2018-10-05, 15:55
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
För övrigt om Spunkankan ... som påstår på sin Facebook att vi ska läxas upp här för att vi kastar glåpord kring oss när det rör Tess.

Kände man Tess på riktigt så skulle man inte påstå att "häxa" är ett glåpord; hon ÄLSKADE den benämningen och att vara häxa - eller Wicca om man nu vill använda detta.

Exakt, häxa var en komplimang för Tess.

Men bäst att ignorera Ankan, hon söker uppmärksamhet och är inte värd det. Tråden har redan handlat för mycket om henne, Låt oss fokusera på Tess. Det gnager i hjärtat att inte veta hur hon dog.
Citera
2018-10-05, 15:57
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Systern har inte bekräftat direkt till mig, men till en nära (trovärdig) vän till mig som jag pratat med.

Beklagar sorgen. Förstår att det måste vara jobbigt för många att det är så oklara besked. När systern berättade att Tess hittats, nämnde hon specifikt att det var på Arlanda då?
Verkar så konstigt att de skulle ha fått den informationen innan kroppen är identifierad. Samtigigt skulle man ju inte heller säga att en anhöring har bekräftats död om man inte har fått det beskedet.

Finns det någon möjlighet att systern själv kan ha dragit slutsatsen efter att en kropp hittades vid Arlanda? Jag vet att polisen brukar informera anhöriga om man har hittat en kropp inom logiskt avstånd, men att man ännu inte vet om det är den saknade.
Det hände en vän till mig vars dotter var försvunnen, och när familjen fick beskedet att de hittat en kropp rasade allt samman för dem, trots att kroppen inte var identifierad. De kände att de "visste", risken var så stor när kroppen hittades bara nån timme bort. Jag tänker därför att ett sånt här besked kanske kan uppfattas väldigt definitivt av nära berörda. Men bara en tanke.
Citera
2018-10-05, 16:03
Medlem
Citat:
Systern har inte bekräftat direkt till mig, men till en nära (trovärdig) vän till mig som jag pratat med.

OK, tack, då är det säkert som du skriver att man har något skäl att tveka med att gå ut och bekräfta det mer offentligt.
Citera
2018-10-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Beklagar sorgen. Förstår att det måste vara jobbigt för många att det är så oklara besked. När systern berättade att Tess hittats, nämnde hon specifikt att det var på Arlanda då?
Verkar så konstigt att de skulle ha fått den informationen innan kroppen är identifierad. Samtigigt skulle man ju inte heller säga att en anhöring har bekräftats död om man inte har fått det beskedet.

Finns det någon möjlighet att systern själv kan ha dragit slutsatsen efter att en kropp hittades vid Arlanda? Jag vet att polisen brukar informera anhöriga om man har hittat en kropp inom logiskt avstånd, men att man ännu inte vet om det är den saknade.
Det hände en vän till mig vars dotter var försvunnen, och när familjen fick beskedet att de hittat en kropp rasade allt samman för dem, trots att kroppen inte var identifierad. De kände att de "visste", risken var så stor när kroppen hittades bara nån timme bort. Jag tänker därför att ett sånt här besked kanske kan uppfattas väldigt definitivt av nära berörda. Men bara en tanke.

Ja, hon nämnde Arlanda specifikt till min vän.
Citera
2018-10-05, 17:03
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
För övrigt om Spunkankan ... som påstår på sin Facebook att vi ska läxas upp här för att vi kastar glåpord kring oss när det rör Tess.

Kände man Tess på riktigt så skulle man inte påstå att "häxa" är ett glåpord; hon ÄLSKADE den benämningen och att vara häxa - eller Wicca om man nu vill använda detta.
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Exakt, häxa var en komplimang för Tess.

Men bäst att ignorera Ankan, hon söker uppmärksamhet och är inte värd det. Tråden har redan handlat för mycket om henne, Låt oss fokusera på Tess. Det gnager i hjärtat att inte veta hur hon dog.
Oerhört beklagligt om den person som hittats (efter obduktion) visar sig vara den Tess som har varit saknad.
Mina tankar går till hennes anhöriga!

Spunkankans avstängning är föga förvånande då hon även försökt att domdera i andra trådar utan minsta framgång (t.ex. mordet på Philip Viking, Katrineholm).
Den uppmärksamhetssökande oförstående Ankan är en fröjd att slippa höra "kvacka" omkring i olika trådar på Flashback i åtminstone de närmaste 6 månaderna.
Citera
2018-10-05, 18:45
Medlem
Det känns som en hund begraven här .på mer än ett sätt.

Ponera att Tess funnits vid Arlanda .då håller polisen på med "utrednibgsmörkning" göra misstänkt trygg.

Om Tess är funnen på annan plats tyder detta mycket på Suicid vilket tyvärr ger massor av skuld och skam hos anhöriga .vänner osv .

Oavsett så är det HELT KLART att hon är funnen DÖD .

När det gäller Spunkankan och personligheter som henne så är de farliga .Hon hamnar ALLTID i bråk/ Tjafs och ser ALDRIG sin egen del.

Alla andra är dumma elaka osv .hon skapar bara oreda och mer bråk .pratar skit om Allt och Alla . Älskar ena stunden för att hata nästa .

Tänker inte ställa någon diagnos här den får ni klura ut själva.

Jag hade tänkt delge några omständigheter MEN avvaktar nu tills det är 100% säkert att ett brott ligger bakom.

Till sist förstår INTE var Efterlyst iaf säger att TESS är funnen Död när de haft henne i programmet. Samma sak med MP detta gör iaf mig förvånad.

Hur som skönt vi kan skriva här utan en massa påhopp och tjafs.
Citera
2018-10-05, 18:49
Medlem
Här finns FUP gällande misshandeln för er som vill läsa

https://www.facebook.com/529098817156895/posts/1947553128644783/

https://www.facebook.com/529098817156895/posts/1947554528644643/
Citera
2018-10-05, 18:56
Medlem
Det är många saker som är mycket märkliga..
Håller med Gasbonden om att att det är konstigt att Efterlyst inte ens nämnde något.. I min värld trodde jag dom skulle uppge att Tess hittats o att polisen nu behöver hjälp från omgivningen o dom som ev sett lr hört något.
Det är även konstigt att dom ännu inte kunnat identifiera kroppen som man fann utanför Arlanda o trots det så har en nära vän fått det bekräftat att det är Tess.. .. Av polisen?
Citera
2018-10-05, 19:07
Moderator
blomvattnares avatar
Det kanske är så att den formella identifieringen inte är klar än, men att de har sett så mycket att de har kunnat informera släktingarna att den funna kroppen troligen är Therese?
Citera
2018-10-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Det är många saker som är mycket märkliga..
Håller med Gasbonden om att att det är konstigt att Efterlyst inte ens nämnde något.. I min värld trodde jag dom skulle uppge att Tess hittats o att polisen nu behöver hjälp från omgivningen o dom som ev sett lr hört något.
Det är även konstigt att dom ännu inte kunnat identifiera kroppen som man fann utanför Arlanda o trots det så har en nära vän fått det bekräftat att det är Tess.. .. Av polisen?

Hon fick det bekräftat av systern.
Citera
2018-10-05, 21:14
Medlem
Jag har inte gett mig in i några diskussioner tidigare pga all skitsnack (spunkankan) mm.
Jag är gammal vän med Tess och vill bara veta vad som hänt.
Har fått bekräftat från säkra källor att det var hon som hittades vid Arlanda och att "locket är på"
Och dom flesta kan nog klura ut varför?
Har även Tess på fb och har sett senaste dagarna att kontot varit online. Antar och hoppas att det är polisen som gör sitt.

Jag är extremt ledsen att det blev så här och vill bara ha svar på vad som hänt, all kärle till Tess <3
Citera
2018-10-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Här finns FUP gällande misshandeln för er som vill läsa

https://www.facebook.com/529098817156895/posts/1947553128644783/

https://www.facebook.com/529098817156895/posts/1947554528644643/
Klart intressant läsning.
Bilden på T*m som väldigt lynnig och väldigt kort stubin framträder ju.
En sådan person skulle ju lätt kunna passa in i en situation där denne vill undanröja en målsägande i ett mål gentemot honom.
I dennes värld så "löser ju han problemet" med rättegången genom att hon försvinner. att tänka längre på nästa steg sker ju inte innan han redan är i nästa steg och står där med en kropp som man måste bli av med.

Ingen bekräftelse på att han jobbar på Säpo, även om det nämns att någon nämner det för Tess.
Borde ju kunna gå att luska fram genom att ringa skatteverket och se vem som betalade hans lön senaste åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in