2018-10-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Han har ”utvecklat” sin teori i första förhöret. Detta hade ingen bäring, polisen har kontrollerat det. Det är nått alla geocachare tänkte på direkt.

Händelseförloppet med skriken är en springande punkt.
Förutom att det är ett långvarigt förlopp tyder det på ett oplanerat dråp.

Då har vi ett Motiv för HD.
Men för oss vanliga människor låter det trivialt och vansinnigt, motivet kan vara som följer:

LW och HD var osams angående att HD loggat LWs cacher hon inte besökt, men som hon loggade ändå efter att hon skaffat ett eget geocache konto eftersom hon ansåg det kutym när man delar upp konton.

LW vägrade och tog bort loggningen, HD blev skitförbannad och även SD var på LW och hotade med avstängning från Geocaching om hon inte ändrade sig, LW stod på sig.

Nu, efter mordet har HD återigen loggat dessa cacher, och LW är inte längre i livet att radera dom.

Sinnessjukt, jag vet, men ovanstående är INTE spekulation, det är fakta.
Citera
2018-10-05, 11:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, en del blir ju mördade för ett paket cigg...🙁

Undrar verkligen hur det blir med skilsmässan!

Just precis det undrar jag också.

Så när du du läser detta EGT: eftersom du vet så mycket om paret Davidsson, tillika verkar ha kontakt med dom så kan du väl fråga Stefan eller Hanna hur det ligger till med skilsmässan nästa gång ni ses? Det skulle tillföra ny näring till tråden och vi skulle slippa spekulationer.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-05 kl. 11:28.
Citera
2018-10-05, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Men för oss vanliga människor låter det trivialt och vansinnigt, motivet kan vara som följer:

LW och HD var osams angående att HD loggat LWs cacher hon inte besökt, men som hon loggade ändå efter att hon skaffat ett eget geocache konto eftersom hon ansåg det kutym när man delar upp konton.

LW vägrade och tog bort loggningen, HD blev skitförbannad och även SD var på LW och hotade med avstängning från Geocaching om hon inte ändrade sig, LW stod på sig.

Nu, efter mordet har HD återigen loggat dessa cacher, och LW är inte längre i livet att radera dom.

Om det är fakta bör du gå till polisen...
Citera
2018-10-05, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Frågan är bara varför du blandar in mitt inlägg och försöker få legitimitet till dina sinnessjuka spekulationer?!
Din fakta har inget med verkliga livet eller vad SD sagt.
Citera
2018-10-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Så när du du läser detta EGT: eftersom du vet så mycket om paret Davidsson, tillika verkar ha kontakt med dom så kan du väl fråga Stefan eller Hanna hur det ligger till med skilsmässan nästa gång ni ses? Det skulle tillföra ny näring till tråden och vi skulle slippa spekulationer.
Läser och ler! Gillar era spekulationer ju... 🤪
Citera
2018-10-05, 11:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om HD säger sig vara helt oförstående till att SD är GM är det snudd på ett bevis på att hon är medskyldig eller åtminstone informerad.

För HUR kan hon vara så säker på att SD inte är GM? Det kan hon icke. För i så fall är hon inte smart alls. Han är skäligen misstänkt nämligen, det kan hon väl inte missat.
Nä det kallas teater.

Eftersom det i min hjärna finns ett starkt motstånd till att tro att HD har med detta att göra, försöker jag (hysteriskt) att hitta förklaringar till hennes beteende. Det är väl det som kallas enögt?

Eftersom jag inte är åklagare och har rätt att gå på min magkänsla, så tänker jag att om man för ett ögonblick sätter sig in i hennes situation, så blir det en djupdykning i ett "avgrundsdjup".

Alla människor är olika och reagerar olika i situationer.
En del skiljer sig om de tycker att livet med person de gift sig med inte fungerar. Om personen inte stöttar dig när du är sjuk, flörtar med andra (och mer därtill, skickar sms med sexuella anspelningar till barnens mödrar?) och är otrogen.
Andra kanske blir deprimerade, får ångestproblem.

En del kanske stänger "av". Skjuter bort orostankarna.

Kanske använder de en strategi som får dem att överleva. En strategi som går ut på att rädda sitt psyke genom att förklara för sig själv att egentligen bryr jag mig inte, skönt att han skaffat en älskarinna. Egentligen är det hon som vill lämna honom. Inte han som skaffat en älskarinna för att hon inte duger i hans ögon. Hon orkar inte se att han är en notorisk lögnare, otrogen, egoistisk, hotfull, kontrollerande och en allmänt omogen person. Hon blundar.

Efter år av lögner, hot och kontroll, vet hon knappt längre själv vad hon vill. Orkar inte sätta emot. Orkar inte se.

Orkar inte se det hemska att han blir anmäld två gånger. Köper hans lögner.
Nu köper hon hans lögner om LWs promiskuösa leverne och hans teorier om varför hon blivit mördad.
Något annat är för smärtsamt att ta in.

Om jag är tvåögd, då misstänker jag att hon anar, kanske "vet" (i djupe av sitt inre) men vågar inte göra något. Möjligen kan hon blivit tvingad att undanröja något "bevis", men att hon gjort det isf för att hon tror på hans lögner.

Det blir dubbelseende för mig att tänka att hon skulle var delaktig.
Citera
2018-10-05, 11:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Som du själv verkar inse kommer ett besked i den frågan bara att "tillföra ny näring till tråden". Om de skiljer sig så heter det väl att HD skiljer sig för att hon har förstått att SD är GM. Om de inte skiljer sig så blir det att HD inte törs skilja sig eftersom hon har förstått att SD är GM, och att hon nu för sin egen och barnens skull måste försöka hålla sig väl med honom. Eller hur?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-05 kl. 11:47.
Citera
2018-10-05, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tänker att HD hållit fasaden uppe utåt - hon sa att hon var glad över att ”slippa” SD och tacksam över att han hittat en annan kvinna.

Jag tror inte ALLS att det var så hon kände. Tror snarare att bitterheten gnagde hål på henne. Hennes man hade en affär med en god vän som dessutom vigt dem! Medan hon själv blev sjukskriven, trött och glåmig, var hennes rival full av energi, lycka och hälsa.

Det kostar på att hålla uppe fasaden. Tror den tog all hennes kraft och bidrog till sjukskrivningen. Vem vet vilka tankar som gnagde inom henne. Till slut konfronterade hon LW och krävde att hon skulle hålla sig borta.

Klart HD är lycklig nu när det svarta molnet är borta. Är hon i stånd att döda någon? Svårt att veta. Men man kan ju ”hyra in” folk också.

I min tankevärld har du beskrivit en klockren teori, som jag utan knussel delar med dig. Härligt med folk som kan klä text så elegant!

Kan väl inte finnas en enda välmående kvinna i hela världen, som kan vara tillfreds med sin man:

- som söker tröst-sex och bekräftelse av sin vigselpräst när man själv är svag och sjuk...?
- som hamnar i anmälningssituationer...m.m?

Denna förnedringsform, kan väl omöjligt skapa äkta bekväma lycko-känslor hos en frisk människa?
Arbetsplatsen, affären, frisören, geocachingeventet, sociala medier, osv räknas väl till sådana platser man oftast inte häver ur sig sanningen?
Handen på hjärtat: vem har inte ljugit ytliga bekanta i ansiktet och sagt att man mår toppen, när man egentligen mår förjävligt?
Citera
2018-10-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom det i min hjärna finns ett starkt motstånd till att tro att HD har med detta att göra, försöker jag (hysteriskt) att hitta förklaringar till hennes beteende. Det är väl det som kallas enögt?

Eftersom jag inte är åklagare och har rätt att gå på min magkänsla, så tänker jag att om man för ett ögonblick sätter sig in i hennes situation, så blir det en djupdykning i ett "avgrundsdjup".

Alla människor är olika och reagerar olika i situationer.
En del skiljer sig om de tycker att livet med person de gift sig med inte fungerar. Om personen inte stöttar dig när du är sjuk, flörtar med andra (och mer därtill, skickar sms med sexuella anspelningar till barnens mödrar?) och är otrogen.
Andra kanske blir deprimerade, får ångestproblem.

En del kanske stänger "av". Skjuter bort orostankarna.

Kanske använder de en strategi som får dem att överleva. En strategi som går ut på att rädda sitt psyke genom att förklara för sig själv att egentligen bryr jag mig inte, skönt att han skaffat en älskarinna. Egentligen är det hon som vill lämna honom. Inte han som skaffat en älskarinna för att hon inte duger i hans ögon. Hon orkar inte se att han är en notorisk lögnare, otrogen, egoistisk, hotfull, kontrollerande och en allmänt omogen person. Hon blundar.

Efter år av lögner, hot och kontroll, vet hon knappt längre själv vad hon vill. Orkar inte sätta emot. Orkar inte se.

Orkar inte se det hemska att han blir anmäld två gånger. Köper hans lögner.
Nu köper hon hans lögner om LWs promiskuösa leverne och hans teorier om varför hon blivit mördad.
Något annat är för smärtsamt att ta in.

Om jag är tvåögd, då misstänker jag att hon anar, kanske "vet" (i djupe av sitt inre) men vågar inte göra något. Möjligen kan hon blivit tvingad att undanröja något "bevis", men att hon gjort det isf för att hon tror på hans lögner.

Det blir dubbelseende för mig att tänka att hon skulle var delaktig.

Betänk att HD och SD pratat med advokaten och vet vad åklagaren gick in på sannolika skäl med.

Skulle jag vara HD och hört vilka punkter som finns och därefter bedömer rimligheten i det.
Citera
2018-10-05, 12:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skulle en enklare förklaring till att hon inte verkar misstänka sin man kunna vara att han är oskyldig, och att hon helt enkelt inte ser något skäl att misstänka honom för brottet?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-05 kl. 12:10.
Citera
2018-10-05, 12:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Bilen plockades in den 16maj å den hämtades på Arlanda.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mannens-beslagtagna-bil-bargades-fran-arlanda/

Aha, tack.

Så:
- 14-15 maj blir LW mördad
- 15 maj upptäcker anhöriga att LW är försvunnen
- 16 maj tas SD in på förhör och anhålls en kortare tid (några timmar) Efter det lämnar han och SD landet och samma dag tas bilen i beslag.

Då har man knappast tid till husrannsakan i HDs hem (med HD sovandes hemma). Om detta stämmer.

Då måste husrannsakan varit efter det?
Citera
2018-10-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Betänk att HD och SD pratat med advokaten och vet vad åklagaren gick in på sannolika skäl med.

Skulle jag vara HD och hört vilka punkter som finns och därefter bedömer rimligheten i det.

Är det självklart att hustrun är med vid förhandlingarna om maken misstänks för mord? När de dessutom begärt skilsmässa innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in