2018-10-05, 13:21
Medlem
HD anstiftare - SD mordverktyg?
HD kanske är anstiftare, SD verktyget och tillsammans är de skyldiga till mord på LW?

Tänk om HD:s yttre lugn och mjuka fasad döljer en iskall mördare som tvingat SD till något han måste utföra för att rädda äktenskapet och fortsatt kontakt med döttrarna?

HD uppfattas som en bifigur till sin livliga och kreativa man - hon tycks inte på långa vägar vara lika engagerad i döttrarna på samma sätt som SD uppvisar.

Har HD burit på en passiv aggressivitet och blivit galen på att den "svage" SD inte kan låta bli LW? Om han inte såg till att hindret för deras äktenskap röjdes så skulle han förlora döttrarna?
Citera
2018-10-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Nu lider inte HD av utbrändhet.
Frågade om geocaching med tanke av ett inlägg jag läste i morse.
Som var väldigt intressant.

Har du själv blivit förhörd med tanke på att du är vän med SD?
Skrev exempel, hon har inte brutit benet heller... suck.

Vad har du läst och syftar du på är intressant om geocaching?
(Ska vi ta tillbaka swingersteorin igen?!)
Citera
2018-10-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte riktigt om jag fattar dig rätt här.
Med LWs cacher, menar du cacher som LW upprättat?
Och att när HD och SD var team HTD var hon medloggad på LWs cacher, även om det bara var SD som varit där?
Och när hon sedan skaffade ett eget konto, ville hon räkna med dessa ändå?

Exakt så, rätt uppfattat. LW radera dessa för HD som blev skitarg, SD hotade LW med uteslutning. Nu när LW mördats har HD loggat dessa igen...

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det var hen själv som skrev att hens text var sinnessjuk... men framförallt skrev hen att det var fakta!
Nu förstår jag (tror och hoppas iaf) att hen menade att man kan radera loggen och inte att det är fakta att HD mördat LW, den delen utgår jag ifrån är spekulation.

Om du följt tråden så kanske du ska läsa med lite andra ögon vem som hoppar på vem i regel och hur det brukar se ut om jag skriver nått...

Läs nu igen mitt inlägg och sedan hens i lugn och ro.

Nej du läser inte texten själv, texten eller innehållet är inte sinnessjukt, det är FAKTA. Det är agerandet som är sinnessjukt. Ingenstans skriver jag att HD mördat LW, var får du allt ifrån, är du sinnessjuk? HD kan ha MOTIV att göra det, hon kan också ha gjort det, det är spekulation.
Citera
2018-10-05, 13:33
Medlem
Ratsit uppger att de fortfarande är gifta

Edit:
Kan det vara så att skilsmässan inte vunnit "laga kraft" eller att de begärt förlängd betänketid på grund av rådande situation?
Senast redigerad av ViperSniper 2018-10-05 kl. 13:41. Anledning: Tillägg
Citera
2018-10-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Då har vi ett Motiv för HD.
Men för oss vanliga människor låter det trivialt och vansinnigt, motivet kan vara som följer:

LW och HD var osams angående att HD loggat LWs cacher hon inte besökt, men som hon loggade ändå efter att hon skaffat ett eget geocache konto eftersom hon ansåg det kutym när man delar upp konton.

LW vägrade och tog bort loggningen, HD blev skitförbannad och även SD var på LW och hotade med avstängning från Geocaching om hon inte ändrade sig, LW stod på sig.

Nu, efter mordet har HD återigen loggat dessa cacher, och LW är inte längre i livet att radera dom.

Sinnessjukt, jag vet, men ovanstående är INTE spekulation, det är fakta.

Citat:
Exakt så, rätt uppfattat. LW radera dessa för HD som blev skitarg, SD hotade LW med uteslutning. Nu när LW mördats har HD loggat dessa igen...

Nej du läser inte texten själv, texten eller innehållet är inte sinnessjukt, det är FAKTA. Det är agerandet som är sinnessjukt. Ingenstans skriver jag att HD mördat LW, var får du allt ifrån, är du sinnessjuk? HD kan ha MOTIV att göra det, hon kan också ha gjort det, det är spekulation.

Du svarade på mitt inlägg ”Då har vi ett Motiv för HD.”

Sedan följer din text som avslutas med ”Sinnessjukt, jag vet, men ovanstående är INTE spekulation, det är fakta.”
Citera
2018-10-05, 13:44
Medlem
Citat:

Men du har rätt, i detta inlägg skriver du inte att HD mördat LW, du beskriver hennes motivbild som en fakta.

Ursäkta, tolkade din beskrivning av motiv till konsekvensen att hon mördar LW.
Citera
2018-10-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViperSniper
Ratsit uppger att de fortfarande är gifta

Edit:
Kan det vara så att skilsmässan inte vunnit "laga kraft" eller att de begärt förlängd betänketid på grund av rådande situation?

Efter ett halvårs betänketid har de väl ytterligare ett halvår på sig för att lämna in papper om fullföljd. Sedan tar det ett par veckor för TR att handlägga.
Citera
2018-10-05, 14:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Allt, precis allt med detta känns svårt att förstå.

Hur kan det hänga ihop; att HD verkar vilja dra sig ifrån SD. Bildar eget konto. Flyttar till eget boende.
Detta sker i mars-18 väl?

Hon (???) vill "tillgodogöra sig" de av HTD gemensamt förvärvade loggningarna på sitt eget nya konto.
Då lägger sig SD i det hela (som HD ju börjat dra sig ifrån).
Varför lägger han sig i? T.o.m (sin vana trogen?) hotar han LW.

Min första tanke är att HD verkar ändå försöka dra sig undan SD, men att han ändå är där och har "kontroll" på hennes loggningar och hur det sköts.

Vet ej reglerna för hur man gör när man delar upp ett tidigare gemensamt konto. Hade LW rätt?

Använder han HD som "tillhygge", för att straffa LW? Kanske inte så mycket för att hon stryker loggningarna, utan för att hon sätter ner foten mot honom??

Skulle inte förvåna mig om mycket av det som vi nu tycker känns konstigt, beror på en man. En man som är som en giftig bläckfisk och rotar runt överallt.

Styr och ställer, regisserar mycket noga i detalj, har kontroll på varenda person i sitt drama.
Citera
2018-10-05, 14:31
Medlem
Citat:
Då har vi ett Motiv för HD.
Men för oss vanliga människor låter det trivialt och vansinnigt, motivet kan vara som följer:

LW och HD var osams angående att HD loggat LWs cacher hon inte besökt, men som hon loggade ändå efter att hon skaffat ett eget geocache konto eftersom hon ansåg det kutym när man delar upp konton.

LW vägrade och tog bort loggningen, HD blev skitförbannad och även SD var på LW och hotade med avstängning från Geocaching om hon inte ändrade sig, LW stod på sig.

Nu, efter mordet har HD återigen loggat dessa cacher, och LW är inte längre i livet att radera dom.

Sinnessjukt, jag vet, men ovanstående är INTE spekulation, det är fakta.
Nu får jag be om ursäkt, men menar du att loggning av cacher in en låtsaslek skulle vara mer logiskt som motiv än försmådd kärlek och svartsjuka?
Jag antar att du driver med oss. Men det tar tid och plats i tråden med så mycket satir för ditt höga nöjes skull.
Citera
2018-10-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Allt, precis allt med detta känns svårt att förstå.

Hur kan det hänga ihop; att HD verkar vilja dra sig ifrån SD. Bildar eget konto. Flyttar till eget boende.
Detta sker i mars-18 väl?

Hon (???) vill "tillgodogöra sig" de av HTD gemensamt förvärvade loggningarna på sitt eget nya konto.
Då lägger sig SD i det hela (som HD ju börjat dra sig ifrån).
Varför lägger han sig i? T.o.m (sin vana trogen?) hotar han LW.

Min första tanke är att HD verkar ändå försöka dra sig undan SD, men att han ändå är där och har "kontroll" på hennes loggningar och hur det sköts.

Vet ej reglerna för hur man gör när man delar upp ett tidigare gemensamt konto. Hade LW rätt?

Använder han HD som "tillhygge", för att straffa LW? Kanske inte så mycket för att hon stryker loggningarna, utan för att hon sätter ner foten mot honom??

Skulle inte förvåna mig om mycket av det som vi nu tycker känns konstigt, beror på en man. En man som är som en giftig bläckfisk och rotar runt överallt.

Styr och ställer, regisserar mycket noga i detalj, har kontroll på varenda person i sitt drama.

LW hade rätt, det är enligt HD, SD och JG en kutym att göra så men absolut inget alla gör eller har rätt att göra. Jag vet fler exempel där HD fått sin fejklogg raderad av CO (cacheowner) där hon kontaktar CO för att få sin logg återinsatt, då den "betyder väldigt mycket".
När CO återigen nekar, då har JG kontaktat CO för att försöka få HDs logg återinsatt.
Citera
2018-10-05, 14:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vet vissa detaljer.
Att polisen kontrollerat detta både officiellt och via administratörer inom geocaching.

Ingen aning, varför frågar du om just geocaching?
En som gillar cykling har nog svårt att cykla med brutet ben, men om det är utbrändhet kan det vara bra att sysselsätta sig med nått man finner avkoppling med?!
Eller vad tycker du? Att man ligger i ett mörkt rum tills man går tillbaka till jobbet...?

Om man är utbränd så behöver man vila.
Inte att besatt jag burkar.
Man behöver ändra sitt beteende.
Och om man är utbränd så orkar man knappt
ta sig upp ur sängen.
Citera
2018-10-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Enligt MV finns det digitala bevis för att SD varit i kontakt med LW, samma kväll hon blev mördad, och uttryckt sitt misstycker om att hon skulle åka till Norge. Han ska även ha bett om att få träffa henne.. (Det ska även enligt MV ha framkommit att LW och SD haft en kontakt som de smygit med). Kan det vara så att HD kommit på detta och helt enkelt smugit efter och tagit dem på "bar gärning" vid planket dit de valt att gå för att träffas i hemlighet. När hon ser dem blir hon ursinnig, hittar ett tillhygge och slår ihjäl LW. SD blir vittne till det och för att skydda HD ser man till att komma iväg på USA resan för att övertyga omgivningen att tro att de håller på att reparera förhållandet. Därav HD:s vändning att börja hänga med SD som lång och lerhalm..
Eller så har hon under ganska lång tid smugit på dem. SD unfriendar LW och bedyrar att de inte ses. Den här kvällen kollar hon som vanligt vad LW håller på med och upptäcker SD utanför. Hon smyger efter dem och som du säger "tar dem på bar gärning". För att inte ses tillsammans går SD iväg först och LW väntar några minuter. Då kliver den ursinniga, förtvivlade och lurade HD fram. Om LW dessutom lite glatt och självsäkert betraktar HD's förtvivlan och ilska kan det nog gå överstyr.
När SD får höra på morgonen vad som hänt, anar han men vill inte sätta dit barnens mor. Han är ju inte ens säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in