Citat:
Ursprungligen postat av
Majorskan52
Systern har inte bekräftat direkt till mig, men till en nära (trovärdig) vän till mig som jag pratat med.
Beklagar sorgen. Förstår att det måste vara jobbigt för många att det är så oklara besked. När systern berättade att Tess hittats, nämnde hon specifikt att det var på Arlanda då?
Verkar så konstigt att de skulle ha fått den informationen innan kroppen är identifierad. Samtigigt skulle man ju inte heller säga att en anhöring har bekräftats död om man inte har fått det beskedet.
Finns det någon möjlighet att systern själv kan ha dragit slutsatsen efter att en kropp hittades vid Arlanda? Jag vet att polisen brukar informera anhöriga om man har hittat en kropp inom logiskt avstånd, men att man ännu inte vet om det är den saknade.
Det hände en vän till mig vars dotter var försvunnen, och när familjen fick beskedet att de hittat en kropp rasade allt samman för dem, trots att kroppen inte var identifierad. De kände att de "visste", risken var så stor när kroppen hittades bara nån timme bort. Jag tänker därför att ett sånt här besked kanske kan uppfattas väldigt definitivt av nära berörda. Men bara en tanke.