Citat:
Jag har följt tråden sedan start (vid tillfälle, har säkerligen missat en del väsentligt). Jag har egentligen inget att tillföra i sak som läget är nu, utöver att jag vill framföra ett tack till de användare som försöker hålla en objektiv, saklig ton, och ger oss följare något att läsa utöver "gnabb" eller försök till översitteri. Det är oroväckande hur låg nivå det är på språket bland vissa användare, även de som utger sig för att vara bevandrade i tex juridiken (och visst, använder korrekta uttryck, men i fel avseende eller ordföljd eller liknande). Några funderingar: Vad avser nytillkomna uppgifter om SD:s sms etc. så tar jag dessa för högst troliga, och oavsett invändningar mot hur SD kunnat få tag i numren (inte så svårt säkerligen med kontroll över HD:s mobil), eller förslag på att innehållet skulle kunna avhandla födelsedagar (as if, som en annan användare skrev så vore detta förmodligen ointressant för utredningen). Avseende provsvar så tror jag att ett antal av dessa finns klara, men att man hellre "syr ihop" en vattentät utredning än att lämnar något till slumpen i detta läge, när allt ändå tagit sådan tid så finns det ingen brådska längre. Och, man har ju koll på SD.
Avseende ÅK:s misslyckade häktningar så bör man hålla i åtanke att SD faktiskt blev häktad initialt (om än på skäligen), så rent krasst så "misslyckades" det ju ena gången, inte första. Sen, då detta hände i juni, så får man förmoda att utredningsläget inte är det samma - oavsett vad man tyckte sig "ha på SD" då- så att spekulera utifrån det då ytterligare förhör hållits, nya uppgifter delgetts tråden (Sms osv) känns ju inte lika relevant längre.
Sen, oavsett vem som har rätt eller fel så tycker jag att det är beundransvärt att alla ni som finns kvar i tråden efter alla dessa månader orkar hålla i och stå för er sak och kämpa för den rättvisa ni tycker Lena förtjänar. All cred!
Avseende ÅK:s misslyckade häktningar så bör man hålla i åtanke att SD faktiskt blev häktad initialt (om än på skäligen), så rent krasst så "misslyckades" det ju ena gången, inte första. Sen, då detta hände i juni, så får man förmoda att utredningsläget inte är det samma - oavsett vad man tyckte sig "ha på SD" då- så att spekulera utifrån det då ytterligare förhör hållits, nya uppgifter delgetts tråden (Sms osv) känns ju inte lika relevant längre.
Sen, oavsett vem som har rätt eller fel så tycker jag att det är beundransvärt att alla ni som finns kvar i tråden efter alla dessa månader orkar hålla i och stå för er sak och kämpa för den rättvisa ni tycker Lena förtjänar. All cred!
Passar på att säga välkommen till tråden!
Det fetade: med den info som kommit tråden till del så känns det som något SD mycket väl skulle kunna göra.
Han har fått många ”diagnoser” i denna tråd, mer eller mindre trovärdiga.
Det jag tror att många, kanske de flesta av oss som deltar här, kan vara överens om, är att han i alla fall är gränslös.
Vilka övriga gränser han eventuellt sprängt återstå att se.