2018-10-08, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Tack för att du skriver i tråden.

Vem förstår henne?... det är inte det minsta synd om henne!... tycker jag.

Undrar om du har hört nåt (eller nån annan i tråden) vad HD föräldrar tycker?
Dom hjälpte ju henne ekonomisk att köpa sin bostad, och HD ändå är med SD
den skäligen misstänkt för mordet på LW.

Om skilsmässan inte bekräftas och de är gifta när/om SD åker in kan ju HD och barnen bo i lugn och ro i sitt ursprungliga hem. Det kanske är huset hon vill ha, inte SD?
Citera
2018-10-08, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
O

Ja och det vore ju lite märkligt om polisen inte har koll på denna tråd, för det brukar dom generellt ha...enligt de fup jag läst :-)

Ja, men dom har generellt stabilare grund att stå på och hakar inte upp sig på skitsaker. Dom ser kornen. Och kollar dom sällsynta.
Citera
2018-10-08, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är många som har vittnat om HD, LW och SD här i kväll, men vet någon hur LW:s förhållande till Equmeniakyrkan egentligen var? Hade LW förskjutits av församlingen efter det förmodade äktenskapsbrottet 2017, och ledde det här till en splittring inom församlingen?

Nej, de skulle inte förskjuta någon på grund av ett äktenskapsbrott. Så var det förr i tiden, för länge sen. Att vara anställd pastor under de förhållandena är dock omöjligt. Då får man stiga åt sidan så länge det pågår och ta time out en tid efter det. Men man kan alltid komma igen.
Citera
2018-10-08, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Kan inte förstå HD hur gärna vi än vill det är något lurt. Som ni skrivit så är det den 15Mars drar TR tillbaka det och dem får börja på nytt.
Då vill HD vara gift men ändå vill bli av med SD för dem hade växt från varandra.

Vilket år pratar vi om?

Tacksam för svar.
Citera
2018-10-08, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViperSniper
Nej Makarna skall skriva på beslutet annars är det inte giltigt enligt skilsmässa.se.

Då tolkar jag det som om båda skall skriva på.

Nej i Sverige räcker det med att ena partnern vill skiljas och ansöker om det. Sedan kommer brev från rätten där den andra parten ska skriva under på att han/hon fått infon. Går inte den personen att nå går skilsmässan igenom ändå.
Citera
2018-10-08, 01:42
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt varför du citerar mitt inlägg. Du tycks ju inte själv kunna svara på de frågor som nu har uppstått kring Equmeniaförsamlingen.

Är du kanske själv medlem i Equmeniakyrkan i nya Hjärsta, och vet du kanske om Åsa Hiding tillhör samma församling?

Draifos, kan du berätta mer om Equmeniakyrkan i Nya Hjärsta? Tror det bara är du som har kunskap om den.
Citera
2018-10-08, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Nej i Sverige räcker det med att ena partnern vill skiljas och ansöker om det. Sedan kommer brev från rätten där den andra parten ska skriva under på att han/hon fått infon. Går inte den personen att nå går skilsmässan igenom ändå.

Med barn inblandade? Du är helt felt ute där.
Citera
2018-10-08, 01:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Draifos, kan du berätta mer om Equmeniakyrkan i Nya Hjärsta? Tror det bara är du som har kunskap om den.
Det har stått ganska mycket om just den kyrkan i tidningarna eftersom LW hade varit pastor där tidigare. Men jag har för mig att jag läste någonstans att hon hade bytt till en annan kyrka för en tid sedan. Ingen som känner till något om det? Och hade det här bytet i så fall att göra med att hon skulle ha haft en affär med SD?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-08 kl. 02:43.
Citera
2018-10-08, 02:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Det har stått ganska mycket om just den kyrkan i tidningarna eftersom LW hade varit pastor där tidigare. Men jag har för mig att jag läste någonstans att hon hade bytt till en annan kyrka för en tid sedan. Ingen som känner till något om det? Och hade det här bytet i så fall att göra med att hon skulle ha haft en affär med SD?

Här finns en del information om vilken kyrka LW tillhörde, samt om hennes byte av kyrka:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Tror inte att kontroversen med församlingen berodde på att hon hade en affär med SD.
Citera
2018-10-08, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Vad sägs om man kombinerar hysteriskt burkletande med bibelbältet? Kan man tänka sig en mer konstig miljö än frireligiösa, amerikanskt inspirerade geocachare som dessutom antagligen är helnykterister. Jag får Scientolog-vibbar.

Hur får du ihop frireligiösa och Scientologer? Om du lyckas med det lär du vara ensam i världen om det.
Citera
2018-10-08, 02:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamer33
Är det klarlagt att hon sov i sitt eget hus eller kunde hon vara hos SD?

Citat:
Strax efter resan kan ju HD sovit på märkliga tider för att ta igen sömn. Poliserna kan mycket väl ha kommit dagtid och funnit henne sovande då.

Jag har nog hela tiden utgått från att den husrannsakan då HD "vaknade" och det som såg "ut som kriget" efteråt, avsåg HD's eget hus.

Men rent teoretiskt skulle det iofs kunna ha varit en sommarstuga också, eftersom hon och SD enligt uppgift i tråden väl begav sig till antingen föräldrarnas eller JG's sommarstuga efter (den misslyckade) USA-resan. I media nämndes väl även att en klagan över polisbeslag från en sommarstuga hade lämnats till Örebro TR. Så rent teoretiskt skulle denna husrannsakan kunna avse sommarstugan.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-08 kl. 03:07.
Citera
2018-10-08, 03:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Kan inte förstå HD hur gärna vi än vill det är något lurt. Som ni skrivit så är det den 15Mars drar TR tillbaka det och dem får börja på nytt.
Då vill HD vara gift men ändå vill bli av med SD för dem hade växt från varandra.

Det är inte den bild man får när man tittar
på foton på SDs geocachlogg.
De geocachar hela familjen tillsammans
och ibland på tu man hand.
De åker utomlands och geocachar, hela familjen
och ibland bara SD och HD.
Allt ser perfekt ut, förutom när LW dyker upp i flödet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in