Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Om HD säger sig vara helt oförstående till att SD är GM är det snudd på ett bevis på att hon är medskyldig eller åtminstone informerad.
För HUR kan hon vara så säker på att SD inte är GM? Det kan hon icke. För i så fall är hon inte smart alls. Han är skäligen misstänkt nämligen, det kan hon väl inte missat.
Nä det kallas teater.
Eftersom det i min hjärna finns ett starkt motstånd till att tro att HD har med detta att göra, försöker jag (hysteriskt) att hitta förklaringar till hennes beteende. Det är väl det som kallas enögt?
Eftersom jag inte är åklagare och har rätt att gå på min magkänsla, så tänker jag att om man för ett ögonblick sätter sig in i hennes situation, så blir det en djupdykning i ett "avgrundsdjup".
Alla människor är olika och reagerar olika i situationer.
En del skiljer sig om de tycker att livet med person de gift sig med inte fungerar. Om personen inte stöttar dig när du är sjuk, flörtar med andra (och mer därtill, skickar sms med sexuella anspelningar till barnens mödrar?) och är otrogen.
Andra kanske blir deprimerade, får ångestproblem.
En del kanske stänger "av". Skjuter bort orostankarna.
Kanske använder de en strategi som får dem att överleva. En strategi som går ut på att rädda sitt psyke genom att förklara för sig själv att egentligen bryr jag mig inte, skönt att han skaffat en älskarinna. Egentligen är det hon som vill lämna honom. Inte han som skaffat en älskarinna för att hon inte duger i hans ögon. Hon orkar inte se att han är en notorisk lögnare, otrogen, egoistisk, hotfull, kontrollerande och en allmänt omogen person. Hon blundar.
Efter år av lögner, hot och kontroll, vet hon knappt längre själv vad hon vill. Orkar inte sätta emot. Orkar inte se.
Orkar inte se det hemska att han blir anmäld två gånger. Köper hans lögner.
Nu köper hon hans lögner om LWs promiskuösa leverne och hans teorier om varför hon blivit mördad.
Något annat är för smärtsamt att ta in.
Om jag är tvåögd, då misstänker jag att hon anar, kanske "vet" (i djupe av sitt inre) men vågar inte göra något. Möjligen kan hon blivit tvingad att undanröja något "bevis", men att hon gjort det isf för att hon tror på hans lögner.
Det blir dubbelseende för mig att tänka att hon skulle var delaktig.