2018-10-05, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Nu får jag be om ursäkt, men menar du att loggning av cacher in en låtsaslek skulle vara mer logiskt som motiv än försmådd kärlek och svartsjuka?
Jag antar att du driver med oss. Men det tar tid och plats i tråden med så mycket satir för ditt höga nöjes skull.

Jag menar är HD var "skitarg" på LW, och SD hotade LW med uteslutning.
Sedan får du själv ta ställning till om det kan vara ett motiv, att de var osams är relevant för utredningen. Förutom att de var osams för otrohet, misshandel och ofredande...

Sedan kan du ta ditt satirsnack och stoppa upp någonstans, jag skriver INTE här för nöjes skull.
Citera
2018-10-05, 14:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
LW hade rätt, det är enligt HD, SD och JG en kutym att göra så men absolut inget alla gör eller har rätt att göra. Jag vet fler exempel där HD fått sin fejklogg raderad av CO (cacheowner) där hon kontaktar CO för att få sin logg återinsatt, då den "betyder väldigt mycket".
När CO återigen nekar, då har JG kontaktat CO för att försöka få HDs logg återinsatt.

Övergår mitt förstånd att det är så viktigt att man börjar "bråka om det".
Personligen tycker jag inte att det är så roligt att vinna loppet om man smygstartat. Kanske blir lite som elitidrottare som dopar sig? Det viktiga är ATT vinna, inte HUR?

Kan det ha att göra med att SD ville ha alla deras gemensamma loggar tillgodoräknade och för att det skulle funka måste även hennes vara det?

JG, är han en av bläckfiskens förlängda armar?
Citera
2018-10-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Övergår mitt förstånd att det är så viktigt att man börjar "bråka om det".
Personligen tycker jag inte att det är så roligt att vinna loppet om man smygstartat. Kanske blir lite som elitidrottare som dopar sig? Det viktiga är ATT vinna, inte HUR?

Kan det ha att göra med att SD ville ha alla deras gemensamma loggar tillgodoräknade och för att det skulle funka måste även hennes vara det?

JG, är han en av bläckfiskens förlängda armar?

Nejdå, den jäveln behåll orginalkontot, så han hade redan alla loggar, även de som HD tagit men inte han. Eftersom det var ett gemensamt konto gick alla loggar in där, oavsett vem av dom som loggade.

Ja det övergår mitt förstånd också att man fuskar för sig själv i en "låtsaslek" eller hobby.
JG är väldigt tight med både SD och HD och springer ärenden åt bägge.
Citera
2018-10-05, 15:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Nu får jag be om ursäkt, men menar du att loggning av cacher in en låtsaslek skulle vara mer logiskt som motiv än försmådd kärlek och svartsjuka?
Jag antar att du driver med oss. Men det tar tid och plats i tråden med så mycket satir för ditt höga nöjes skull.

Geocaching är ingen låtsaslek för dem som
det skrivs om här i tråden.
För dem är det blodigt allvar!

StHolmes inlägg är nästan de enda inlägg jag läser
numera.
Vad du bidrar med i tråden har jag ännu inte förstått.
Jag scrollar numera bara förbi dina inlägg.
Du kommer in i tråden efter 5 månader och skriver
om sådant som redan har diskuterats till leda.
Är det någon som tar upp onödig tid och plats i tråden
så är det du.
Lite ödmjukhet vore trevligt från en ny användare.
Inte att tro att du har kommit på nya, smarta ideer
som ingen tänkt på tidigare, utan att du först har kollat
i tråden.
Citera
2018-10-05, 15:13
Bannlyst
Citat:
Nejdå, den jäveln behåll orginalkontot, så han hade redan alla loggar, även de som HD tagit men inte han. Eftersom det var ett gemensamt konto gick alla loggar in där, oavsett vem av dom som loggade.

Ja det övergår mitt förstånd också att man fuskar för sig själv i en "låtsaslek" eller hobby.
JG är väldigt tight med både SD och HD och springer ärenden åt bägge.

Tror du det hjälper polisen så hade jag
ringt dem med tanke på att du kanske med
vet att åtalet närmar sig under bevakning.

Visste inte du var vän till BO så jag beklagar innerligt sorgen 💐
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-05 kl. 15:58.
Citera
2018-10-05, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Efter ett halvårs betänketid har de väl ytterligare ett halvår på sig för att lämna in papper om fullföljd. Sedan tar det ett par veckor för TR att handlägga.

Precis som du säger:
Såg nu att man tvungen att aktivt skickar in "ansökan om fullföljd" inom 6 månader efter betänketidens slut för att TR ska besluta om att skilsmässan är fullbordad. Annars drar TR tillbaka ansökan och de är fortsatt gifta.
Så än så länge verkar de inte skickat in dessa papper.
Citera
2018-10-05, 15:14
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
LW hade rätt, det är enligt HD, SD och JG en kutym att göra så men absolut inget alla gör eller har rätt att göra. Jag vet fler exempel där HD fått sin fejklogg raderad av CO (cacheowner) där hon kontaktar CO för att få sin logg återinsatt, då den "betyder väldigt mycket".
När CO återigen nekar, då har JG kontaktat CO för att försöka få HDs logg återinsatt.

Återigen denna JG, varför är han med och styr överallt?

Geocachevärlden är inte riktigt min grej men har jag fattat rätt om det är så att HD aldrig var med när cachen loggades men tillhörde teamet?

Sen tar CO bort HD då hon aldrig varit där och då blir hon sur?
Citera
2018-10-05, 15:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag ser inget datum för när artikeln publicerades, vet du när?

19 sept.
Citera
2018-10-05, 15:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Efter ett halvårs betänketid har de väl ytterligare ett halvår på sig för att lämna in papper om fullföljd. Sedan tar det ett par veckor för TR att handlägga.

Handläggningen av skilsmässan sker väl kanske med ett öga på NFC, så det kan ju bli lika utdraget...
Citera
2018-10-05, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Nu lider inte HD av utbrändhet.
Frågade om geocaching med tanke av ett inlägg jag läste i morse.
Som var väldigt intressant.

Har du själv blivit förhörd med tanke på att du är vän med SD?

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Skrev exempel, hon har inte brutit benet heller... suck.

Vad har du läst och syftar du på är intressant om geocaching?
(Ska vi ta tillbaka swingersteorin igen?!)

Det skrev jag ju att jag läste i morse i ett inlägg som jag tyckte var väldigt intressant.
Du svarade inte om du har blivit förhörd med tanke på att du är vän med SD och även HD om jag förstår det rätt.
Inte vet jag om HD brutit benet senast jag träffade henne hade hon inga brutna ben.

Här har jag läst något intressant som även fler tyckte var intressant

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
HD är och har varit väldigt tajt med cacharen S*ll*n. De är ute titt som tätt, vardag som helg och tycks övernatta på hotell tillsammans. Riktigt bekvämt mot SD:s tältande. Som betraktare, får jag en bild av att S*ll*n kan vara mer än vän för HD. Enligt EGT, som menade att LW:s manliga vänner var intima partners, så är HD:s "vän" S*ll*n just en vän.
Hur kan EGT veta det så bestämt?

Nu är jag så nyfiken på vem S*ll*n är och vad hans bild är av HD, SD och LW. Kanske någon i tråden känner honom riktigt väl? I så fall får du gärna berätta vad du vet, kanske främst om relationen HD-S*ll*n.
Uppenbart är ju att HD är väldigt tajt med honom.

(EGT, kanske har info, men jag upplever inte hens uppgifter som objektiva alla gånger. Förlåt, men sant. Skulle gärna vilja ha info från andra håll.)
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-05 kl. 15:38.
Citera
2018-10-05, 15:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Är det självklart att hustrun är med vid förhandlingarna om maken misstänks för mord? När de dessutom begärt skilsmässa innan?

Citat:
Vi fick besked att vi inte fick prata om till
andra vad vi sagt i våra förhör.
Har svårt att tro att HD får vara närvarande om SD träffar advokaten.
Förhandlingar är det inte bara den då han blev häktad?

EGT är ute och cyklar. En anhörig är absolut inte med på en häktningsförhandling, heller inte får advokaten avslöja sekretessbelagda uppgifter från utredningen till en anhörig. Däremot kan en advokat be utredarna att hålla förhör med misstänktas anhöriga om advokaten anser att dessa kan ge en bild av den misstänkte som gagnar denne; exempelvis som karaktärsvittne. Men i så här stora utredningar är det nästan alltid meningslöst, då utredarna förhör dessa personer ändå.

Så om HD vet saker om utredningen som inte redan är offentliga, så är det saker som SD berättat för henne. Och dessa uppgifter kan vara rent påhitt från honom.
Citera
2018-10-05, 15:38
Medlem
Citat:
Tror du det hjälper polisen så hade jag
ringt dem med tanke på att du kanske med
vet att åtalet närmar sig.

Visste inte du var vän till BO så jag beklagar innerligt sorgen 💐

Jag har pratat med polisen om detta, minsta lilla man kan bidra med så ska man. Tack, ja hon är djupt saknad av många.

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Återigen denna JG, varför är han med och styr överallt?

Geocachevärlden är inte riktigt min grej men har jag fattat rätt om det är så att HD aldrig var med när cachen loggades men tillhörde teamet?

Sen tar CO bort HD då hon aldrig varit där och då blir hon sur?

Ja HD var inte med, och blev väldigt arg på LW då hon inte godkände HDs egen logg, helt enkelt därför att hon aldrig varit där. FTF är otroligt viktigt för dessa sjuka individer, så viktigt att de kan mörda för?
Här kommer den aktuella loggen som LW raderat men som HD återingen har loggat efter LWs död.

Jag har under många år varit en del av Team Davidsson men har nu börjat logga under eget nic, Systerhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. När denna myst kom satt vi alla i soffan och hade en mysig stund framför mello. Några av oss gillar det mer än andra. Herrn i teamet var mycket sugen på att lösa mysten och tillslut ger han upp myset och går och sätter sig vid datorn. Just då var jag inte speciellt nöjd med hans val men det dröjer inte länge innan även jag reser mig från soffan och går ut i köket där han redan sitter och håller på. Inser hur stark drivkraften kan vara vid ett nytt cachesläpp eftersom det tom får mig att missa stora delar av MELLO. Eftersom barnen inte vill sova själva får herrn ge sig av utan mig och leta vilket inte blev så svårt för honom. Tack för mysten och för teamat ges en fp.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-10-05 kl. 15:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in