2018-10-08, 14:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
På en Söndag?
Är väldigt förvånad att de isåfall inte gjort det tidigare, sedan är det ett enormt material att gå igenom, tusentals bilder och bokvis med skrift.
Men jag ska hålla koll på så att inte några loggar läggs till eller försvinner, men det kommer inte att synas huruvida någon ändrar och redigerar.

Så vem skulle kunna eller ha listat ut hennes lösen? Och vem skulle gå in där och varför, i vilket syfte?

Rent tekniskt kan polisen ha gjort det på måndag morgon, eftersom tids- och datumangivelserna på geocache-sajten verkar vara anpassade till amerikanskt format och tidszon (dvs ca 6-8 timmars fördröjning/eftersläpning). Har nämligen uppfattat som att det genomgående är en viss fördröjning i tidsangivelserna.

Men oavsett, så är det oerhört intressant om polisen antingen bemödat sig att logga in en söndag - eller mer kristlig tid en måndag morgon - att man har gjort det just nu, dvs. precis när HD har hamnat i blickfånget här i tråden, med anledning av uppgifter som eventuellt ifrågasätter både hennes alibi och övrig trovärdighet (såsom ev. falskloggningar, frekvent sjukfrånvaro utan läkarintyg etc).

Vore jag henne idag så skulle jag nog vara litet orolig för att farbror blå kan dyka upp närsomhelst
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-08 kl. 14:51.
Citera
2018-10-08, 14:50
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Att hon har motiv, möjlighet och kapacitet tvivlar jag inte på. Och med det bör hon ha kontrollerats.

Men redan på tisdagen? Nja, det tvivlar jag på. Det var SD som togs in på förhör och HD hördes upplysningsvis på tisdagen.

Hon har aldrig nämnt att hon haft husrannsakan hos sig eller varit med om det (om hon bodde i stuga eller hos SD). Hos SD kan vi bortse ifrån kom jag på nu, hans hem spärrades väl av medan dom var i England?

Nämen nu försöker du skapa en trådsanning igen, det finns inga belägg för att paret Davidsson varit i England. Om du inte kan bevisa, vänligen gör avbön.
Citera
2018-10-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nämen nu försöker du skapa en trådsanning igen, det finns inga belägg för att paret Davidsson varit i England. Om du inte kan bevisa, vänligen gör avbön.
Ska jag göra som vissa andra... "Bevisa motsatsen"...

Jag kan göra avbön på den uppgiften, men det är inte jag som skrev det först och när det skrevs om det så såg jag inga motstridiga uppgifter. Uppgiften om England kom väl från kvällspressen initialt.

I sak spelar det ingen roll, SD:s hus spärrades av den 16:e och då var dom i luften, oavsett vart?!
Det jag försöker säga i mitt inlägg var att om HD blivit väckt av en husrannsakan, så var det inte hemma hos SD. Jag tvivlar lite dock på den uppgiften från inläggaren, som jag skrev.
Citera
2018-10-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ska jag göra som vissa andra... "Bevisa motsatsen"...

Jag kan göra avbön på den uppgiften, men det är inte jag som skrev det först och när det skrevs om det så såg jag inga motstridiga uppgifter. Uppgiften om England kom väl från kvällspressen initialt.

I sak spelar det ingen roll, SD:s hus spärrades av den 16:e och då var dom i luften, oavsett vart?!
Det jag försöker säga i mitt inlägg var att om HD blivit väckt av en husrannsakan, så var det inte hemma hos SD. Jag tvivlar lite dock på den uppgiften från inläggaren, som jag skrev.

Jag är intresserad om du EGT har några funderingar på vem som loggat in på softpocahontas geocache konto och varför?
Citera
2018-10-08, 15:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Rent tekniskt kan polisen ha gjort det på måndag morgon, eftersom tids- och datumangivelserna på geocache-sajten verkar vara anpassade till amerikanskt format och tidszon (dvs ca 6-8 timmars fördröjning/eftersläpning). Har nämligen uppfattat som att det genomgående är en viss fördröjning i tidsangivelserna.

Men oavsett, så är det oerhört intressant om polisen antingen bemödat sig att logga in en söndag - eller mer kristlig tid en måndag morgon - att man har gjort det just nu, dvs. precis när HD har hamnat i blickfånget här i tråden, med anledning av uppgifter som eventuellt ifrågasätter både hennes alibi och övrig trovärdighet (såsom ev. falskloggningar, frekvent sjukfrånvaro utan läkarintyg etc).

Vore jag henne idag så skulle jag nog vara litet orolig för att farbror blå kan dyka upp närsomhelst

Har nu kollat upp vilken tidszon som geocache-forumet tillämpar och enligt uppgift är det "Pacific time" eftersom servern för Groundspeak ligger i Seattle:

https://forums.geocaching.com/GC/index.php?/topic/346941-geocaching-server-time/#comment-5696208

Pacific time ligger i dagsläget 8 timmar efter CET (central european time), så i praktiken kan LW's konto haft en inloggning tidigt i morse (måndag 8 oktober) men att det i hennes profil ser ut som söndag 7 oktober.

(I frågeforumet i länken ovan verkar det dock vara litet oklarheter om tidszon, men jag har själv uppfattat det som att loggtexter anges lokal tid, men däremot tidsangivelser till användarkonto etc verkar omfattas av tidsfördröjning)
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-08 kl. 15:14.
Citera
2018-10-08, 15:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Har nu kollat upp vilken tidszon som geocache-forumet tillämpar och enligt uppgift är det "Pacific time" eftersom servern för Groundspeak ligger i Seattle:

https://forums.geocaching.com/GC/index.php?/topic/346941-geocaching-server-time/#comment-5696208

Pacific time ligger i dagsläget 8 timmar efter CET (central european time), så i praktiken kan LW's konto haft en inloggning tidigt i morse (måndag 8 oktober) men att det i hennes profil ser ut som söndag 7 oktober.
Petitess men jag tror det är 9 timmar.
Citera
2018-10-08, 15:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Petitess men jag tror det är 9 timmar.

Du har rätt, eftersom Sverige skiljer sig ytterligare 1 timme från CET

(Vilket innebär att om det är polisen som har loggat in på LW's geocachekonto, så hann de kanske tom. ta sitt morgonkaffe innan...).
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-08 kl. 15:22.
Citera
2018-10-08, 15:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du har rätt, eftersom Sverige skiljer sig ytterligare 1 timme från CET

(Vilket innebär att om det är polisen som har loggat in på LW's geocachekonto, så hann de kanske tom. ta sitt morgonkaffe innan...).
Kom du ihåg att lägga på en timme för sommartiden också?
Citera
2018-10-08, 15:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror att det kan ha gått lika illa med polisutredningen som med den här tråden, dvs. att en enorm mängd rykten och fantasier förstörde den totalt redan tidigt. Det är nog rätt kört nu.

Vad menar du att det är som placerar SD i närheten av LW:s bostad? Tänker du på den gråhåriga tantens uppgifter, att de gick ut på att hon skulle ha sett SD?

Har ingen aning om vem GM kan vara.

Jag tänker på att SD:s mobil varit i närheten av LW:s bostad. Är det inte tråkigt att sakna tankar på vem som kan ha bragt LW om livet? Vad tror du på för motiv?
Citera
2018-10-08, 15:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Funderar på om morgonens (alt. gårdagens) plötsliga inloggning på LW's geocache-konto skulle kunna bero på att NFC har tillgång till och genomfört analyser av hennes mobiltelefon?

Eftersom det inte är helt ovanligt (host!) att folk lägger in allehanda lösenord i mobilen för att ha dem tillhands när minnet inte räcker till.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kom du ihåg att lägga på en timme för sommartiden också?
https://www.timeanddate.com/worldclock/usa/seattle

Hövs int
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kom plötsligt ihåg denna bild från LWs geocachinglogg.

Texten blir ju supersorglig när den trygge i mörkret nu är MGM för att ha gjort henne så fruktansvärt illa i mörkret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in