var så? (Som inte bara spekulerar).

Svar ja, det är en källa som hittills lämnat korrekta uppgifter, så jag har ingen anledning att misstro detta.
Citera
2018-10-08, 15:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Kanske är det något av barnen som loggat in på Lenas konto i mammasaknad. Åtminstone den yngste verkar hon ju försökt få intresserad

Tveksamt, eftersom de inte har loggat in på sina egna konton på ca 6 månader (den minst frekventa av dem loggade in senaste gången 2013).
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-08 kl. 15:42.
Citera
2018-10-08, 15:53
Medlem
Honan6s avatar
Ikväll är det ett slutsålt event på Conventum. Författaren Thomas Eriksson till boken "Omgiven av idioter" och nyligen släppta "Omgiven av dåliga chefer" ska dra ytterligare växlar från scenen på sina enkla bokbudskap.

Den lokala psykologen Michael Horvath Dahlman dissar författaren och ska inte gå dit för han har en höstförkylning, men han orkade visst uttala sig i media där han erbjuder en 500-hundring till den som kan påvisa att det finns vetenskapligt stöd för Erikssons teser. Dahlman provocerar, men publiken kommer att gå ändå och troligen kommer Eriksson sälja mängder av böcker.

Hur har då detta inlägg med mordet på LW att göra? Jag tänker att dramat i tråden ger stoff till psykologistudier och böcker om Hjärstamordet, men att mordgåtan har ett väldigt enkelt svar som att en ratad SD blev galen av svartsjuka och det gick överstyr. Han råkade döda LW och HD blev vittne eller fick reda på vad han gjort? Paret skyddar varandra, men vet att dagarna i frihet snart förbi?
Citera
2018-10-08, 16:09
Bannlyst
Citat:
itat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Sitter hemma hos en kollega och vi har bara sån lust att skriva en fråga till EGT så vi gör det.

EGT säger ett datum dig något 22 OKT 2018 om 15 dagar 🙏🙏🙏

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du anser att du får skriva och fråga utan att bli ifrågasatt och nu ställer du frågor?! 🙄

Men jag svarar plikttroget (där jag kan): Nej, inget.
Men eftersom du frågar på det viste så lär det vara någons födelsedag eller bröllopsdag är mina gissningar.

Jag har redan skrivit på vilken nivå vi är bekanta och veta/hålla reda på varandras bemärkelsedagar är utanför det.

Nöjd?

Datumet 22 OKT 2018 om ska ha något
med fallet att göra trodde SD berättat det eller kanske HD ljugit om det med.
Jag har svarat dig du svarar inte om du är hörd men vill veta när om vem vi är hörda.
Citera
2018-10-08, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Sjuk från 14 maj?!
Inte planerat att åka till USA enl HD eller bara att de betalt resan själva? Var hon på planet till USA?

Ja HD ringde och sjukanmälde sig 14 Maj
Det vet jag vi inte om hon var på något plan.
Citera
2018-10-08, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilket år pratar vi om?

Tacksam för svar.

År tänker du på operationen eller när HD berättat saker?
Citera
2018-10-08, 16:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tänker på att SD:s mobil varit i närheten av LW:s bostad. Är det inte tråkigt att sakna tankar på vem som kan ha bragt LW om livet? Vad tror du på för motiv?
Nej, det är inte alls tråkigt att inte ha någon favoritmisstänkt. Jag kan ju tänka mig de flesta som diskuteras här som möjliga GM, och jag tänker också att det kan vara någon helt annan.

När det gäller motiv så tror jag att det mycket väl kan vara någon relationsgrej, men det kan också handla om t.ex. pengar, eller att någon har haft någon helt annan anledning att vara arg på henne. Sedan kan det ju också vara ett sexualbrott. Läste i tidningen att det är dubbelt så stor risk att bli våldtagen i Örebro än i andra städer, och skrikvittnet uppgav att det lät på skriken som att det rörde sig om just en våldtäkt. Fast mest tror jag nog ändå att hon dog någon annanstans, och sedan dumpades där bakom planket. Kanske ett olyckligt slag och hon föll illa.

Och angående SD. Visst, skulle hans mobil ha varit i närheten av LW:s bostad så vore det ju riktigt skumt. Då skulle nog jag också börja misstänka honom på allvar (såvida han inte har en riktigt bra förklaring då). Men jag har inte sett några uppgifter om det. Är det ren spekulation?
Citera
2018-10-08, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är inte den bild man får när man tittar
på foton på SDs geocachlogg.
De geocachar hela familjen tillsammans
och ibland på tu man hand.
De åker utomlands och geocachar, hela familjen
och ibland bara SD och HD.
Allt ser perfekt ut, förutom när LW dyker upp i flödet.

Nej det är något lurt här det HD berättat går inte i hoppa vad man ser och läser.
Citera
2018-10-08, 16:33
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Ja HD ringde och sjukanmälde sig 14 Maj
Det vet jag vi inte om hon var på något plan.

Får jag fråga vad du tillhör för yrkeskategori?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in