2018-10-02, 15:46
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vilken klubb tror trådens samlade expertis slutar sjua,och således vinner B ligan i Prem?

Jag tror att det står emellan Wolves,Leicester,Everton och West Ham till slut.
Mitt tips är att West Ham till slut når sjundeplatsen...en viktig slutplacering eftersom den torde kunna innebära EL spel.
Jag tror varken Wolves eller Leicester håller i det långa loppet.

Jag tippar nog Everton pga stor potential och hyfsat bred trupp.
Spelare som Mina, Bernard, Coleman och Gomes har dragits med skador här i början av säsongen.
Är alla friska sent runt jul/nyår så är jag övertygad om att poängen kommer börja trilla in i snabb takt när spelschemat tätnar..

West Ham sitter också på en hyfsat bred trupp men en alltför skakig backlinje gör att laget endast kommer 8:a.
Citera
2018-10-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jag tror varken Wolves eller Leicester håller i det långa loppet.

Jag tippar nog Everton pga stor potential och hyfsat bred trupp.
Spelare som Mina, Bernard, Coleman och Gomes har dragits med skador här i början av säsongen.
Är alla friska sent runt jul/nyår så är jag övertygad om att poängen kommer börja trilla in i snabb takt när spelschemat tätnar..

West Ham sitter också på en hyfsat bred trupp men en alltför skakig backlinje gör att laget endast kommer 8:a.

Kan mycket väl visa sig stämma i Maj 19.
För Wolves del så finns det Januarifönstret att förstärka i om vi skulle behöva.
Pengar finns det mycket gott om,frågan är väl snarare om vi hittar rätt spelare i Januari.

Nyckeln för vår del är att vårt mittfält håller sig rimligt skadefria.Vi har inte ersättningskvalite på bänken för en eller två allvarliga skador här.Anfallsmässigt har vi djup med Adama Traore och Ivan Cavaleiro,och defensivt har vi också ersättningskvalite i form av belgaren Dendoncker.

Palace på Lördag.Tuff bortamatch,men då jag ser vissa svagheter i Palace defensiv så hoppas jag på vinst med uddamål.
Citera
2018-10-03, 23:41
Medlem
LFCYNWAs avatar
Uselt Liverpool. Efter den plattmatchen förtjänar fan hela elvan en utskällning så man vaknar till. NOLL SKOTT PÅ MÅL det håller inte på den här nivån med dessa spelare.

Ojvoj City på söndag och Klopp roterade knappt elvan mot Napoli vilket känns lite märkligt, förhoppningsvis var detta en väckarklocka där man förstår att nivån på spelet just nu inte är tillräckligt bra. Bara hoppas att Klopp kan snurra och troll fram något som gör att vi kan störa City i helgen. Jag tror att vi inte har råd att torska mot City med samma förklaring till varför vi inte hade råd att förlora mot Chelsea. Förlusten var nödvändig och jag hoppas det kan ruska om laget tillräckligt för att vakna upp ur slummer tillståndet man befinner sig.

Som förväntat studsade Leeds tillbaka på ett vinnande spår mot ett svagt Hull och även om inte spelet såg speciellt imponerande ut så var det viktiga tre poäng som bärgades för att hålla sig kvar i toppen. På lördag tar man emot ett superspännande Brentford som alltid är lite underskattade tack vare en mindre budget än de större klubbarna. Ett lag som alltid ligger i toppen vad gäller underliggande statistik och i år har man en bättre trupp än förra så det blir ingen lätt match för Leeds. Nu har man hamnat i en dålig slump med en handfull matcher utan seger och i föregående omgång borde man ha vunnit. Oroande för Leeds att Roofe fortfarande är bort men troligtvis är han tillbaka i spel direkt efter uppehållet. När dessutom den tilltänkta ersättaren Patrick Bamford är långtidsskadad och kommer vara tillbaka någon gång efter nyår. Det håller inte för en klubb som aspirerar på att ta klivit upp till finrummet premier league om man måste starta med en junior som anfallare. Även om Roberts har gjort det otroligt bra så här långt så är det svårt för en så ung spelare att spela ensam på topp som Bielsa vill formera laget. Är tanken att gå upp så behöver man en anfallare som åtminstone pytsar in tjugo kassar kanske tjugofem om man inte får extrem hjälp i målproduktionen av mittfältet.
Citera
2018-10-04, 16:16
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Keita skadad inför mötet mot city säger inte så mycket, City har alltid problem mot Liverpool och tror det blir en jobbig match där våran vänsterkant kommer spela roll. Laporte spelade som vb nu mot hoffen och det såg lite läskigt ut när det kom till att försvara för den långe backen. Får hoppas på en mane spark igen...
Citera
2018-10-04, 19:24
Medlem
Dagens notiser...

Helder Costa och Jonny Castro Otto får debutera i landslagstrupperna för Portugal respektive Spanien.
Tillsammans med Ruben Neves,Rui Patricio,Matt Doherty och Raul Jimenez är Wolves väl representerat internationellt.

Folk i Wolverhampton är dock inte glada på Gareth Southgate.Englands manager har valt att ta ut en Championspelare(Mount i Derby,lån från Chelski)istället för Wolves mittback Conor Coady.Något underligt kan tyckas då Southgate förra säsongen motiverade sin ickeuttagning av Coady med att denne inte spelade i Premier League.

Division fem är alltid intressant,då serien producerar minst säsongsnya klubbar till det traditionella proffssystemet om de fyra första divisionerna.Förhandsfavoriterna Salford huserar i topp..gamla united spelares hobbyprojekt.
Citera
2018-10-05, 15:39
Medlem
Dagen notiser WOLVES...

Vår manager Nuno Espirito Santo har blivit nominerad till Septembers månads manager.

Vår back Willy Boly har blivit nominerad till Septembers månads spelare.
Citera
2018-10-05, 16:46
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Dagen notiser WOLVES...

Vår manager Nuno Espirito Santo har blivit nominerad till Septembers månads manager.

Vår back Willy Boly har blivit nominerad till Septembers månads spelare.

Vinnare 1: Unai Emery

Vinnare 2: Eden Hazard
Citera
2018-10-05, 18:46
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Steve bruce blev sparkad från villa. Förste tränaren att få sparken, iallafall i de två högstadivisionerna, har inte koll där under. Avslutade med att få vitkål kastad på sig. Sorgligt att se villa gått ned sig så mycket. Pratas om henry, yorke, terry, sen de usual suspects. Ett av de intressantare namnen är paulo sousa. Där pratas det om att jorge mendes är med och styr och ställer bakom kulisserna i tränarfrågan. Ska han dra upp villa i högsta divisionen också må tro?

Hazard månadens spelare. Seriöst inte ens värt att rösta om

Månadens tränare är svårare. Kanske nuno? Visst arsenal går bra men tycker dem kommit lite billigt undan i vissa matcher. Känns fortfarande väldigt ostabilt där bak. Att varken watford eller ecverton gjorde mål mot dem var ju ett under med dem chanserna man hade. Tror fullham kan straffa dem ganska hårt på söndag. Frågan är o offensiven vinner matchen åt dem igen.

Härlig söndag annars. London derby. Sarriball. Och titelmatchen. Allt efter varandra. Bra avslutning innan uppehållet.
Citera
2018-10-05, 19:03
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Steve bruce blev sparkad från villa. Förste tränaren att få sparken, iallafall i de två högstadivisionerna, har inte koll där under. Avslutade med att få vitkål kastad på sig. Sorgligt att se villa gått ned sig så mycket. Pratas om henry, yorke, terry, sen de usual suspects. Ett av de intressantare namnen är paulo sousa. Där pratas det om att jorge mendes är med och styr och ställer bakom kulisserna i tränarfrågan. Ska han dra upp villa i högsta divisionen också må tro?

Hazard månadens spelare. Seriöst inte ens värt att rösta om

Månadens tränare är svårare. Kanske nuno? Visst arsenal går bra men tycker dem kommit lite billigt undan i vissa matcher. Känns fortfarande väldigt ostabilt där bak. Att varken watford eller ecverton gjorde mål mot dem var ju ett under med dem chanserna man hade. Tror fullham kan straffa dem ganska hårt på söndag. Frågan är o offensiven vinner matchen åt dem igen.

Härlig söndag annars. London derby. Sarriball. Och titelmatchen. Allt efter varandra. Bra avslutning innan uppehållet.

Möjligt att Arsenal kommit billigt undan i någon match, men samtidigt vinner du inte åtta raka matcher utan att vara bra. Det kanske inte slår gnistor om Arsenal på det sättet man kan önska håller jag med om. Dock gör laget det som krävs i varje match. Om deras försvar tappar det och släpper in några kassar ser ändå anfallet till att man gör fler mål än man släpper in och vinner matchen ändå. Hela tiden det som krävs för att vinna den aktuella matchen.

Inte omöjligt på något sätt att Fulham gör ett par mål i helgen. I slutändan tror jag ändå att Arsenal gör fler. Arsenal har väl redan vunnit fler bortamatcher än man gjorde under hela förra säsongen
Citera
2018-10-05, 19:56
Medlem
used66s avatar
Citat:
Vilken klubb tror trådens samlade expertis slutar sjua,och således vinner B ligan i Prem?

Jag tror att det står emellan Wolves,Leicester,Everton och West Ham till slut.
Mitt tips är att West Ham till slut når sjundeplatsen...en viktig slutplacering eftersom den torde kunna innebära EL spel.

mourinhos united tar 7e platsen.
Citera
2018-10-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Vinnare 1: Unai Emery

Vinnare 2: Eden Hazard

Kan mycket väl bli så.
Citera
2018-10-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
mourinhos united tar 7e platsen.

Okay.

Vilka blir sexa då är den mera intressanta frågeställningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in